EVENT TICKET

Saturday, April 14, 2012

De uitgangen van Dajjal zal Dajjal niet in Mekka en Medina

De uitgangen van Dajjal zal Dajjal niet in Mekka en Medina

DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

5. De uitgangen van de AntichristDajjal zal komen uit het oosten, van Khurasan [1], van de Joodse wijk Ashbahan [2], daarna zwierf hij over de aarde, niemand anders had het land verlaten, behalve Mekka en Medina, zou hij niet in staat zijn in te voeren, omdat de engelen bewaken.
Fatima bint Qais in het voorgaande hadith legt uit dat de Profeet 'alayhi wa salaam zei over de Dajjal:
ألا إنه في بحر الشام, أو بحر اليمن, لا, بل من قبل المشرق ما هو, من قبل المشرق ما هو (وأومأ بيده إلى المشرق).
"Je kent de echte hem (Dajjal) is in de zee Sham, of Jemen zee. Oh nee, zelfs (het zal komen) uit het oosten. Vanuit het oosten? "(En hij gebaarde met zijn hand naar het oosten). [3]
Het is overgeleverd van Abu Bakr al-Siddiq Allah anhu, zei hij: "De boodschapper sallAllahu 'alayhi wa salaam hadith overgeleverd aan ons, zei hij:
الدجال يخرج من أرض بالمشرق; يقال لها: خراسان.
"De Dajjal zal komen van de aarde in het oosten genoemd Khurasan. '" [4]
En Allah anhu heeft overgeleverd van Anas, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
يخرج الدجال من يهودية أصبهان معه سبعون ألفا من اليهود.
Dajjal zal komen van de Joodse wijk Ashbahan, met zeventig duizend joden. "[5]
Ibn Hajar zei: "Ten aanzien van de plaats waar de antichrist zal komen? Hij kwam uit het oosten zeker. "[6]
Ibn Kathir zei: "Dus de eerste keer dat hij is voortgekomen uit Ashbahan, uit een dorp genaamd al-Yahuudiyyah." [7]
6. Dajjal zal niet naar Mekka en MedinaAnathema voor de Antichrist naar Mekka en Medina in te voeren wanneer hij aan het einde van de tijd op basis van authentieke hadiths dat het verklaart. Zoals voor andere landen, dan is het zeker de Antichrist zal in een voor een.
Beschreven in de hadith van Allah Fatima bint Qais anhuma, dat de Dajjal te zeggen: Dan: "Ik kan naar buiten. Ik zal lopen de aarde, dan zal ik geen verlaat het dorp, maar ik hield hem tegen in de tijd en veertig nachten, met uitzondering van Mekka en Thaibah (Medina al-Munawarah), beiden een gruwel voor mij, elke keer als ik wil om in een van hen, dan is de Engelen zullen menghadangku met een getrokken zwaard, dat ik te voorkomen dat het in te voeren, en in elke gang zijn er engelen die instaan ​​voor het. "[8]
En is vastgesteld (in een geschiedenis) dat de Dajjal niet in de vier moskee in te voeren: de Grote Moskee, de moskee van Medina, ath-Thuur moskee en de Aqsa-moskee.
Imam Ahmad vertelt van ibn Abi Junadah Umayyad al-Azdi, zei hij: "Ik en iemand uit de Ansar ging naar een van de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam, dan zeggen we:" Vertel ons wat je hoort van Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam dat het verhaal van de Antichrist vertelt ... (toen hij zei dat de hadith en zei): "Voorwaar, hij zal op de aarde wonen veertig dagen in de tijd zal ze een bron van water te komen en niet het bereiken van de vier moskeeën: de Moskee Haraam, Masjid Medina, ath-Thuur Masjid, en de Masjid al-Aqsa ". [9]
Zoals vervat in de geschiedenis van al-Bukhari en Muslim [10] dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam een ​​man met krullend haar, ogen zag, dat hij beide handen op de schouders van een man om Tawaf te verrichten, dan vroeg hij aan? Zij (de engelen) antwoordde: "Inderdaad hij is Masihud Dajjal." Deze hadith kunnen worden beantwoord met de stelling dat de Dajjal verbod gaat in Mekka en Medina gebeurt alleen als hij aan het einde van de tijd, wallahu weet het beste. [11]
7. Aanhangers van de AntichristAanhangers van de Antichrist is bij de meeste van de Joden, 'Ajam, Turk naties, en mannen van alle rassen en klassen, de meeste van hen zijn Arabieren de vrouwen van het dorp ook.
Imam Muslim heeft overgeleverd van Anas moge Allaah genade van Allah ibn Malik anhu dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
يتبع الدجال من يهود أصبهان, سبعون ألفا, عليهم الطيالسة.
"De Joden zullen volgen de Dajjal Ashbahan dat maar liefst zeventigduizend, hun gewaden en dikke strepen dragen." [12]
Terwijl de geschiedenis van de Imam Ahmad:
سبعون ألفا عليهم التجان.
"Tachtig duizend mensen, ze dragen hoeden van de oorlog." [13]
En in de hadith overgeleverd door Abu Bakr Allah anhu afgelopen:
يتبعه أقوام كأن وجوههم المجان المطرقة.
"Dajjal zal gevolgd worden door een paar mensen, hun gezichten als schilden bedekt met leer." [14]
Rahimahullah Ibn Kathir zei: "Het lijkt erop-wallaahu weet best, dat wil zeggen van de natie assistenten Turk is de Antichrist." [15]
Wij zeggen: Ook het volk 'Ajam, omdat hun eigenschappen worden beschreven in de hadith van Abu Hurayrah Allah anhu:لا تقوم الساعة حتى تقاتلوا خوزا وكرمان من الأعاجم, حمر الوجوه, فطس الأنوف, صغار الأعين, كأن وجوههم المجان المطرقة, نعالهم الشعر.
"Het zal niet de Dag des Oordeels te richten tot u de Khuz en Karman te bestrijden uit de 'Ajam, hun gezichten rood, stompe neus, smalle ogen, hun gezichten zijn als schilden bekleed met leer, en sandalen, ze zijn sandalen gemaakt van veren." [16]
Wat betreft de verklaring dat de meeste van hun volgelingen uit de Arabieren als gevolg van onwetendheid had gehuld ze in feite ook, gebaseerd op de woorden van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam in de hadith van Abu Umamah lang:
وإن من فتنته - أي: الدجال - أن يقول للأعرابي: أرأيت إن بعثت لك أباك وأمك; أتشهد أني ربك? فيقول: نعم. فيتمثل له شيطانان في صورة أبيه وأمه, فيقولان: يا بني! اتبعه; فإنه ربك.
"En onder fitnahnya-Dajjal-de laster, dat zei hij tegen de Arabische dorp, 'Wat denk je als ik het verhogen van de vader en moeder voor jou, of je wilt om te getuigen dat ik uw Heer?' Hij zei:" Ja. "Dan tweeSatan omgevormd tot een vader en moeder, beiden van hen zei: "O mijn zoon! Volg hem, want hij is uw Heer. "" [17]
Wat betreft de vrouwen, dan is de situatie ernstiger is dan de staat van de Arabische dorpen vanwege hun snelle tabi'at aangetast en onwetendheid die hen omhullen. Beschreven in de hadith overgeleverd van 'Umar anhuma, zei hij: "De Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam heeft gezegd:
ينزل الدجال في هذه السبخة بمرقناة, فيكون أكثر من يخرج إليه النساء, حتى إن الرجل يرجع إلى حميمه وإلى أمه وابنته وأخته وعمته فيوثقها رباطا; مخافة أن تخرج إليه.
'De Dajjal zal neerdalen op de vochtige grond in dit Mirqanah, dan is het meest extravert persoon met hem was de vrouwen, zodat men terug naar de wet, zijn moeder, zoon dochter, zus en tante, en hij hun hart versterkt, omdat ze zich zorgen maken met hem. '"[19]
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]\

 
Dit is de Dajjal ongeloofwaardigheid Werkelijke

DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

10. Dit is de Dajjal ongeloofwaardigheid WerkelijkeEerder beschreven een verscheidenheid aan ongeloofwaardigheid dat de Dajjal te begeleiden bij de bespreking van laster doet. Dit alles fabelachtigheid is iets wat echt, niet denkbeeldig of een hoax, omdat het wordt beschouwd door sommige geleerden.
Ibn Kathir heeft rahimahullah citaat uit Ibn Hazm ook ath-Thahawi, zowel van hen zei dat de begeleidende Dajjal niet essentieel is.
Ook die werd geciteerd uit Abu 'Ali al-Juba-i [1] cijfers Moe'tazilah een zin: "Het is niet gepast dat het is de essentie, zodat ongeloofwaardigheid van heksen in tegenstelling tot ontzagwekkendheid van een profeet." [2]
Nadat ze kwamen Sheikh Rashid Rida, hij ontkent dat de Antichrist de ongeloofwaardigheid heeft. Hij zei dat het in strijd is met de wetten op zijn schepselen. Hij zei als commentaar op de hadith van de Dajjal, "Iets dat wordt beschreven, waarbij rivaliserende het grootste wonder dat God gaf aan Ulul 'Azmi van de apostelen, of deze zelfs overtreffen, en dus beschouwd als een dubbelzinnig, want het is gezegd door sommige geleerden Kalam. Terwijl de meeste van de hadith geleerden van mening dat het ketterij bevat onder hen (Ahl-ul-kalam), begrijpen het wonder dat God niet geven, behalve om te worden gebruikt als bewijs voor zijn bestaan ​​in overeenstemming met de bepalingen van Zijn genade die voorafgaat aan Zijn woede. Hoe kon God geven ongeloofwaardigheid van de grootste tot de grootste beproeving voor de groep (moslims) te bieden uit het midden van Zijn dienaren!Door deze verhalen legde uit dat hij de aarde cirkelde in slechts veertig dagen, behalve Mekka en Medina .... "
Boven in de zin: "Voorwaar, alle aan hem toegeschreven ongeloofwaardigheid is iets wat in strijd is met de wetten op zijn schepselen, en bleef in de teksten van al-Koran-an dat de wetten niet zal ook veranderd worden veranderd, zoals deze overleveringen mudhtharib ( schudden) opnieuw botsen met elkaar, zodat het niet verdient om op de teksten pengkhusus qath'i laat staan, waardoor het een tegenstander. "[3]
Hij versterkt de tegenstelling tussen de verschillende hadiths over Dajjal dat in sommige versies, is beschreven op een berg van brood-Dajjal hebben, is ook de rivieren van water en honing, heeft hij ook de hemel de hel ... en anderen. Dit is duidelijk in strijd is met een hadith in al-Shahiihain, van bin al-Mughirah Syu'bah, zei hij: "Niemand vroeg de Profeet J aan een vraag die ik heb voorgesteld, en in feite zei hij tegen mij:
ما يضرك منه? قلت: لأنهم يقولون: إن معه جبل خبز, ونهر ماء. قال: بل هو أهون على الله من ذلك.
"Welke schade kan het?" Ik antwoordde: "Omdat ze zei dat hij een berg van brood, en de rivier water heeft." Hij zei: "In feite was hij meer gemakkelijk voor Allah van alles. (Ie, in plaats van verzen te misleiden van de moslims). "[4]
En onder degenen die ontkennen de ontzagwekkendheid van de Antichrist is in handen van Ubayyah Abu '. Hij zegt in zijn commentaar op de verschillende hadiths bespreken: "Wat veel mensen zal worden geconfronteerd met een enorme laster en veel van deze? Hij draaide zich op en naast de persoon die voor veel mensen en (zijn woorden) te horen is door mensen, dan is God te gooien Zijn dienaren in vlam als het wordt blootgesteld fitnahnya Hell! Voorwaar, Allah, de Barmhartige Mahalembut tegen Zijn dienaren in plaats van het verstrekken van een grote beproeving voor degenen die er niet in staat zijn om geconfronteerd met uitzondering van die begiftigd met een perfecte geloof vastberadenheid en de kracht van 'Aqeedah is erg stevig, en de echte Antichrist makkelijker voor God in plaats van alleen waardoor het macht over Zijn schepselen, en hem meer gevaarlijke wapens 'aqiedah en religie te destabiliseren in het hart van de mens in het universum. "[5]
11. Voor deze ontkenningen kunnen Samengevat Verklaringen met sommige van dezeTen eerste: In feite is de verschillende hadith dat de ongeloofwaardigheid Dajjal beschrijft (خوارق الدجال) is nog authentiek, niet kan worden ditakwil en vermeende gelijkenis ontkend, is er geen idhthirab (shock) in, ook geen tegenstelling tussen de hadith.
Terwijl de argumenten van Rashid Rida dat de hadith al-Mu-ghirah overgeleverd in al-Shahiihain strijd zijn met de hadiths over Dajjal, dan kan worden beantwoord met de stelling dat de betekenis van de Profeet 'alayhi wa salaam, "بل هو أهون على الله من ذلك (nog gemakkelijker voor God dan deze) "is dat het makkelijker is voor God dan keluarbiasaannya gedaan om misleiding van de gelovigen ook twijfel te geven in hun hart, ook al is het ook om het geloof van de gelovigen te verhogen toe te voegen en vraag voor mensen die zijn geïmplanteerd in zijn hart-en vaatziekten, het is hetzelfde als zeggen dat iemand die is vermoord door de Dajjal: "Ik ben meer vertrouwen in kedustaanmu vandaag." Dus de Profeet 'alayhi wa salaam, "nog gemakkelijker voor God dan Dergelijke "betekenen niet dat hij niet dat soort dingen te hebben, maar de betekenis ervan is dat het gemakkelijker is voor God dan iets maken als bewijs van de waarheid, in het bijzonder God heeft een duidelijk teken van de leugens die ook kan worden gelezen kekufurannyadoor iedere goede moslim die kan lezen of niet, als aanvullend bewijs voor de persoon met hem te praten [6], zoals toegelicht in de bespreking van zijn eigenschappen.
Ten tweede: Als we accepteren de Zahir hadith, de uitspraken van de Profeet 'alayhi wa salaam lichtte hem voor de openbaring van de Profeet' alayhi wa salaam over allerlei argumenten keluarbiasaannya al-Mughirah woorden op basis van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam: "Omdat ze zei, in feite heeft hij ... "zei hij tegen de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam:" Voorwaar, je te zeggen hebt over dit en dat (de Dajjal). "Toen kwam de openbaring na dat dat allerlei ongeloofwaardigheid die eigendom is van de Antichrist legt uit: dan is er geen tegenspraak tussen de hadith van al-Mughirah met de hadiths over Dajjal anderen. "
Ten derde: In feite zijn alle soorten fabelachtigheid die eigendom is van de Antichrist is een echte, niet denkbeeldig noch is het een hoax, en allerlei ontzagwekkendheid van dit is iets dat God vastbesloten om een ​​rechtszaak wegens smaad en de knechten te zijn, terwijl de Antichrist is gewoon niet mogelijk lijken op de toestand van de Profeten, want er is geen geschiedenis die vertelt dat hij werd toegelaten als een profeet, toen hij roept een variëteit van de luarbiasaan bij de hand voor de mens. Zelfs de vrijlating van alle uitgaande gewoonte toen hij werd toegelaten als een god. "[7]
Ten vierde: In feite is de houding van Rashid Rida, die dacht dat het onmogelijk dat de Antichrist kan de wereld rond in slechts veertig dagen, behalve Mekka en Medina was niet gebaseerd op de stelling. Zelfs het argument dat er iets uit te leggen in tegenstelling tot wat hij zei. Want het is beschreven in de islamitische geschiedenis dat de meeste van de dagen van de Antichrist voelde als een jaar, onder meer voelt als een maand, anderen als een week ... zoals reeds beschreven.
Ten vijfde: In feite zijn alle soorten fabelachtigheid die wordt gegeven aan de Antichrist was niet in strijd met de wetten in de natuur. Want als we begrijpen de woorden van Rashid Rida in zhahirnya zeker annuleren we allerlei wonderen van de profeten op grond van strijd met de wetten in de natuur. Dus alle soorten wordt gezegd dat de profeet dat niet alle soorten keluarbiasaannya is tegen de wetten die we kunnen ook zeggen tegen alle fabelachtigheid die aan de Antichrist die op de grond dat het laster vormt, proeven, en de examens
Ten zesde: Als we accepteren de veronderstelling dat alle soorten van fabelachtigheid die eigendom is van de Antichrist in strijd met de wetten van deze aard, dan zeggen we dat de dagen van de release van de Antichrist is een opmerkelijke tijd, en als grote evenementen zullen plaatsvinden wat betekent de vernietiging van het universum, de vernietiging van de wereld en Doomsday in de buurt. En als hij naar buiten komt als de tijd van laster God wil, dan is het niet juist om te zeggen: "Voorwaar, Allah aan Zijn dienaar Mahalembut (zodat het niet verdienen) om hen te voorzien van alle laster aan de ongeloofwaardigheid die aan hem zijn gedelegeerd (Dajjal), want waarlijk Hij Mahalembut en alwetend. Maar met Zijn wijsheid gaf Hij aan Zijn dienaar proeven, want Allah heeft voor hen te waarschuwen voor dat. "
Na het kiezen waarin dit kort antwoord, dan zou het verdienen als we citeren een paar zinnen van de geleerden, die bepalen de awesomeness van de Antichrist. Inderdaad komt het in wezen, dat God ook als een proces wegens smaad Zijn dienaren.
Al-Qadi 'Iyadh rahimahullah zei: "De hadith overgeleverd door Muslim is ook een bewijs voor de andere scholen bij het bepalen van het bestaan ​​van de waarheid (de antichrist). Inderdaad hij is in wezen de mens, God gaf de test aan Zijn dienaren door met alles wat God heeft, wees de mogelijkheid om de mensen die hij had gedood te doen herleven, en het lijkt allerlei blitse wereld van de vruchtbaarheid ook met hem, hemel en hel, twee zijrivieren, alle deposito's van de aarde die volgden, de opdracht om de hemel regende, zodat de regen viel neer, en hij beval de aarde om een ​​plant die groeit, alles gebeurt op de kracht van de Almachtige God en Zijn wil groeien. Toen Allah verzwakken na dat, dan is hij niet in staat om de andere persoon ook doden, en God geannuleerd zijn bedrijf, na dat 'Isa Alaihissallam kan hem doden, en God stelde het geloof van de gelovigen.
Dit is de scholen al de geleerden van Ahloes Soennah en de hadith, fiqh geleerden en denkers, in tegenstelling tot degenen die ontkennen zijn bestaan ​​en membathilkan zoals de chaaridjieten, Djahmiyyah, mede moe'tazilieten ... en bij anderen die het bestaan ​​ervan te erkennen, maar allerlei keluarbiasaannya is totaal verzonnen in plaats van echte, en ze dacht, als het inderdaad waar, dan kan dit niet leiden tot het bestaan ​​van wonderen van de eigen profeet overtuigingen.
Dit is de fout van allemaal, want hij (Dajjal) niet beweren dat de profeet zijn, dan wat er het bewijs van de waarheid (voor wat wordt genoemd voor) bij, hij alleen beweerde God te zijn, naast dat er binnen zijn eigen zeggen is er iets die ontkende hem, de situatie zelf, (dat wil zeggen) het bewijs dat hem overkomen was, zoals de tekortkomingen die er zijn op zich, te elimineren zwakke plekken in schande in zijn ogen, en elimineert de zwakke punten van de schriftelijke verklaring van ontrouw tussen de ogen.
Het bestaan ​​van de documenten en de andere maakt een persoon niet bedrogen te worden, behalve degenen die willen alle voor de lagere behoeften te dekken kefakirannya ook te wijten aan de hongersnood te dekken, of slechts beperkt Amit-Amit uit angst voor het doen slechte daden, want hij is een zeer lasterlijke groot, waardoor het hart was verbaasd en verward denken, maar dat liep hij op de aarde in een alarmerend tempo, zal hij niet zo stil als de kansen voor arme mensen te verstrekken aan de situatie en het bewijs zien en tekortkomingen in acht te zijn, op het einde veel mensen te rechtvaardigen in deze toestand.
En omdat het ook was van de profeet waarschuwing (voor de hele gemeenschap) van fitnahnya en kebathilannya bewijs.
Wat betreft degenen die Taufik door God, dan is het zeker zouden ze nooit laten verleiden, zij zal ook nooit voor de gek houden door alles wat hij bracht. Zoals uitgelegd over het bewijs ligt, en kennis daarvan die beschreven. Daarom mensen die zijn gedood en de heropleving van te zeggen: "Het is niet er iets groeit in mij, behalve de overtuiging (dat je de Dajjal)." [8]
En al-Hafiz Ibn Kathir rahimahullah zei: "Voorwaar, Dajjal is een test die God aan Zijn dienaren met alle ontzagwekkendheid van die kunnen worden gezien in zijn tijd, zoals is toegelicht dat de persoon die zijn oproep beantwoord, dan is de Antichrist zal de hemel te bestellen aan regen, dus kom naar beneden regen en aarde om een ​​plant alle soorten planten worden gegeten ze ook door de landbouwhuisdieren groeien landbouwhuisdieren dan zullen weer vet. Terwijl degenen die niet beantwoord zijn oproep en ongetwijfeld verwerpen zal worden verpletterd door droogte, hongersnood, armoede, dood van vee en ten minste schat, zielen en fruit afgenomen. Hij zal worden gevolgd door de neerlegging van de aarde als een bij leider, gevolgd door zijn troepen, dan zou hij de dood van de jeugd en om hidupkannya, deze zijn niet denkbeeldig, maar reëel, als een test die God aan Zijn dienaren aan het einde van de tijd. Het zal een heleboel mensen die de weg kwijt zijn, dus zullen ook veel mensen die lopen op begeleiding, dus de mensen die twijfelen zullen geloven, terwijl mensen die geloven hun geloof zal groeien. "[9]
Al-Hafiz Ibn Hajar zei: "En aan de binnenkant van de Antichrist en al ongeloofwaardigheid dat hij geen echt bewijs voor mensen die denken, want hij heeft buitengewone capaciteiten (alleen gebruikt het) dat de mens van invloed zijn en zichtbare gebreken had blind zijn ogen, en als hij gaf toe dat hij was hun god, de lelijke, lelijke situatie van mensen die de mensen van begrip, dan zou hij weten dat hij (Dajjal) nooit zal maken van anderen worden geperfectioneerd, het te veranderen, verfraaien het , zo goed als hij niet kon weigeren gebreken binnen, dan in ieder geval zei hij: "O man die zichzelf geclaimd als de schepper van hemel en aarde! Vul het rupamu, Trim en verwijder ze allemaal was de schande van, en als je denkt dat God niet kan iets in hem te maken, neem dan verwijder alles wat wordt geschreven tussen zijn ogen! "[10]
En Ibn 'Arabi rahimahullah [11] zei: "Al de schijnbare ongeloofwaardigheid in de handen van de Antichrist in de vorm van de mogelijkheid om te laten regenen, waardoor de vruchtbaarheid aan hen die over te geven (het woord) het, te droog voor de persoon die geweigerd hem, het redden van de aarde, dat het volgen, hemel, hel , en de rivieren die hij had, alles is een test die God geeft, is ook een test voor degenen die aarzelen om te sterven, maar zij die geloven te overleven zal, is het het geval van de gevreesde, want dat is wat de Profeet 'alayhi wa salaam zei:
لا فتنة أعظم من فتنة الدجال.
'Geen groter dan laster smaad Antichrist.' "[12]
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]_______
Bescherm jezelf tegen Defamation Dajjal

DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

12. Bescherm uzelf tegen smaad DajjalDe Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gaf leiding aan zijn mensen met iets dat hen zou kunnen houden van alle laster van de Antichrist, hij heeft zijn volk verlaten met een zeer duidelijke manier van leven, nacht als de dag, zal er niemand die afwijkt van het, maar hij zal gewond raken. Dus hij sallAllahu 'alayhi wa salaam niet de goede van de mensen, behalve leidt hem te verlaten, dus nooit verlaten de lelijkheid, behalve om te waarschuwen mensen om hem te verlaten, en een van de dingen die hij voorzichtig is fitnahnya omdat hij overvloedig laster waarmee deze mensen tot de oprichting van het Oordeel. Eerder iedere Profeet heeft gewaarschuwd zijn volk dat het Antichrist zal een oogje dicht, terwijl de profeet Mohammed sallAllahu 'alayhi wa salaam is speciaal geïnstrueerd om een ​​meer alert te bieden, en de Almachtige God heeft veel te over de eigenschappen van de Antichrist, zodat hem uitleggen dat zijn mensen altijd voorzichtig voorzichtig. In feite zou hij komen om deze mensen, want hij was de laatste race en Mohammed sallAllahu 'alayhi wa sallam is de zegel der profeten.
Hier volgen wat tips gegeven profeet aan zijn volk dat hij deze grote laster, maakt niet uit waar we altijd God vragen om veiligheid te bieden en ons allen te beschermen tegen het overleefde.
een. Handhaven van de religie van de islam en mempersenjati zich met geloof, het kennen van de namen van God en Zijn kwaliteiten zijn edele waarin er niets in van vereniging. Dan zal hij weten dat de Antichrist een man was die aten en dronken, en dat Allah de Almachtige gezuiverd van alles wat. Voorwaar Dajjal blind oog, terwijl God is niet blind. Inderdaad, zou er niemand die zijn Heer te zien tot hij sterft, terwijl de Dajjal zal worden gezien door de mens, toen hij naar buiten kwam, zowel gelovigen als ongelovigen.
b. Roep de bescherming van de Dajjal Fitna, in het bijzonder in het gebed. Hadith is overgeleverd er wat van.
Onder deze zijn overgeleverd door ash-Syaikhani en een-Nasa-i, van 'Aisha, de vrouw van de Profeet van Allah anhuma, dat de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam bad in zijn gebed met het gebed:
اللهم إني أعوذ بك من عذاب القبر, وأعوذ بك من فتنة المسيح الدجال ...
"O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de bestraffing van het graf, en ik zoek toevlucht bij U tegen de fitnah al-Masih ad-Dajjal .... [1]
Overgeleverd door al-Bukhari rahimahullah, van Mus'ab [2], zei hij, "Sa had besteld vijf dingen en vermelding van de Profeet 'alayhi wa salaam, dat hij beval ... (onder andere):
وأعوذبك من فتنة الدنيا. (يعنى: من فتنة الدجال)
"En ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de fitnah van de wereld. '(Dwz van laster Dajjal)." [3]
Interpreteer de wereld met een teken dat het Antichrist Dajjal lasterlijk smaad is het maximum dat zich in de wereld. "[4]
Imam Muslim overgeleverd van Abu Hurayrah moge Allah genade van Allah anhu, zei hij, "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
إذا تشهد أحدكم; فليستعذ بالله من أربع; يقول: اللهم إنى أعوذ بك من عذاب جهنم, ومن عذاب القبر, ومن فتنة المحيا والممات, ومن شر فتنة المسيح الدجال.
'Als iemand van jullie bertasyahhud, dan toevlucht te zoeken bij Allah tegen vier dingen, door te zeggen: "O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de bestraffing van de hel, de straf van het graf, het leven en de dood smaad en laster van het kwaad Dajjal." [ 5]
Al-Imam Thawus rahimahullah [6] gaf zijn zoon om het gebed te herhalen als hij dit gebed niet gelezen in het gebed. [7]
Het is een stelling dat de geest van de Selef in het onderwijzen van hun kinderen om dit grote gebed doen, toont.
As-Safarini rahimahullah zei: "Een van de dingen die eigen zijn aan elke vrome is hij de hadiths over de Dajjal te verspreiden bij kinderen, vrouwen en mannen ... en is gemeld dat er onder de tekenen van ontlading (Dajjal) is vergeten vermelden in de preekstoel. "[8]
Tot hij zei: "Vooral in onze tijd, waar het heeft veel van laster en proeven, terwijl syi'ar-syi'ar de islam heeft veel te verdwijnen, wordt de sunnah beschouwd als ketterij om ketterij, terwijl de Shari'ahgevolgd. Laa haula walaa quwwata Billaah illa. "[9]
c. Leer een paar verzen uit Soerat al-Kahf. De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam werd bevolen naar het begin van Soerat al-Kahf te lezen om de Antichrist te maken, en in sommige versies van de laatste verzen van de brief, namelijk het lezen van tien verzen uit het begin of einde.
Onder de ahadith die beschrijven wat het is overgeleverd door Muslim van de hadith een-rahimahullah Nawwas bin Sam'an lang ... (in dat er woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam):
من أدركه منكم, فليقرأ عليه فواتح سورة الكهف.
"Degenen onder jullie hem ontmoette, dan reciteren voor hem het begin van Soerat al-Kahf." [10]
Imam Muslim heeft overgeleverd rahimahullah ook van Abud Darda 'Allah anhu, dat de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam heeft gezegd:
من حفظ عشر آيات من أول سورة الكهف; عصم من الدجال.
"Wie opgeslagen tien verzen van Surah al-Kahf begin, dan zal hij worden bewaakt van de Dajjal."
Het punt van fitnahnya.
Rahimahullah moslim zei: "Syu'bah zei: 'Bij de recente brief van al-Kahf,' al-Hammam zei:" Vanaf het begin van Soerat al-Kahf. '"[11]
An-Nawawi rahimahullah zei: "Deze dingen zijn wonderen en tekenen van God die aan het begin van zijn brief. Dus wie denken dingen, zeker dat hij niet zou worden blootgesteld aan laster Dajjal, evenals aan het eind, dat is het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
أفحسب الذين كفروا أن يتخذوا
"Dus als de ongelovigen denken dat zij (kunnen) nemen ..." [Al-Kahf: 102] "[12]
Deze behoren tot de functies van de brief al-Kahf. Het is overgeleverd ahadith die aan te moedigen om, lees dan vooral op vrijdag.
Al-Hakim vertelde rahimahullah van Abu Sa'id al-Khudri dat de Profeet anhu Allah sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
إن من قرأ سورة الكهف يوم الجمعة; أضاء له من النور ما بين الجمعتين.
"Degenen die las de brief al-Kahf op vrijdag, zal hij ongetwijfeld worden verlicht door een licht op de twee vrijdagen." [13]
Er is geen twijfel dat de brief van al-Kahf een grote positie heeft, omdat in het daar zijn de verzen die zeer spectaculair, net als Kahf Ashhabul verhaal, het verhaal van Mozes en Khidr, het verhaal van Dhul Qarnein, en activiteiten om een ​​wand van de cover-juj Ya 'op te bouwen en Ma'-juj, stelt de Dag der Opstanding, een trompet blazen, en de uitleg van degenen die verloren hun daden, zij zijn degenen die denken dat ze in de instructies als ze mensen die in dwaling en onwetendheid.
Dan moet het voor elke moslim om enthousiast te raken bij het lezen van deze brief, opgeslagen, en herhaalde ze, vooral op zijn beste dag waarop de zon opkomt, namelijk vrijdag.
d. En liep weg van de Dajjal, en in het bijzonder is gevestigd in Mekka of Medina. Eerder beschreven dat de Dajjal niet treden in de twee verboden grond. Dus als een moslim Antichrist liet zich van hem af, is het ook twijfelachtig vanwege een verscheidenheid van dingen buiten de doos een zeer grote God heeft hem gegeven wegens smaad voor de mens. Dajjal zal komen om iemand die gelooft in zijn hart is er het geloof, maar uiteindelijk zal hij de Antichrist volgen. Alleen aan Allah vragen wij Hem om ons te beschermen en hopelijk alle musliminh van fitnahnya.
Imam Ahmad, Abu Dawud en al-Hakim overgeleverd van Abu rahimahullahDahma 'rahimahullah [14], zei hij: "Ik hoorde' Imraan ibn Husayn van Allah anhu vertelde een hadith, zei hij, 'boodschapper van Allah sallAllahu' alayhi wa sallam heeft gezegd:
من سمع بالدجال; فلينأ عنه, فو الله إن الرجل ليأتيه وهو يحسب أنه مؤمن, فيتبعه مما يبعث به من الشبهات, أو لما يبعث به من الشبهات.
'Wie gehoord van de komst van de Antichrist, laat hem dan weg te komen van. Omwille van Allah, kwam er iemand naar hem toen hij van mening is dat hij een gelovige is, dan is hij hem gevolgd door de bijbehorende twijfelachtig, dubieus, of wanneer aan hen gehecht. '"[15]
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]
De vermelding van Dajjal in Al-Qur-an


DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

13. De vermelding van Dajjal in al-Qur-anDe geleerden vragen zich af over de wijsheid van de Antichrist niet expliciet wordt genoemd in de Koran al-hoewel fitnahnya zeer groot.Ook de profeet waarschuwing tegen hem (in al-Qur-an), ook bestellingen die smeekte de bescherming van de fitnahnya in het gebed. Ze reageren met een aantal antwoorden zijn:
een. Voorwaar Dajjal lafazh الآيات vermeld in de baarmoeder (de borden) die in het woord van Allah, de Verhevene:
يوم يأتي بعض آيات ربك لا ينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا
"... op de dag van de aankomst van de tekenen van uw Heer zijn niet nuttig meer vertrouwen in iemand die niet heeft geloofd daarvoor, of (niet) te proberen om goed te doen met zijn geloof was ... "[Al-An'am: 158]
De borden in kwestie is de antichrist, de opkomende zon vanuit het westen, en dieren. Alles is bekend bij de interpretatie van dit vers.
Imam Muslim en at-Tirmidhi overgeleverd van رحمهما الله Abu Huraira Allah anhu, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
ثلاث إذا خرجن لا ينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا: طلوع الشمس من مغربها, والدجال, ودابة الأرض.
'Er zijn drie dingen die als het uitkomt, is het niet langer zinvol om een ​​persoon van het geloof die niet geloofd hebben voor die of (nog) niet geprobeerd om goed te doen door hun geloof. De opkomende zon vanuit het westen, de Antichrist, en de beesten van de aarde' "[1]
b. Inderdaad al-Koran te verwijzen naar de daling van de profeet 'Isa Alihissallam, en de Profeet' die zal Dajjal Isalah doden. Dat zegt genoeg Huda Masiihul, niet zo nodig om op te noemen Masihudh Dhalaa was. En gewoonten van de Arabieren zijn gewoon voelen door het noemen van de andere een zonder vermelding van de andere.
c. Ziet hij (Dajjal) vermeld in Zijn Woord:
لخلق السماوات والأرض أكبر من خلق الناس ولكن أكثر الناس لا يعلمون
"Waarlijk, de schepping van de hemelen en de aarde is groter dan de schepping van de menselijke wil, maar de meeste mensen willen niet geloven." [Al-Mu'min: 57]
Inderdaad wordt hier de man is de antichrist, is deze paragraaf zijn openbaarmaking van alle componenten voor een deel ervan.
Abul 'Aliyah rahimahullah [2] zei: "De betekenis ervan is groter dan de schepping van de Joodse Dajjal bij het maken van een big deal." [3]
Rahimahullah Ibn Hajar zei: "En dit, als het bleef een best-respons, met inbegrip van de verantwoordelijkheden van de Profeet 'alayhi wa salaam het uit te leggen, wallaahu weet het beste." [4]
d. Inderdaad de Koran al-Dajjal wordt niet expliciet genoemd als pelecehen tegen hem, omdat hij is toegelaten als een god, maar hij is menselijk, waarbij een staat in strijd is met de heerlijkheid van de Heer, glorie, perfectie, en zijn kesuciaan van eventuele tekortkomingen, omdat hij erg bescheiden Allah is erg klein en dus niet verdienen te worden vermeld (in de al-Qur-an). Echter, de profeet gaf waarschuwing van zijn aankomst, verklaarde de gevaren fitnahnya, zoals is beschreven. Inderdaad elke profeet had gegeven waarschuwing van (uiterlijk) en geven een waarschuwing tegen fitnahnya.
Als er geen bezwaar (tot uitdrukking is) met de stelling dat al-Qur-an al werd Farao genoemd, toen hij werd toegelaten als een god die aanbeden wordt, dan is het antwoord dat het probleem van de farao was overleden en voltooid, wordt het genoemd als een les voor de mens Wat betreft de kwestie van de Antichrist, dan is het zeker dat dit zal gebeuren op het einde der tijden. Geen melding van deze in al-Qur-an als een beproeving voor de mensheid, maar de erkenning ervan als een god meer zo duidelijk, het hoeft niet te worden gegeven aandacht, omdat de Antichrist is goed zichtbaar kebathilannya nadelen, voor de hand liggende lelijkheid, en nederigheid duidelijker dan de erkenning dat in-serukannya. Dus God heeft het niet zeggen (in de al-Qur-an), omdat Allah de Almachtige weet van Zijn dienaren die geloven dat dit niet vaag is voor hen, en niet om ze toe te voegen, behalve een gevoel van geloof en onderwerpen aan Allah en Zijn boodschapper Zijn, zoals het wordt gezegd door de jongeman die werd gedood door de Antichrist: "Bij Allah, ik was meer overtuigd u vandaag dat je de antichrist." [5]
Soms zijn dingen niet vermeld omdat het is onduidelijk, zoals de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam wanneer de terminaal zieke niet brieven schrijven ter vervanging van de Abu Bakr Allah anhu want het is nu al duidelijk. Dat komt omdat de positie van de grote Abu Bakr aan de kant van de Metgezellen van Allaah anhuma, dat is de reden waarom de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
يأبى الله والمؤمنون إلا أبا بكر.
"God en de mensen die terughoudend zijn om aan te nemen, behalve om Abu Bakr." [6]
Ibn Hajar rahimahullah blijkt dat de vraag over de schijnbare afwezigheid van enige vermelding van de Dajjal in de al-Koran-een altijd bestaan, want Allah zegt Ya'-juj en Ma'-juj in de al-Koran-an, terwijl smaad ze dicht te belasteren van de antichrist. "[7]
Zo denken we dat het eerste antwoord is dichterbij, wallaahu weet het beste. Dan is de Antichrist is geopenbaard in de inhoud van een aantal verzen in al-Koran en de Profeet 'alayhi wa salaam was degene die verplicht is de algemeenheid van paragraaf uit te leggen (en hij moest het uit te leggen).
14. Binasanya DajjalDajjal zal sterven in de handen van al-Masih 'Isa ibn Maryam Alaihissallam, zoals aangegeven door de sahih ahadith. Het was dat de Dajjal zal dwalen over het oppervlak van de aarde, met uitzondering van Mekka en Medina, zijn volgelingen zijn talrijk, fitnahnya grondige en er waren geen overlevenden van haar, behalve een beetje van de gelovigen, in de tijd die naar beneden kwam van de profeet 'Isa ibn Maryam Alaihissallam aan de oostelijke toren in Damascus, terwijl de dienaren van God dat gelovigen verzamelden zich rond hem, totdat hij wandelde met hen naar de Antichrist. De Dajjal wordt geconfronteerd met Baitul Maqdis als profeet 'Isa naar beneden, dan is de profeet' Isa vond het aan de deur van Ludd. Wanneer de Dajjal te zien, dan zal hij smelten als zout is opgelost. Toen 'Isa Alaihissallam zei: "Zie, Ik heb een hit je, je niet zal ontsnappen van mij, eindelijk' kreeg Jezus en dood hem met een speer en zijn volgelingen werden verslagen, zodat mensen die geloven dat ze na te streven en te doden de bomen en rotsen zei," O moslims! O dienaren van Allah! Dit is een Jood achter mij, kom hier en dood hem! "Tenzij Gharqad omdat hij een boom van de Joden". [8]
Bij deze gelegenheid, beschrijven we een aantal van de hadith, die de vernietiging van de Antichrist en zijn volgelingen beschrijft
Imam Muslim heeft overgeleverd rahimahullah van 'Abdullah ibn' Amr anhuma Allah, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
يخرج الدجال في أمتي ... (فذكر الحديث, وفيه :) فيبعث الله عيسى بن مريم كأنه عروة بن مسعود, فيطلبه, فيهلكه.
Dajjal zal verschijnen in mijn gemeenschap ... (en dan zei hij dat de hadith, en daarin :) en dan zond Allah 'Isa ibn Maryam als was hij' Oerwa ibn Mas'oed, dan zoeken en vernietigen hem. '"[9]
Imam Ahmad en at-Tirmidhi overgeleverd van Majma 'ibn al-Ansari Jariyah Allah anhu, zei hij: "Ik hoorde de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:
يقتل ابن مريم الدجال بباب لد.
'Ibn Maryam zal de dood van de Dajjal aan de deur van Ludd. "[10]
Imam Muslim heeft overgeleverd van een-rahimahullah Nawwas Allah ibn Sam'an anhoe, heeft overgeleverd dat de lengte van de Antichrist ... en daarin is er het verhaal van de daling van de profeet 'Isa en de moord op Dajjal, en daarin zijn er woorden van de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam: "Ongelovigen die rook zijn adem zullen sterven en zijn adem geur kan voor zover het zijn standpunten te ruiken. Toen keek hij, zo om het te krijgen aan de deur van Ludd, en hij doodde hem. "[11]
Imam Ahmad heeft overgeleverd van Jabir ibn rahimahullah 'Abdillah anhuma Allah, dat hij zei: "Dajjal zal ontstaan ​​wanneer religie en wetenschap niet worden aangepakt (religie) is verlaten ..." (toen hij zei dat de hadith, en daarin is er een gezegde :) "DanProfeet 'Isa ibn Maryam naar beneden, dan riep hij bij het aanbreken van de tijd, zei hij:' O man, wat je verhindert om weer te gaan met de leugenaars uit dit slecht? 'Ze zeiden:' Dit is een man van de djinn. 'Eindelijk ze zijn allemaal weg. Plotseling kwamen ze de profeet 'Isa ibn Maryam Alaihissallam, dan iqamah gebed echo.Zei tegen hem: 'Ga naar haar priesterlijke ons, o Ruuhullaah!' Hij zei: 'Als de priester ben je gevorderd, en een priester voor u,' en dan na het bidden Shubuh, kwamen ze allemaal naar hem (Dajjal) te zien. "Hij (de apostel ) zei: 'Als de leugenaar look (van de profeet' Isa), dan zal hij smelten als zout smelten in het water. Daarna liep hij naar hem, en doodde tot bomen en rotsen zei: "O Ruuhullaah, deze Joden," dan zou hij niet iemand die hem volgden (Dajjal) te verlaten, maar hij doodde hem. "[12]
Met het doden van Dajjal, moge God melaknatnya-door de Profeet 'Isa, het een grote laster eindigde, en God redt hen die in lelijkheid en lelijkheid van zijn volgelingen geloven dat bij de hand en Kalimatullaah Ruuhullaah,' Isa ibn Maryam q en zijn volgelingen die geloven! Allah behoort alleen alle lof en geschenken.
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]_______
De val van de profeet Isa 'Alaihissallam

DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

Voordat we gaan praten over het verval van de profeet 'Isa ibn Maryam Alaihissallam het zou leuk zijn voor ons om te weten op voorhand dat de eigenschappen worden beschreven in de teksten van Personality'.
A. De aard van de profeet Isa 'AlaihissallamZijn eigenschappen zijn beschreven in een aantal van de geschiedenis dat hij een man, gestalte medium, niet te hoog of te kort, rode huid en behaard, borst, steil haar, alsof hij net uit het bad, hij heeft haar dat hoger is dan oorlel, gekamd netjes op beide schouders te voldoen.
Sommige van de hadith die deze eigenschappen beschrijft:
In tussen wat is overgeleverd door al-Syaikhani van Abu Huraira Allah anhu, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallambersabda:
ليلة أسري بي لقيت موسى ... (فنعته إلى أن قال ولقيت عيسى :) ... (فنعته فقال :) ربعة, أحمر, كأنما خرج من ديماس (يعني: الحمام).
"Ik ontmoette Mozes toen ik in-Isra 'uit ... (en hij zegt het is aan hem te zeggen) en ik een ontmoeting gehad met' Jezus ... (dan is hij mensifatinya te zeggen,) body medium (niet hoog en niet kort), de rode, alsof hij uit de badkamer. '"[1]
Al-Bukhari heeft overgeleverd van Ibn rahimahullah 'Abbas anhuma Allah, zei hij: "De Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam heeft gezegd:
رأيت عيسى وموسى وإبراهيم, فأما عيسى; فأحمر جعد عريض الصدر.
Ik zag 'Jezus, Mozes en Abraham (in de nacht van Isra'), terwijl 'Isa is de mensen (die) rood, krullend haar, en breed. "" [2]
Muslim overgeleverd van Abu Hurayrah moge Allah genade van Allah anhu, zei hij, "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
لقد رأيتني في الحجر وقريش تسألني ... (فذكر الحديث, وفيه :) وإذا عيسى بن مريم قائم يصلي, أقرب الناس به شبها عروة ابن مسعود الثقفي.
'Ik zie mezelf in de buurt van de zwarte steen, terwijl de Quraish vroeg me ... (toen hij zei dat de hadith, waarin sprake is van een gezegde): Het bleek dat' Isa ibn Maryam aan het bidden was, de persoon die het meest op hem lijkt is 'Oerwa ibn Mas'oed ats-Thaqafi. '"[3]
Terwijl de as-Shahiihain van 'Abdullah ibn' Umar anhuma, dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
أراني ليلة عند الكعبة, فرأيت رجلا آدم كأحسن ما أنت راء من أدم الرجال, له لمة كأحسن ما أنت راء من اللمم, قد رجلها, فهي تقطر ماء, متكئا على رجلين أو على عواتق رجلين, يطوف بالبيت, فسألت: من هذا? فقيل: هذا المسيح بن مريم.
"Op een nacht droomde ik dat ik was in de Kaaba, en toen zag ik de grote bruine huid man, van alle mensen die skins zijn bruin, zijn haar tot onder zijn oren en zeer mooi je ooit hebt gezien, netjes gekamd en druppelend water, Hij leunde op de schouders van twee mensen of twee mensen, hij deed tawaaf, toen vroeg ik: 'Wie is hij?' antwoordde: 'Hij is de Messias, zoon van Maryam. "" [4]
In de geschiedenis van al-Bukhari van Ibn 'Umar, zei hij: "Nee, bij Allah! De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei niet rood, maar hij zei (en geopenbaard in de hadith volledig). "[5]
In islamitische geschiedenis van zijn Allah anhu, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
فإذا رجل آدم ... (إلى أن قال رجل الشعر :).
"Blijkbaar was hij een bruine huid man (bruin) ... (totdat hij zegt) zijn haar netjes gekamd." [6]
Hoewel het combineren van deze verhalen stelde hij dat in sommige versies van zijn rode huid, terwijl de geschiedenis van andere bruine huidskleur, steil haar in sommige versies van de geschiedenis, terwijl aan de andere krullend haar:
Ongetwijfeld is er geen tegenspraak is tussen de rood-bruine kleur, omdat het misschien een duidelijke bruine kleur zijn (dus het ziet er roodachtig,-Desc.). [7]
Terwijl het uitleggen van de geschiedenis van de ontkenning van Ibn 'Umar om de geschiedenis wat verklaart dat de Profeet' Isa rode huid, dan is het tegen de opgeslagen door anderen. Abu Hurairah en Ibn 'Abbas heeft overgeleverd dat Allah anhuma Alaihissallam zijn rode huid.
Zoals voor de meeste van de geschiedenis te laten zien dat zijn haar recht is, terwijl in de andere een geschiedenis van krullend haar krullend, maar is in tegenstelling tot de rechte, dan is het misschien om de twee te combineren dat hij steil haar had, terwijl de al-Ja'du pensifatannya (in de zin is krullend, -pent.) betekent dat de al-Ja'du op het lichaam, niet het haar, de betekenis van vaste vlees. [8]
2. De daling in de aard van de profeet Isa 'AlaihissallamNa de release van de Antichrist en de schade die hij deed op aarde, God heeft 'Isa Alaihissallam, dan zal hij afdalen naar de aarde. Hij viel op de witte toren ten oosten van Damascus in de Sham. Hij zette twee stukken van kleding zijn geverfd met ja'faran olie, beide handen op de vleugels van twee engelen. Toen hij zijn hoofd boog, dan is haar haar naar beneden kwam, en toen hij het opgepikt, dan berjatuhanlah zweet als kralen van de parel, het is niet een ongelovige was een geur zijn adem in, maar hij zal sterven, terwijl zijn adem zo ver als zijn opvattingen.
Profeet 'Isa Alaihissallam zal naar beneden gaan in de ath-Thaaifah al-Manshuurah (Ahlus Sunnah wal Djamaa'ah) die vochten in de waarheid. Ze zijn allemaal verbonden met de Antichrist te vechten, dan zal hij naar beneden gaan als iqamah gebed weerklonk en bad achter hem een ​​leider van de groep.
Ibn Kathir, moge Allah genade hebben zeggen: "Dit is de meest beroemde van de plaatsen die hij Alaihissallam downs, de witte toren op het oostelijke deel van Damascus, en ik heb gezien op een deel van het boek dat hij eigenlijk naar beneden gaan in een witte toren jami moskee ten oosten van Damascus. Misschien is dit de mening blijft dat er meer ... Damascus is niet bekend omdat er een toren in het oosten dan de bestaande toren aan de zijde van al-Jami moskee in Damascus Umawi aan de oostkant. Dit is een meer precieze fit meer, want hij zal gaan in het gebed is gevestigd, dan is de leider van de moslims zal tot hem zeggen: "O Ruuhullaah!Ga je gang, "toen zei hij:" Je bent vooruit, want in feite herhaald iqamat u "Terwijl op sommige geschiedenis:".. Sommigen van jullie zijn de leider van een van zijn, de heerlijkheid, die God heeft gegeven aan dit volk "[9]
Rahimahullah Ibn Kathir zegt dat in zijn tijd, namelijk in het jaar 741 H, moslims de toren met behulp van een witte steen te vernieuwen.Als de bouw is afkomstig uit de eigendom van de christenen, die hebben verbrand de torens bevinden zich in hun plaats, misschien is dit een van de profetische tekenen die zichtbaar zijn, waarin God bestemd voor de bouw van deze toren van de rijkdom van de christenen dat de Profeet 'Isa ibn Maryam beneden de toren, aan de varkens te doden, aan het kruis te vernietigen, was een eerbetoon niet ontvangen van hen, maar de opties zijn zich te bekeren tot de islam of worden gedood, evenals de ongelovigen van de ka-Langan anderen. [10]
Beschreven in de hadith een-Nawwas Sam'an lange bak op het vrijkomen van Dajjal en downs 'Alaihissallam Isa, de profeet sallAllahu' alayhi wa sallam zei: "Toen God de Messias, zoon van Maryam gestuurd, hij gaat de boeken in de witte toren ten oosten van Damascus, door het dragen van twee kledingstukken, geverfd en ja'faran oorlogen, legde zijn handen op de vleugels van twee engelen. Toen hij zijn hoofd boog, dan is haar haar zou vallen, en toen hij het opgepakt, zal het dalen van het (zweet) is als een korrel parel, is het niet een ongelovige ruikt zijn adem in, maar hij zal sterven, en de geur van zijn adem zo ver het oog reikt zou kunnen.Dan zal hij op zoek naar it-look-Dajjal tot hij in de deur van Ludd, en doodden hem. De volgende zou beschermen God's mensen die naar 'Isa ibn Maryam, en hij zal vegen hun gezicht en vertelde hen over hun diploma in het Paradijs. "[11]
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]_______Voetnoot[1]. Shahiih al-Bukhari, Boek van Ahaaditsul Anbiyaa ', hoofdstuk Qaulullaah wadzkur fil Kitaabi Maryam (VI/476, al-Fat-h), Shahiih moslim, al-Israa hoofdstuk bi Rasuulillaah sallAllahu' alayhi wa wa salalm Fardhush Shalaawaat (II/232, Sharh An-Nawawi).[2]. Shahiih al-Bukhari, Boek van Ahaadiitsul Anbiyaa ', hoofdstuk Qaulullaah waddzkur fil Kitaabi Maryam (VI / 477, al-Fat-h).[3]. Hij was een nobele metgezellen Abu Mas'oed 'Oerwa ibn Mas'oed bin Malik bin Mu'tab ats-Thaqafi Allah anhu. Tot de islam bekeerd na de Profeet was sallem alihi uit de buurt van Tha-als, voordat hij een belangrijke rol in het vredesproces Hudaibiyyah, hij is een man die geliefd en gehoorzaamd door zijn volk, het volk van Ta als. Dus toen hij hen uitgenodigd om de islam te voeren, en zij werden allen gedood toen hun pijlen raak hem, zei tegen hem: "Heb je op je bloed?" Hij antwoordde: "Het is de glorie die God mij gegeven heeft, Shahada wordt gegeven aan mij, het is niet in in mij, behalve het deel dat wordt verkregen door de martelaren die samen stierven met de Profeet 'alayhi wa salaam voordat hij vertrekt u, "dan is de Profeet over gezegd:" De gelijkenis van' Oerwa als vriend Yasin, hij zijn mensen uitgenodigd om het pad van Allah, dan zijn ze hem vermoord. "En sommigen hebben gesteld: "Hij is in het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
وقالوا لولا نزل هذا القرآن على رجل من القريتين عظيم
"En zij zeiden: 'Waarom heeft al-Koran niet geopenbaard werd aan een grote van een van de twee landen (Mekka en Tha-if) dit." [Az-Zukhruf: 31]
Zie al-Istii'aab FII Ma'rifatil Ashhaab (III/1066-1067) tahqiq 'Ali al-Bajawi, Ibn' Abd al-Barr, en al-Ishaabah FII Tamyiizish Shahaabah (II/477-478), Ibn Hajar en Asmaa-ish Tajriidu Shahaabah (I/380), adh-Dzahabi werk.Deze hadith die in de islamitische Shahiih, hoofdstuk Dzikrul Masiih Ibni Alaihissallam Maryam (II/237-238, Sharh An-Nawawi).

 
Bewijs in het argument daling van 'Isa Alaihissallam

DoorDr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil

3. Bewijs in het argument daling van 'Isa AlaihissallamDe daling van 'Isa Alaihissallam aan het einde van de tijd is vastgesteld in de Schrift en de as-Soennah zijn authentiek mutawatir nogmaals, het is een teken van grote tekenen van de opstanding.
een. De argumenten van de daling van de profeet 'Isa al-Alaihissallam in de Koran al-Karim.1). Woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
ضرب ابن مريم مثلا إذا قومك منه يصدون إلى قوله تعالى وإنه لعلم للساعة
En als de zoon van Maryam ('Isa) als een voorbeeld van een plotselinge uw mensen (de ongelovigen) hij zingt. Tot aan zijn woord: hij 'Isa is echt een teken van het Uur ... "[Az-Zukhruf: 57-61]
Deze verzen die in het kader van het over 'Isa Alaihissallam, uiteindelijk legde het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala وإنه لعلم للساعة, wat betekent dat zijn komst op de Dag des Oordeels is een teken van haar oordeel werd ook gedreven door de vorm-ah qira(leestekens) anderen وإنه لعلم للساعة met de letter 'Ain en lam-hahkan dat difat, de betekenis ervan is een teken van de oprichting van het Uur. Qira-ah leuk vinden is overgeleverd van Ibn 'Abbas, Mujahid en anderen van de geestelijkheid priesters interpretatie. [1]
Al-Imam Ahmad heeft overgeleverd met sanadnya rahimahullah aan Ibn 'Abbas in de interpretatie van Allah anhuma وإنه لعلم للساعة vers, zegt hij, "Hij is de daling van' Isa ibn Maryam Alaihissallam vóór de oprichting van het Oordeel." [2]
Al-Hafiz Ibn Kathir, moge Allaah genade zeggen: "De authentieke dat het woord (إنه)-dhamirnya (voornaamwoord) -. Terug naar 'Isa, als redacteur van het vers zegt over het" [3]
En ver weg als de betekenis van het vers is alles gedaan door de profeet 'Isa Alaihissallam een ​​afslag dat uit, de blinden te genezen, de melaatse is ook een andere van die zieke.
Bovendien wat is verstrekt, van sommige geleerden die dhamir het woord in (وإنه) terug naar de al-Qur'an al-Karim. [4]
2). Woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
وقولهم إنا قتلنا المسيح عيسى ابن مريم رسول الله وما قتلوه وما صلبوه ولكن شبه لهم إلى قوله تعالى وإن من أهل الكتاب إلا ليؤمنن به قبل موته ويوم القيامة يكون عليهم شهيدا
"En hun zeggen: 'We doodden de Messias,' Isa de zoon van Maryam, Boodschapper van Allah, 'maar zij doodden hem niet (ook) Hem gekruisigd hadden, maar (ze doden is) er een die is te vergelijken' Isa voor hun Tot aan zijn woord Verhevene: Geen van het Boek, maar zal in hem ('Isa) geloven vóór zijn dood. En op de Dag des Oordeels 'zal hij een getuige tegen hen zijn "[An-Nisa.': 157-159]
Deze verzen laten zien dat de joden niet werden 'Isa Alaihissallam, noch mensalibnya gedood, maar werd hij door God naar de hemel, zoals geopenbaard in Zijn Woord:
إذ قال الله يا عيسى إني متوفيك ورافعك إلي
"(Gedenk) toen Allah zei:" O 'Isa, zie, Ik zal u te leveren aan het einde ajalmu en u tot Mij te trekken ... "[Ali Imraan: 55]
Dan is het zeker deze verzen laten ook zien dat onder de mensen van het Boek zijn er die geloven in 'Isa Alaihissallam aan het einde van de tijd. Het gebeurde toen liet hij [5] voor zijn dood, zoals beschreven door de sahih ahadith mutawatir opnieuw.
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah zei in zijn antwoord rahimahullah om vragen te stellen aan hem over de dood en de benoeming van 'Isa Alaihissallam, "Alle lof zij Allah,' Isa Alaihissallam nog in leven, en bleef in de hadith van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam, dat zei hij:
ينزل فيكم ابن مريم حكما عدلا وإماما مقسطا, فيكسر الصليب, ويقتل الخنزير, ويضع الجزية.
'Ibn Maryam zal neerdalen in het midden van u als een eerlijke rechter en een leider, dan zal hij het kruis breken, varkens doden en te verwijderen jiz'yah (belastingen). "[6]
Is gebleven in de hadith van hem, dat Jezus zou neerkomen op Alaihissallam witte toren ten oosten van Damascus, in het feit dat hij zal doden Dajjal. Wie zijn ziel gescheiden van zijn lichaam zijn lichaam mogelijk niet vallen uit de hemel, en indien ingeschakeld, dan is hij inderdaad is opgestaan ​​uit het graf.
Wat betreft het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
إني متوفيك ورافعك إلي ومطهرك من الذين كفروا
"... zie, zal Ik u tot het einde ajalmu en hef je aan Mij, en u reinigen van de ongelovigen .... "[Ali Imraan: 55]
Dit is niet bedoeld om te stellen dat deze benoeming is de dood, want als dat het geval is het de dood was, zonder twijfel 'Isa q zal hetzelfde zijn als alle andere mensen van het geloof, waar God nam hun ziel, dan naar de hemel, dus er is niet iets speciaals in zijn benoeming. Ook zijn woord ومطهرك من الذين كفروا "zo goed als u duidelijk van degenen die niet geloven," en als dat betekende dat zijn ziel gescheiden heeft met zijn lichaam, zijn lichaam op aarde zou zeker graag de andere organen van de profeten.
Terwijl Allah Ta'ala zegt in een ander vers:
وما قتلوه وما صلبوه ولكن شبه لهم وإن الذين اختلفوا فيه لفي شك منه ما لهم به من علم إلا اتباع الظن وما قتلوه يقينا بل رفعه الله إليه"... In feite is zij doodden hem niet (ook) Hem gekruisigd hadden, maar (ze doden is) er een die was aan 'Isa vergeleken voor hen.Degenen die het niet eens begrepen de (moord) 'Isa, is echt in twijfel over hem. Ze hebben geen een geloof over wie gedood, behalve de volgende vermoeden, ze niet (ook) geloven dat ze dood was 'Isa. Maar (het feit), heeft God opgewekt `Isa naar hem ... [An-Nisa ': 157-158]
Woord van Allah Ta'ala, بل رفعه الله إليه "Maar de waarheid van God heeft opgewekt` Isa naar hem, "uit te leggen dat hij werd benoemd door het agentschap is ook zijn ziel, zoals beschreven in een sahih hadith dat hij zijn ziel laten vallen met het lichaam ook, want alsafspraak in kwestie is de dood, Allah zegt: "Het is niet ze hem vermoord, noch kruisigden hem, maar hij was dood."
Daarom zijn er onder de geleerden die zeggen إني متوفيك "We mewafatkannya", wat betekent houdt u, die de geest en je gegooid.Er wordt gezegd in het Arabisch (توفيت الحساب واستوفيقه) betekenis was er om het te nemen.
En lafazh (التوفي) alleen is de dood van de ziel niet dat zonder een lichaam, noch de dood van beide tegelijk, tenzij de qarinah (instructies) andere uit elkaar.
Soms zelfs zinvolle slaap, zoals geopenbaard in Zijn Woord:
الله يتوفى الأنفس حين موتها والتي لم تمت في منامها
"God houdt de ziel (persoon) bij de dood en de (houd) de ziel (persoon) die niet was gestorven in zijn slaap ..." [Az-Zomar: 42]
Zijn woorden:
وهو الذي يتوفاكم بالليل ويعلم ما جرحتم بالنهار
"En Hij is het, Die neemt je ziel 's nachts, en Hij weet wat je doet tijdens de dag ..." [Al-An'am: 60]
En Zijn woorden:
حتى إذا جاء أحدكم الموت توفته رسلنا
"... Dus dat wanneer de dood komt tot een van jullie, hij diwafatkan door Angel-Angel van ons ... "[Al-An'am: 61]" [7]
Conversatie in deze discussie is niet bedoeld om de aanstelling van 'Isa Alaihissallam onthullen, maar alleen uit te leggen dat ze werd aangesteld om het lichaam q en geest, ja en hij is nog in leven vandaag in de hemel, en daalt op het einde der tijden, en zal diimani door mensen Mensen van het Boek die bestonden in die tijd, zoals blijkt uit de Almachtige:
وإن من أهل الكتاب إلا ليؤمنن به قبل موته
"Geen van de Boek, maar zal geloven in hem ('Isa) voor zijn dood ..." [An-Nisa': 159]
Rahimahullah Ibn Jarir zei: "Ibn Basyar vertelde ons, zei hij, 'Sufyan vertelde ons, van Abu Husayn, van Sa'id bin Jubair van Ibn' Abbas:
وإن من أهل الكتاب إلا ليؤمنن به قبل موته
'Geen van het Boek, maar zal geloven in hem (' Isa) voor zijn dood ... "[An-Nisa ': 159]
Hij zei: 'Dat was voor de dood van' Isa ibn Maryam. "" [8]
Ibn Kathir, moge Allah genade hebben zeggen: "Dit is een sahih sanad." [9]
Toen Ibn Jarir zei rahimahullah na een oordeel te geven over de betekenis van het vers, "En de meest correcte mening is het idee dat vaardigheidsniveau is de interpretatie clausule" En niemand onder de mensen van het Boek die er niet in geloven 'Isa voor de dood van' Isa. "[10]
Hij vertelde met sanadnya van al-Hasan al-Basri rahimahullah, dat hij zei: "(betekenis is) voor de dood van 'Isa. Bij Allah, hij is nog in leven in de ogen van Allah, maar als hij naar beneden gaat, dan zal iedereen in hem geloven. "[11]
Ibn Kathir, moge Allah zijn zeggen genade, "Geen twijfel dat werd gezegd door Ibn Jarir is de juiste mening, want mening is dat van een paar redactionele punten bij het vaststellen van erkenning Baatil alle Joden dat Jezus werd gedood en gekruisigd, dan is overhandigd aan het nieuws Christenen zijn dom. God zei toen tegen dat het probleem niet zo, er is slechts een van zijn diserupa voor hen, zodat ze mensen lijkt op hem ('Isa) te doden, terwijl ze niet op zoek naar de waarheid ervan, dan werd hij benoemd tot hem: en inderdaad, hij zou naar beneden gaan voor de Dag des Oordeels, als de hadiths van mutawatir laten het zien. "[12]
Hij (Ibn Kathir) zei dat is overgeleverd van Ibn 'Abbas ook andere anhuma Allah dat Ibn' Abbas in Zijn woord dhamir قبل موته terug naar de mensen van het Boek, en hij zei: "De waarheid is als de geschiedenis klopt zeker, zou onverenigbaar zijn met met deze uitleg, maar juist in de betekenis en sanad is dat we zojuist hebben beschreven. "[13]
b. De drop-premise voorstel van de profeet Isa 'Alaihissallam In de as-Soennah al-Mu-thahharahDe argumenten van de as-Soennah over de val van 'Isa en mutawatir Alaihissallam heel veel, sommige van die we hebben beschreven, en we zullen hier op te noemen wat van het uit angst dat zou te lang lijken, waaronder:
1). Overgeleverd door al-Syaikhani van Abu Huraira Allah anhu, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
والذي نفسي بيده; ليوشكن أن ينزل فيكم ابن مريم حكما عدلا, فيكسر الصليب, ويقتل الخنزير, ويضع الحرب, ويفيض المال حتى لا يقبله أحد, حتى تكون السجدة الواحدة خيرا من الدنيا وما فيها.
"Voor de Heer, dat mijn ziel was in zijn handen, was de zoon van Maria was in de buurt vallen in het midden van u als een eerlijke rechter, hij zal het kruis breken, te doden varkens, stop de oorlog, en de eigendom over te dragen, zodat niemand te accepteren-haar, totdat ene beter is dan de hele wereld buigen en alles. '"
Toen Aboe Hoeraira Allah anhu zei: "En kijk of je dat wilt.
وإن من أهل الكتاب إلا ليؤمنن به قبل موته ويوم القيامة يكون عليهم شهيدا
'Geen van het Boek, maar in hem geloven (' Isa) voor zijn dood. En op de Dag des Oordeels 'zal hij een getuige tegen hen zijn. "[An-Nisa': 159]" [14]
Dit is de interpretatie van Abu Huraira Allah anhu voor het vers dat in het vers genoemd is een van de mensen van het Boek, die geloven dat er zal zijn 'Isa Alaihissallam voordat hij stierf. Het gebeurde toen hij viel op het einde van de tijd, zoals eerder beschreven.
2). Al-Bukhari en Muslim overgeleverd van Abu Huraira Allah ook anhu, zei hij: "De Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
كيف أنتم إذا أنزل ابن مريم فيكم وإمامكم منكم?!
'Hoe doe je als de zoon van Maria verlaagd, terwijl de (leider) uw priesters uit uw midden?' "[15]
3). Muslim heeft overgeleverd van Jabir Allah anhu, zei hij: "Ik hoorde de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
لا تزال طائفة من أمتي يقاتلون على الحق, ظاهرين إلى يوم القيامة; قال: فينزل عيسى بن مريم, فيقول أميرهم: صل لنا. فيقول: لا; إن بعضكم على بعض أمراء; تكرمة الله هذه الأمة.
"Altijd is er een groep van mijn Ummah die vochten om de waarheid te verdedigen, zij altijd hulp te krijgen tot de Dag des Oordeels." Hij zei: "Dan 'Isa ibn Maryam Alaihissallam naar beneden, hun leider zei:' Het gebed leidt het ons." Hij zei: 'Nee, het reële deel van jullie is een leider voor anderen, als de glorie die God heeft gegeven aan dit volk.' "[16]
4). Eerder beschreven Hoedhayfah bin ASID hadith over de tekenen van de Apocalyps, waarin onthuld:
ونزول عيسى بن مريم.
"En de val van 'Isa ibn Maryam Alaihissallam." [17]
5). Al-Imam Ahmad heeft overgeleverd van Aboe Hoeraira Allah anhu, dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
الأنبياء إخوة لعلات, أمهاتهم شتى ودينهم واحد, وإني أولى الناس بعيسى بن مريم; لأنه لم يكن بيني وبينه نبي, وإنه نازل, فإذا رأيتموه; فاعرفوه.
"De profeten zijn vaderlijke broers, hun moeder is anders, maar hun religie is een. Eigenlijk was ik het meest in aanmerking komen (sluiten) aan om 'Isa ibn Maryam, want er is geen profeet tussen mij en hem. En inderdaad, hij zou naar beneden komen, als je het ziet, dan is hem te leren kennen! "[18]
[Gekopieerd uit het boek Asyraathus Saa'ah, auteur Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukt Fifth 1415H-1995M, Indonesië Issue Doomsday is nabij, Beni Sarbeni vertalers, uitgevers Pers Ibn Kathir]
bron: http://almanhaj.or.id/

No comments:

Post a Comment