Genezing ziekte zonder drugs
Medicijn is een stof die wordt gebruikt te verminderen, te elimineren of de ziekte genezen van een persoon van de ziekte. De behandeling is bekend sinds de oudheid, ook zelfs de profeten een speciale manier op het gebied van behandeling.
Genezing van de zieke persoon is de absolute macht van God, niet de mens de macht. Omdat de ziekte is afkomstig van Allah, Allah zal zeker lager de genezing. De Profeet zei:
إ ن الله لم ينز ل د ا ء إ لأ أنز ل له شفا ء فتد ا و وا
God zal niet verminderen ziekte, maar het verlagen van de genezing, zoek dan medische behandeling. [HR Ibn Majah].
Een persoon die drugs, zowel de moderne geneeskunde, de traditionele geneeskunde manieren van de Profeet, of andere alternatieve behandelingen, zijn intermediairs van Gods genezende.
وإذامرضت فهو يشفين
En als ik ziek ben, is hij genezen mij. [ASY Syu'ara: 80].
Bij het zoeken naar alternatieve geneeswijzen, hoeft niemand ten val niet laten voor de ongehoorzaamheid, shirk. Maar dat moet worden gerechtvaardigd door de islamitische wet.
إ ن الله لم يجعل شفا ء كم فيما حر م عليكم
Voorwaar, Allah niet een verboden drug helemaal aan u. [HR.Thabrani].
Genezing zonder medicijnen, zonder medicamenteuze behandeling is bedoeld chemische en de moderne geneeskunde. Maar met alternatieve behandelingen, die kan worden aanvaard, leer van de islam. Met andere woorden, worden uitgehard zonder het gebruik van moderne geneesmiddel ontwikkeld op medisch gebied.
DEFENSE veel belangrijker dan NATUURLIJKE GENEESMIDDELENIn sommige ziekten, soms is het niet nodig medicatie. Met andere woorden kan worden uitgehard zonder het gebruik van geneesmiddelen. Want eigenlijk, het menselijk lichaam heeft zijn eigen antistoffen of de verdediging tegen een ziekte. Normaal gesproken het lichaam van de verdediging is beter dan het gebruik van drugs. Sommige ziekten worden genezen door zelf, zoals: griep (influenza) en verkoudheid.
Om u te helpen het lichaam om te vechten, vechten en overwinnen van de ziekte, moet worden geprioriteerd en wordt beschouwd als drie dingen. Namelijk: persoonlijke hygiëne, het drinken van voldoende rust en goed eten.
Zelfs in ernstige ziekte, die behoefte hebben aan medicijnen; lichaam zelf moet de ziekte te overwinnen. Medicijnen alleen maar helpen hem. Persoonlijke hygiëne, voldoende rust en eet een lekker drankje, blijft een topprioriteit. Een aantal van de manieren om de gezondheid, is het niet en mag niet afhankelijk zijn van het gebruik van drugs.
Ook al leven we in gebieden zonder de moderne geneeskunde, kunnen veel dingen worden gedaan om te voorkomen en te behandelen verschillende ziekten die gemeenschappelijk zijn.
GENEZING met water [1]We kunnen leven zonder drugs. Echter, niemand kan leven zonder water. Omdat meer dan de helft (57%) van het lichaam is water. Als alle mensen kunnen gebruik maken van het water zo goed mogelijk, dan is het aantal ziekten en sterfgevallen, vooral kinderen, kunnen worden vermeden. Insha Allah.
Bijvoorbeeld, het gebruik van water is van fundamenteel belang, zowel in de preventie en de behandeling van diarree (diarree). In veel gebieden, diarree is de meest voorkomende doodsoorzaak van kinderen jonger dan vijf. Dirty vervuild water en zijn vaak de oorzaak van de ziekte vaardigheidsniveau.
Een ding om op te merken bij de preventie van diarree, is om water te koken voor consumptie, drinken of voor bewerkte levensmiddelen. Deze actie is zeer belangrijk, vooral voor zuigelingen. Melk flessen en babyspullen, moet worden gekookt voor gebruik dadulu.
Handen wassen met zeep na de ontlasting, plassen, voor het eten en voordat u eten, moet het hoofd worden gezien ook.
Healing met water nodig heeft voor kinderen die lijden aan uitdroging of een gebrek aan vocht uit diarree. Door het verstrekken van veel honing of zout water voor kinderen met diarree, uitdroging, als God het wil, kan het worden voorkomen, hersteld en genezen
Spa's, ook kunnen genezen sommige ziekten. Zelfs het drinken van water zoveel mogelijk in de ochtend is erg goed voor de gezondheid. Zoveel mogelijk betekent hier niet overdreven. Omdat de maag zou moeten kunnen ontvangen. Hij heeft ook mengisaratkan, dat de maag wordt verdeeld in drie delen, een derde voor eten, een derde tot een derde voor drinken en de lucht.
Voorbeelden van preventie en behandeling met water [2]
ZIEKTEPREVENTIEA. Diarree, wormen, darmkanaal infecties: niet Kook water, drank en niet vergeten om uw handen te wassen2. Huidinfecties: Regelmatig baden3. Verwondingen die een infectie, tetanus kan hebben: Was de wond zo goed mogelijk met water en zeep
Behandeling van de ziekteA. Diarree, verlies van lichaamsvloeistoffen: Het drinken van veel water2. Ziekte met warmte: Drink veel water3. Hoge warmte: Slag van het lichaam met koud water4. Een milde infectie van de urinewegen (bij vrouwen): Drink veel water5. Hoesten, astma, ontsteking van de keel (bronchithis), ontsteking van de longen (pneumonie), kinkhoest: Drink veel water en adem de stoom slijm vloeibaar te maken (soms zijn bepaalde geneesmiddelen die specifiek voor deze peyakit)6. Colitis wonden, impetigo, ringworm van de hoofdhuid, acne: Reinigen met water en zeep7. De wonden infecties, zakken van pus (abcessen, steenpuisten): comprimeren met warm water8. Stijve gewrichten en spieren: comprimeren met warm water9. Jeuk, branderig gevoel, of stimulatie van de huid: Breng met koud water10. Kleine brandwonden: Week in koud water11. Nekpijn of ontsteking van de keelamandelen (tonsillitis): gorgelen warm zout water12. Zuur, alkali, vuil, stof, of materialen die de ogen te stimuleren: Onmiddellijk ogen met koud water13. Verstopte neus: Het inademen van dampen van water / zout water
Als de alternatieve geneeswijzen met water kan de ziekte niet genezen, neem dan onmiddellijk contact medisch personeel in het vakgebied.
HEALING MET DE BEE PRODUCTENIn de Koran Allah de Almachtige heeft gesproken over de voordelen van bijen.
وأوحى ربك إلى النحل أن اتخذي من الجبال بيوتا ومن الشجر ومما يعرشون ثم كلي من كل الثمرات فاسلكي سبل ربك ذللا يخرج من بطونها شراب مختلف ألوانه فيه شفاء للناس إن في ذلك لآية لقوم يتفكرون
Betekenis: En Rabbmu heeft de bij bezield, "Maak de nesten in de heuvels, in de bomen, en op plaatsen waar de mens gemaakt", dan van elk (soort) van fruit en het hoofd te eten in de weg Rabbmu die is vergemakkelijkt (voor u). van de buik van de bijen kwamen drinken (honing), die een verscheidenheid van kleuren, waar sprake is van genezing voor de mensheid. Voorwaar, dit is echt een teken (de grootheid van de Heer) voor mensen die denken [An-Nahl: 68,69]..
Opgenomen in Sahih al Bukhari, Sa'id Ibn Jubair uit, van Ibn Abbas dat de Profeet, hij sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
الشفاء في ثلاثة شربة عسل وشرطة محجم وكية نار وأنهى أمتي عن الكي
Genezing is in drie gevallen: het drinken van honing, berbekam met glas en verbrand vuur. Maar ik verbied mijn mensen om het ijzer te verbranden. "
Honing is een zoete vloeistof opgeslagen in de honingraat cellen is door het maken van planten nectar door de bijen.
Sinds de eerste, honing is gebruikt als een speciaal dieet voor vitaliteit, cosmetische en algemene gezondheid. Opgenomen in de dagen van het rijk, zoals: Griekenland, China en Egypte. zijn er moderne studies, honing heeft eigenschappen om te doden bacteriën en schimmels. In de klinische studies, hebben geholpen de genezing van brandwonden op de huid, huidzweren, maag en gastroteritis. Honing kan stoppen bacteriële groei door het hoog suikergehalte. Andere antibacteriële component die is gevormd uit waterstof prioksida glukos oxidase enzymactiviteit. Hoewel beide opgeheven, bevat nog antibacteriële honing. Antibacteriële werking van honing is van cruciaal belang als gezondheid van voedsel.Omdat honing kan verminderen de kans op ziekten die samenhangen met bacteriën en schimmels. Honing is een eenvoudige suikergehalte, goed voor de vitaliteit van het lichaam nodig heeft. Met de toevoeging van de fysische eigenschappen van honing, honing wordt ten zeerste aanbevolen voor cosmetische huidverzorging in de familie-menu.
Honing is een van de soorten voedingsmiddelen met voedingsstoffen die zijn zeer goed. Componenten die de honing 20% water, 38% fructose, glucose 30%, 1% sucrose, 70% maltose, 1% andere suikers, vrije zuur 0,4%, 0,6% totaal zuur, laktosi 0,1%0,2% as en 0,04% stikstof. Mineralen zoals kalium, natrium, calcium, magnesium, ijzer, koper, mangaan, chloor, fosfor, zwavel en silicium. De inhoud van de honing in de vorm van het enzym invertase glikooksidase, diastase, catalase enigszins zuur, porpatase. Vitaminen die in honing zijn: B1, B2. B3, B4, B5, B6 en C. Gunstige fysische eigenschappen, zoals honing en uskositas hygroscopiciteit. Kan vaak medisch nemen een geweldige huwelijksreis effect.
Naast de honingbij, die is een creatie van God, er is ook een materiaal genaamd Royal Jely. Is een stof die lijkt op gelei (melk) dat wordt afgescheiden door jonge werkbijen, door de tule hipotaring als speciale voedsel voor de larven zou zijn koninginnen en jonge larven van potentiële werknemers.
Royal Jely bekend als katalytische materialen, het materiaal balans in de stofwisseling. Royal Jely zo vaak aangeduid als functionele voedingsmiddelen voor de eetlustopwekkende dat te roepen, te controleren lichaamsgewicht, hulp bij de spijsvertering efficiëntie, anti depressivum, stimulerende klier secretie, stofwisseling, de antibiotische, verhoogde immuniteit tegen de ziekte, normalisering van de seksuele functie en de bestuurder van weefsel voor gezond zijn. Enkele gevallen van succesvolle medische dossiers worden behandeld door het nemen van Royal Jely onder andere zijn: allergie, angina pectoris (hart), anorexia, angst, astma, haaruitval, acne, kortademigheid, bronchitis, kanker, verkoudheid, constipatie, hart-en vaatziekten, epileptische aanvallen , synthetische, vermoeidheid, depressie, dermatitis, menstruatiepijn, dyspepsie, aksim, koorts, hoofdpijn, herpes, impotentie, slapeloosheid, misselijkheid, pijn, malmetisi. Een andere functie van de Koninklijke is Jely schoonheidsverzorging en verbeteren van de schijn van intelligentie.
Tweederde van het Koninklijk Jely water en een derde vorm van vaste stoffen bestaande uit: eiwitten, suikers minder vet, as en materialen die niet zijn geïdentificeerd. Voedingscomponenten in de Koninklijke Jely dominante vorm van eiwitten (38%). Bestaande uit 30 aminozuren (15 essentiële eiwitten) zijn nuttig bij het behandelen en de vorming en functie van reproductieve weefsels.Voedingsbestanddelen wel 33% suiker in de vorm van fructose en glucose. Fat componenten zo veel als 9% (in tegenstelling tot dierlijke en plantaardige vetten) die nuttig zijn in de biologische aspecten van de Koninklijke Jely, zoals de anti-bacteriële, anti-tumor, anti-oxidanten (anti vrije radicalen), zuivering en triglesida cholesterol in het bloed en weefselherstel. Mineraal onderdelen zoveel 3%, die door kalium en andere mineralen beheerst met de magnesium, kalium, natrium, calcium, zink, ijzer, koper, mangaan. Is opgenomen vitamine B1, B2. B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B12, A, D, K en C. Andere componenten die niet zo veel geïdentificeerd als 11% van het materiaal genoemd R en kan worden verwacht Jely bijdragen aan de Royal.
GENEZING MET AL Black SaudaIn de hadith van Abu Salamah Shahihain, van Abu Hurayrah dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
عليكم بهذ ه الحبة السود ا ء فإ ن فيها شفا ء لكل د ا ء إ لا السام,, السام: المو ت
Gebruik dit zwarte zaad, want in het daar is een geneesmiddel van alle ziekten, behalve gif, het gif is de dood.
De zwarte zaad is veel voordelen. Uitspraken van de Profeet 'alayhi wa salaam, drugs van allerlei ziekten, alsmede het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala in Al Ahqaf: 25
تدمر كل شيء بأمر ربها فأصبحوا لا يرى إلا مساكنهم كذلك نجزي القوم المجرمين
Betekenis: Het commando om alles te vernietigen met zijn Heer, dan hebben ze niets meer gezien, behalve (sporen) waarin ze leven. Zo straffen Wij het schuldige volk.
Het punt is dat alles kan worden vernietigd en dergelijke mee.
Helen met berbekamEerder beschreven, dat berbekam sunnah van de profeet.Berbekam (hijamah) is bloeden uit het lichaam van een persoon warmte in de kom te keren op de huid, zodat de huid wordt gezwollen, dan is bekrast met een scherp voorwerp, zodat het bloed naar buiten kwam.
Vermeldenswaard is in berbekam apparatuur moet in gebruik gemaakt van een aseptische (steriele), dus het leidt niet tot ziekte (secundaire infectie).
Hier zijn voorbeelden van lichaamsdelen dibekam, genomen uit het boek van essays Op Tibbun Nabawi Ibn al-Qayyim.
• pembekaman in de bovenrug, schouder pijn en het voordeel van de slokdarm.• berbekam in de arm ader, nuttig tegen ziekten van het hoofd en zijn onderdelen, zoals: gezicht, tanden, oren, ogen, neus en keel, het is omdat er zoveel bloed, of bloed schade, of voor beide.• Anas Allah 'anhoe zei: "Het is de Boodschapper van Allah sallAllahu' alayhi wa salaam deed berbekam in de aders aan de bovenkant van hem en is hij terug (de bult)."• in Shahihain, van hem, "Het is de boodschapper van Allah sallAllahu 'alayhi wa salaam berbekam met drie bekaman. Een op een bult en twee in haar arm ader. "• in Shahihain, dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam berbekam op haar hoofd, haar oksels in een staat van ihraam.Namelijk tot duizeligheid voorkomen in de kop van hem. "• in Sunan Ibn Majah, van Ali, "geïnspireerd Gabriël aan de Profeet 'alayhi wa salaam te berbekam in beide aders, arm-en bult."• in Sunan Abu Dawud, de hadith van Jabir dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam berbekam op de heup tot traagheid te elimineren Hij heeft geleden. "
GENEZING met traditionele materialenDe ervaring leert, dat de traditionele medicijnen zijn veel voordelen voor de gezondheid. Ook nu de farmaceutische begonnen traditionele materialen in een mengsel van geneesmiddelen die resultaat.
Traditionele materialen werden gebruikt voor de generaties door de gemeenschap en vaak gebruikt in het huiselijk leven. Bijvoorbeeld, kurkuma, gember, betelnoten blad, kaneel, kruidnagel, Noni en vele anderen. Materialen zoals deze gemakkelijk gekweekt als medicinale plant families (TOGA), die bereid is voor familieleden.
Helen met gebedInderdaad gedoemde menselijke inspanningen moeten een remedie te vinden, hetzij door de moderne geneeskunde en natuurlijk. Bovendien moet worden gerealiseerd, dat de meest essentiële van de behandeling is om rechtstreeks een beroep doen op God in gebed met tawakal of overlevering. Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
وقال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين
Betekenis: En Rabbmu zei: "Berdo'alah Me, Hij zal mij laten, want je Degenen die bogen van de eredienst is de hel abjecte in de staat te voeren.". [Al-Mu'min: 60]
Zijn woord vertelt ook de toepassing toen de Profeet Ayyub Alaihissallam te genezen van zijn ziekte.
وأيوب إذ نادى ربه أني مسني الضر وأنت أرحم الراحمين فاستجبنا له فكشفنا ما به من ضر وآتيناه أهله ومثلهم معهم رحمة من عندنا وذكرى للعابدين
Betekenis: En (gedenk) Job, toen hij tot zijn Heer riep, "(Oh mijn Heer), in feite heb ik overschreven de ziekte en je bent de Meest Genadevolle van alle barmhartig." We hebben ook dan is zijn beroep toe te staan, dan elimineren we de ziekte op hen en keren we terug naar haar familie, en we vouwen hun aantal verdubbeld, als een genade van Ons en als les voor allen die God aanbidden.[Al Anbiya: 83,84]
Verteld in de hadith zijn ook vele gebeden onderwezen door de Profeet 'alayhi wa salaam als we ziek zijn, onder andere,
عن عثمان بن أبي العاص الثقفي أنه شكا إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم وجعا يجده في جسده منذ أسلم فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم ضع يدك على الذي تألم من جسدك وقل باسم الله ثلاثا وقل سبع مرات أعوذ بالله وقدرته من شر ما أجد وأحاذر
Van Uthman ibn Abi al-'Ash Ats Thaqafi, dat hij de Profeet klaagde over de pijn die hij leed in zijn lichaam, omdat hij zich bekeerde tot de islam, de profeet kapadanya zei: "leg het handen op de zieken en lees Bismillah drie keer en lees zeven keer, 'Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen het kwade dingen die ik ben tegengekomen en ik ben bang'. "[Overgeleverd door Muslim, 4/1728].
عن عائشة رضي الله عنها أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعوذ بعض أهله يمسح بيده اليمنى ويقول اللهم رب الناس أذهب الباس اشفه وأنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما
Van Aisha, de profeet die bescherming voor zijn familie smeekte, liep hij met zijn rechterhand en bad: "O Allah, de Heer Keeper mensen, ellende te elimineren, te genezen. Gij zijt de Degene Die in staat is om te genezen. Er is geen behandeling, maar van U alleen te genezen, genezen, dat laat geen pijn. "[Muttaffaqun 'alaihi].
Als de pijn en geen hoop op genezing of het leven, de boodschapper n leerde ons ook om altijd te bidden en te bidden.
اللهم اغفر لي وار حمني وألحقني با لر فيق الأعلى
O Allah, vergeef mijn zonden, genade mij, en ik een afspraak met u, Geliefde van de Allerhoogste. "[Overgeleverd door al Boekhaarie 7/10, Moslim 4/1893].
SLUITENGenezing zonder medicijnen is een alternatieve behandeling die geen gebruik maakt van moderne geneesmiddelen of geneesmiddelen die geen chemicaliën bevatten. Het kan ook worden opgeroepen een drugsvrije healing behandelingen op basis van natuurlijke en goddelijke behandelingen.
Genezing zonder drugs, niet door te gaan naar de slimme mensen (sjamanen), met behulp van een spreuk,, spellen met behulp van de kracht van de alternatieve geneeskunde paranormale (bovennatuurlijke), of andere middelen die leiden tot shirk. Het is niet toegestaan en verboden.
Ibn Qayyim Al Jauziah in het boek Op Tibbun Nabawi vermelding, dat de behandeling van de profeet van de ziekte, zijn er drie soorten. Dat wil zeggen: met natuurlijke geneesmiddelen, drugs en een goddelijke combinatie van beide.
Hoewel deze natuurlijke behandelingen hebben veel voordelen op basis van ervaring, maar bij voorkeur is het nodig verder onderzoek dus dat is wetenschappelijk zo is, kan worden aanvaard door de hele samenleving. (Dr. Ira)
Maraji:- Al Koran Karim nul.- Ibn al-Qayyim Al Jauziyah. Van 1997. Wijze van behandeling van de Profeet, Bibliotheek, Londen.- Moslim Hishnul- Abdullah bin Ibrahim bin Al Jarullah Jarullah, 1997. Zieke en Adabnya recht. Mantiq Library, Londen.- David Werner,. Van 2000. Wat doe je als er geen dokter. Essentia Medica Foundation, Yogyakarta.- Honing, Royal Jelly en voordelen voor de gezondheid. Zonder jaar.Nationaal Centrum voor de bijenteelt- Stel uitspraak in de Koran en Hadith, Said bin Ali bin Al Qathani Wahf, Dar al-Haq, Jakarta.
[Gekopieerd van As-Soennah tijdschrift VII/1420H/1999M 02/Tahun Edition
Behandeling Met behulp van de Black Sauda ', met honing en de blauwe plek
Behandeling met Black Sauda '(zwarte komijn)
DoorAl-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
"Voorwaar, in de habbatus Sauda '(zwarte komijn) is er een remedie voor alle ziektes behalve de dood".
Ibn Shihab zei: "As-Saam woord hier dood betekent, terwijl habbatus Sauda 'betekent syuniz" [1]
Black Sauda 'is zeer gunstig. [2]
Zwarte komijn is zeer nuttig voor de behandeling van verschillende ziekten met de toestemming van Allah.
BEHANDELING MET HONINGAllah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
"Van de buik van de bijen kwamen drinken (honing), die een verscheidenheid van kleuren, waar sprake is van genezing voor de mensheid. Voorwaar, dit is echt een teken (van Allah) voor mensen die denken dat "[An-Nahl: 69]
En de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
"Genezing is in drie dingen, namelijk: In pembekam messen, honing, of behandeling te drinken met een warm strijkijzer (Kayy).En ik verbied mijn ummah op de behandeling met een warm strijkijzer (Kayy) ". [3]
BEHANDELING MET BEKAM [4]Berbekam [5] inbegrip van de behandeling onderwezen door de Profeet 'alayhi wa salaam, zelfs de Boodschapper sallAllahu' alayhi wa salaam nooit doen cupping en cupping beloningen bouwers.
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
"Waarlijk, het beste van wat je doet om de ziekte te behandelen is om te doen een blauwe plek" [6]
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
"De beste behandeling van de ziekte is te doen een blauwe plek" [7]
Angels bewijs van berbekamVan Allah ibn Abbas 'anhu, de Profeet' alayhi wa salaam zei: "Het is geen engel, ik langs bij de Mi'rajkan de lucht in, behalve dat ze zeggen:" O Mohammed, doet gij hun berbekam "[8]
Abdullah bin Mas'oed van Allah 'anhu, de Profeet' alayhi wa salaam zei toen hij in Isra'kan, is hij niet langs een stel engelen die ze ons vragen, "Command ummatmu aan berbekam" [9]
Tijd van de meest voor de berbekamProfeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei: "Wie wil berbekam, laat hem berbekam op 17,19,21 (Hijriyyah maand), zal het genezen elke ziekte" [10]
Allah ibn Abbas 'anhu zei: "Voorwaar, de beste dag voor u om berbekam is dag 17, dag 19 en dag 21 (maand Hijriyyah)" [11]
De beste dag voor berbekam is op maandag, dinsdag en donderdag. In plaats daarvan voorkomen berbekam op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag "[12]
WATER BEHANDELING MET ZamZamProfeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei ooit het volgende over Zamzam water.
"Zamzam water is vol van zegeningen. Hij is een overvloed aan voedsel (en medicijnen voor de ziekte) "[13].
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei ook.
"Zamzam water afhankelijk van het doel van het drinken van" [14]
De Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam nooit dragen Zamzam water (op de plaatsen waar het water) en girbah (waar het water uit dierlijke huid), en hij goot meminumkannya aan mensen die ziek zijn "[15]
Rahimahullah Ibn al-Qayyim zei: "Ikzelf en anderen hadden genezing geoefend met Zamzam water op te treden tegen een aantal ziekten, en het resultaat is geweldig, slaagde ik erin om vele ziekten te genezen en ik was genezen met toestemming van Allah" [16]
We vragen Allah dat Hij geeft bij ons terecht voor begeleiding vergemakkelijkt het gebruik van de behandeling binnen hun Sharia (Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam).
[Gekopieerd uit het boek Ruling & wirid behandelen in het gebruik en Magic Volgens de Koran en de Sunnah, de auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, uitgever van Imam Ash-Shafi'i Bibliotheek, Zesde druk Dzulhijjah 1426H/Januari 2006M]
Genezing Met het belang van de Koran en de Soennah
DoorAl-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
Geen twijfel dat genezing door de koran en met wat er wordt onderwezen door de Profeet 'alayhi wa salaam ruqyah vorm [1], is de moeite waard genezing als het perfecte tegengif.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
"Zeg, Al-Qur'an is de gids en tegengif voor degenen die geloven" [Fushshilat: 44]
"En Wij zenden uit de Koran iets dat werd bieders en genade voor de gelovigen" [Al-Israa: 82]
Inzicht "van Al-Quran", in de paragraaf hierboven is de Koran zelf.Omdat de Koran als geheel is een genezer, zoals hierboven vermeld in paragraaf [2]
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
"O mensheid, kwam er om u de lessen van uw Heer, en een remedie tegen de ziekten (die) in de borst, een leiding en barmhartigheid voor de gelovigen" [Yunus: 57]
Zo, de Koran is de perfecte genezing van de gehele hart medicatie en fysische geneeskunde, maar ook een remedie voor alle kwalen van de wereld en het hiernamaals. Niet iedereen is in staat en heeft de mogelijkheid om de genezing te doen door de Koran. Als de behandeling en genezing van het goed gedaan tegen de ziekte, met de onderliggende geloof en vertrouwen, volledige aanvaarding, de overtuiging is zeker, de voorwaarden wordt voldaan, dan is niemand anders in staat is om ziekten van de Koran te vechten voor een goede. Hoe kunnen deze ziekten zal verzetten en zich verzetten tegen de woorden van de Heer van hemel en aarde, dat als (word-woord) de berg af, zal hij teisteren de bergen, of als het kwam naar de aarde, zou hij zeker hebben gesplitst .
Daarom is er geen hart-en vaatziekten en lichamelijke kwalen, maar ook in de Koran is er een manier van genezing, voor genezing, evenals preventie tegen de persoon die werd gezegend door begrip van Gods van zijn boek. En Allah de Almachtige (de Almachtige, de Verhevene) is vermeld in de Koran verschillende leverziekten en fysieke, gaat ook gepaard met de vermelding van de lever en lichamelijke genezing.
De ziekten van het hart bestaat uit twee soorten, namelijk: ziekte twijfelachtig (vage) of in geval van twijfel, en de lust of passies ziekte. Heilig is Allah die al verschillende leverziekten in detail, samen met een aantal oorzaken, maar ook hoe je deze ziekten te genezen vermeld. [3]
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
"En is niet genoeg voor hen dat Wij hebben nedergezonden u het Boek (de Koran), dat aan hen wordt voorgelezen? Eigenlijk in de Koran dat er een grote zegen en een les voor hen die geloven "[Al-Ankabuut: 51]
Allama Ibn Al-Qayyim rahimahullah voorgesteld.
"Degenen die niet genezen kan worden door de koran, het betekent dat God niet hem opluchting. En wie wordt niet terugbetaald door de koran, Allah geeft hem voldoende "[4]
Over ziekten of fysieke lichaam, heeft de Koran geleid en liet ons naar de belangrijkste punten van de behandeling en genezing, evenals de regels. Namelijk, dat de regels van de behandeling van ziekten van het lichaam als een geheel geborgen in de Koran, dat er drie punten.
1). Houd de gezondheid2). Bescherm uzelf tegen dingen die ziekten kunnen veroorzaken3). Het verwijderen van de elementen die het lichaam vernietigen.[5]
Als een knecht doen de genezing door de koran is goed en waar, zeker zou hij zien een zeer opmerkelijke invloed op de snelle genezing.
Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim zei: "Op een gegeven moment dat ik ooit ziek, maar ik heb niet vinden van een arts of een genezing. Daarna heb ik geprobeerd te behandelen en mij met een brief van Al-Faatihah genezen, toen zag ik de meest verbazingwekkende effect. Ik pak een glas water van Zamzam en lees haar brief van Al-Faatihah vele malen, en ik dronk totdat ik een volledig herstel. Vervolgens heb ik leun op die manier bij de behandeling van verschillende ziekten en ik voel me een enorm voordeel. Daarna heb ik snel zien de mensen die klaagde over een ziekte en veel van degenen die te herstellen "[6]
Ook de behandeling met ruqaa (JAMA 'van ruqyah) Nabawi die authentieke geschiedenis is een zeer nuttige drug. Met verzen en gebeden worden aangeboden. Als het gebed is om te voorkomen dat de belemmeringen die het gebed verleend, dan is het zeer nuttig omdat in het verwerpen van de dingen die niet populair en zal het bereiken van de gewenste dingen. Dat is een geneesmiddel dat is erg handig, vooral wanneer meerdere malen toegepast. En dient als een gebed was tegen ongelukken '(catastrofe), te voorkomen en genezen, het blokkeren van de val, of te verlichten wanneer het tijd was om naar beneden te gaan. [7]
"Niets kan voorkomen dat het maken van up '(het lot) met uitzondering van het gebed, en niemand kan een bijkomende uitzondering te geven aan de leeftijd van de deugd" [8]
Maar dat moet zorgvuldig worden begrepen, dat de verzen, herinnering, herinnering, gebed, gebed en een aantal ta'awudz (aanvraag om de bescherming van God) die wordt gebruikt om te behandelen of in wezen ruqyah op alle verzen, dhikr- dhikr, gebed, gebed en ta'awwudz zelf een groot voordeel en kan ook genezen.Het vereist echter de aanvaarding (van de zieke) en degenen die de behandeling van de macht en invloed. Als genezing niet lukt, dan zo werd veroorzaakt door de zwakke invloed van de dader, of de afwezigheid van aanvaarding door de partijen die werden behandeld, of de aanwezigheid van sterke barrières die voorkomen dat ze van het geneesmiddel.
Behandeling met ruqyah dit bereikt kan worden met twee aspecten, namelijk van de patiënt (de zieke) en van de mensen die behandelen
Afgeleid van de patiënt in de vorm van kracht en oprechtheid van zijn afhankelijkheid van God, en zijn veroordeling is zeker, dat de Koran inderdaad een genezer en een barmhartigheid voor mensen die zijn getrouw en waarachtig ta'awwudz de fit tussen de lever en mondeling, de Het is dus een vorm van de weerstand. En iemand die niet vechten om de oorlog tegen de vijand, behalve met twee dingen, namelijk winnen:
Ten eerste: De toestand van de wapens die gebruikt worden om waar te zijn, goed en beide handen te gebruiken moest sterk zijn.Als een van hen ontbreekt, dan is het wapen zal niet veel, vooral als beide bovenstaande niet bestaat, dat wil zeggen, het lege hart van het monotheïsme, berusting, vroomheid, tawajjuh (gezicht, afhankelijk geheel aan Allah) en niet over een wapen.
Ten tweede: Van degenen die de behandeling met de Koran en de Soennah ook moet voldoen aan beide bovenstaande [9]. Daarom Ibnut Fig rahimahullah zei: "ruqyah ta'awwudz met behulp van een paar zinnen en anderen van de namen van God is geestelijk behandeling. Indien het wordt gedaan door een mondelinge mensen zijn goed, dan door de genade van Allah Subhanahu wa Ta'ala zal manifesteren genezing "[10]
De geleerden zijn overeengekomen om ruqyah mogelijk is met drie voorwaarden, namelijk: [11]
[1]. Ruqyah door gebruik van het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala, of astma, en zijn natuur, of de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam
[2]. Het kan uitgesproken ruqyah in het Arabisch of andere talen die de betekenis ervan duidelijk zijn.
[3]. Moet geloven die essentie niet zelf in ruqyah dat geeft kracht, maar de invloed is van de kracht van Allah Subhanahu wa Ta'ala, terwijl ruqyah maar een reden alleen. [12]
[Gekopieerd uit het boek Ruling & wirid behandelen in het gebruik en Magic Volgens de Koran en de Sunnah, de auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, uitgever van Imam Ash-Shafi'i Bibliotheek, Zesde druk Dzulhijjah 1426H/Januari 2006M]
Amulet Amulet-Verboden
DoorSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz
VraagSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz werd gevraagd: Wat is een Tamimah (amuletten) bevatten elementen van shirk? En of de persoon die hing een amulet dat betekent dat hij is een ongelovige dat zijn resten niet zou moeten zijn dishalati?
BeantwoordenTamimah (amulet) die de amuletten, dat hing om de nek van kleine kinderen en mensen die ziek zijn of in aanvulling op die in de vorm van parels of parels of touw (ketting) of een spijker of bot, en anderen verboden. Deze daden gedaan in de dagen van onwetendheid biasaa. Naar de mening van de geleerden van de hadith, opknoping verzen van de Koran of gebed-het gebed dat syar'i is verboden, met inbegrip amuletten, op basis van de algemeenheid van de ahadith die erop wijzen dat het haram is, verboden. Onder deze hadiths zijn uitspraken van de Profeet 'alayhi wa salaam
"Voorwaar, bezweringen, amuletten en pengasihan is shirk '
En de woorden die hij sallAllahu 'alayhi wa salaam
"Degenen die hangen amuletten dan zal God hem niet helpen en mensen die afhankelijk zijn pengasihan God zal blazen" [Overgeleverd door Ahmad]
In een andere overlevering hij sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
"Wie hing het amulet die hij heeft begaan shirk" [Overgeleverd door Ahmad]
En hij zag nooit een man die armbanden van messing droeg in zijn hand en vroeg hij de man.
"Wat is dit?" De man antwoordde: "Iets dat kan verslaan (verzwakken) de andere persoon". Hij sallAllahu 'alayhi wa sallam zei: "Neem de armbanden! Zeker zal het alleen maar toe te voegen aan je zwakheid. Als je dood gaat en je nog steeds dragen de armband en je zal nooit gelukkig zijn na ".
En andere hadiths dat boven brengen van dezelfde hadith, het laat zien over de onwettige knie amuletten gemaakt van welke aard ook.Deze omvatten alle haraam en shirk. Maar niet met inbegrip van belangrijke onttrekken als hij niet gelooft dat deze amuletten kunnen gevaar af te wenden, zonder de wil van God. Als hij geloofde dat deze amuletten kunnen gevaar af te wenden, zonder de wil van God, dan heeft hij vervallen tot grote shirk (van de Islam).
De mensen die hangen amuletten en hij gewoon geloofde dat amuletten zijn zo leiden tot het ontkennen of afstoten ziekte jin en anderen, zoals het geloof dit is haram en shirk, maar niet met inbegrip van belangrijke onttrekken.
Wat wordt bedoeld met ruqyah (de ban) is verboden ruqyah het nemen van een onbekende taal betekent woorden of zinnen die haram bevatten. Alsof ruqyah het gebruik zinnen die kunnen worden begrepen en niet in strijd met de islamitische wet, zoals het gebruik van de verzen van de Koran en het gebed-het gebed van de profeet of het gebed, gebed dat Sharia is niet verboden, dan is dit toegestaan. Op voorwaarde dat de betrokkene en de mensen die niet zich op te hangen met diruqyah ruqyah, maar moet laten rusten en legt de resultaten aan God. Voor ruqyah-ruqyah slechts als tussenpersoon. De resultaten en het herstel was in de handen van God. Want er is geen behandeling, behalve voor de genezing van God.
Hoewel de definitie van recitaties (pengasihan) is een type een van de soorten magie dat iemand verliefd zou kunnen maken met het andere geslacht en vice versa. En alle soorten van magie is haraam, kan zelfs vallen in shirk dit op basis van de verzen en hadiths die laten zien over de illegale aard van de magie en magic-magic die kunnen leiden tot grote shirk. En het is Allah die het recht heeft kracht.
[Gekopieerd uit het boek al-Fatawa Juz Thani, Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz schrijver, Fataawa Ibn Baaz Eidisi Indonesië, Abu Umar Abdillah vertaler, uitgever van At-Tibyan - Solo]
Algemene krachtige behandeling
DoorUstadz Dr Muhammad bin Arifin Badri MA
God zij dank, kan gebeden en groeten altijd worden gedelegeerd aan de profeet Mohammed, zijn familie en vrienden.
Eenmaal toen de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
ماأنزل الله داء إلاقدأنزل له شفاء علمه من علمه وجهله من جهله
"Het is niet God nedergezonden een ziekte, maar heeft minder haar medicatie, is het bekend door degenen die het weet en niet bekend is bij mensen die niet weten" [1]
Om een effectieve behandeling te zijn en tot resultaten leiden, moeten we luisteren een aantal van de eisen. En ik ben over deze twee belangrijkste vereisten voor een effectieve behandeling.
Termen eerste: de juiste behandelingOm een drug die u gebruikt is erg handig en effectief, zodat je ziekte genezen lijdt, heb je de juiste behandeling.
• Op het moment dat de diagnose van een ziekte dat u last heeft• Kies de medicatie• De juiste doses van het geneesmiddel• Correct gebruik van de tijd• Gewoon om de verschillende beperkingen en andere dingen die de werking van geneesmiddelen remmen te voorkomen.
Wanneer u een fout maakt op een van die dingen is het heel goed mogelijk dat u de behandeling niet zal resultaten opleveren, zoals verwacht.
Dat zijn enkele van de lessen die we kunnen leren van de hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam volgt.
عن جابر رضي الله عنه عن رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه قال (لكل داء دواء فإذاأصيب دواءالداء برأ بإذن الله عر وجل)
"Van de metgezellen van Allah Jabir anhu, van de Profeet 'alayhi wa salaam, zei hij:" Elke ziekte heeft een remedie, en wanneer je het juiste medicijn gevonden met een ziekte, Hij zal genezen izzin God, de Almachtige "[Overgeleverd door Muslim]
Ibn Qayim rahimahullah, commentaar op deze hadith met de woorden: "In de hadith van de Profeet 'alayhi wa salaam associate genezing, met een nauwkeurigheid (wedstrijd) het geneesmiddel met de ziekte. Daarom is er geen een schepsel, maar heeft zijn tegenstander. En elke ziekte moet zijn uitgegroeid tot een tegengif drug, waarmee de ziekte wordt behandeld. De Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam associëren genezing met de precisie van de behandeling. Deze nauwkeurigheid is dan de aanwezigheid of afwezigheid van middelen (voor een ziekte, pen) vanwege een ziekte, wanneer het geneesmiddel dan het niveau van de ziekte, zowel in de wijze van gebruik of dosis te veranderen in een nieuwe ziekte. Bij wijze van gebruik of dosering van minder dan noodzakelijk is, zal niet in staat om de ziekte te bestrijden, zodat de genezing niet perfect. Wanneer een arts in het kiezen van de verkeerde medicijnen, of medicijnen die hij niet de juiste doelgroep, gebruikt dan is de genezing niet 'is aangekomen. Wanneer de behandeling is niet alleen gedaan met het geneesmiddel wordt het geneesmiddel niet noodzakelijkerwijs nuttig. Als de patiënt het lichaam komt niet overeen met het geneesmiddel of fysiek niet in staat voor het geneesmiddel of eventuele obstakels die de werking van drugs te blokkeren ontvangen, niet per se genezen aangekomen. Al die door onnauwkeurigheden in de behandeling.Wanneer de behandeling geschikt is in al zijn aspecten, moet God-met-recovery vergunning zal worden verkregen. Dit is de beste interpretatie voor de bovenstaande hadith. [2]
Ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah zei dat Ibn al-Qayyim in harmonie met de woorden: "In de hadith van Jabir Metgezellen van Allah anhu geschiedenis is er een teken dat genezing is afhankelijk van de nauwkeurigheid en de toestemming van Allah. Want een geneesmiddel soms ook boven het plafond in de wijze van gebruik of dosering zodat het geneesmiddel effectief is, is het zelfs mogelijk dat het geneesmiddel eigenlijk veroorzaken nieuwe ziekten [3].
Termen twee: God laatAls een moslim moet je vertrouwen hebben in het lot van God. U gelooft dat alles in deze wereld gebeurt door de wil en de bepalingen van Allah Ta'ala.
إنا كل شيء خلقناه بقدر
"Voorwaar, We hebben alles volgens de bestemming (bepaling)" [Al-Qomar: 49]
En de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam gezegd.
إنا كل شيء خلقناه بقدر (كل شيء بقدر حتى العجزوالكيس)
"Alle dingen (gebeuren) over het lot (en de bepalingen van de wil), om te voelen elke lui en passie (er is lot)" [Overgeleverd door Muslim]
Gods wil en de bepalingen van deze covers alles, is geen uitzondering en genezen ziekte die mensen treft. Daarom Profeet Ibrahim Alaihissallam zei verteld in de Koran.
وإذا مرضت فهو يشفين
"En toen ik ziek was, dan is Hij de genezen". [Ash-Syu'ara: 80]
Vroeger de Profeet 'alayhi wa salaam als er ofwel een familielid lijdt aan ziekte, of bij een bezoek aan een zieke, veegde hij het weg met zijn rechterhand, terwijl bidden.
اللهم رب الناس أذهب الباس اشفه وأنت الشافي لاشفاء إلاشفاؤك شفاء لايغادرسقما
"Ya Allah, de Heer van de hele mensheid, sirnakanlah klachten, hem genezen, terwijl gij Essence of Healing, is er geen genezing, maar de genezing van uw genezing die geen ziekte laat" [Overeengekomen alaih]
Daarom is de hadith van Jabir Allah anhu boven, in aanvulling op de koppeling van hulp met de precisie van de behandeling, de Profeet 'alayhi wa salaam ook betrekking hebben aan de wil van God.
"Als u het juiste medicijn gevonden met de ziekte, zal ongetwijfeld worden genezen met de toestemming van Allah de Almachtige".
Rahimahullah Ibn Abd al-Barr zei: "En op de Profeet 'alayhi wa salaam.
أنزل الدواء الذي أنزل الأدواء
"Het verlagen van drugs zijn (essentie), dat verlaagt ziekte" [4]
Er zijn argumenten (wat verklaart) dat de cure, niemand was in staat om zijn komst te bespoedigen en niemand kent de tijd van zijn aankomst. Sterker nog, zag ik een aantal van de arts (arts) die probeerde om de twee mensen die hij beschouwd als lijden aan dezelfde ziekte te behandelen. Beide zijn overschreven ziekte op hetzelfde tijdstip, dezelfde leeftijd, afkomstig uit hetzelfde land, zelfs soms zijn ze twee tweelingbroers, en hun eten was hetzelfde.Daarom is de behandelend arts hen met hetzelfde geneesmiddel.Een van deze teruggewonnen, terwijl andere zelfs overlijden of langdurige ziekte. De tweede man werd onlangs nieuw leven ingeblazen na zo lang, dat het tijd was dat God zijn herstel te stellen ". [5]
Ibn Hajar Al-Asqalani rahimahullah zei: "Een van de lessen die in de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam.
لمه من علمه وجهله من جهله
"De drug bekend is door hen die het weet en niet bekend is bij mensen die niet weten"
(Een van die lessen is) wat ervaren wordt door de meeste patiënten. Hij behandeling van een ziekte met een medicijn en dan is hij hersteld. Dan de andere keer werd hij gereden door dezelfde ziekte, en hij werd behandeld met hetzelfde geneesmiddel, maar het medicijn is niet effectief. De oorzaak van dit soort dingen is onwetendheid (onwetendheid) over een aantal van de aard van het geneesmiddel. Misschien zijn er twee ziekten zijn vergelijkbaar, terwijl een van hen bestaat uit meerdere oorzaken (ziekten / complicaties), dus het kan niet worden behandeld met geneesmiddelen die bewezen effectief voor de behandeling van ziekten die niet zijn complicaties, hierin ligt de fout. En soms beide ziekten zijn vergelijkbaar, maar God wil genezen niet, dan is het middel niet effectief was, en dat is wanneer de artsen arrogantie (de dokter). [6] ingestort
Geweigerd het vermoeden van de bovenstaande uitleg of begrip van de meeste mensen dat wanneer een zaak is uitgeroepen tot een geneesmiddel voor een ziekte het moet effectief zijn en de ziekte zou verdwijnen. Of, als immunisatie tegen de ziekte heeft gekregen dan onze kinderen immuun zou zijn en beschermd tegen de ziekte. Word wakker, o mijn broeder, alles wat we doen en we God zoeken, terwijl er niet erg hard te bepalen en te wijden. Eerder vermeld.
إذا وقع القدر بطل الحذر
"Als het lot is gekomen, zodat sirnalah voorzichtigheid"
Dat wil zeggen, als God heeft bepaald een ziekte overkomt iemand, of als de dood is gekomen, de verschillende inspanningen om de mens te voorkomen niet langer nuttig zijn, en de wil van God is onvermijdelijk. Van religie moeten we niet vergeten dat als we zijn, en wat ons vak. Betrekking tot de behandeling van alle ziekten die wij lijden, kan worden samengevat in de volgende.
A. Moeten we geloven dat de ziekte was God die, en wie bepaalt dat de ziekte is op ons is God. We moeten niet klagen, we accepteren het met gratie. Geloof dat de ziekte moet worden opgeslagen achter de duizenden lessen. Op deze manier, wat zouden we natuurlijk goed voor ons, zowel in deze wereld of het hiernamaals.
عجبا لأمر المؤمن إن أمره كله خير وليس ذاك لأحد إلا للمؤمن إن أصابته سراء شكر فكان خيرا له وإن أصابته ضراء صبر فكان خيرا له
"Het is verbazingwekkend hoe de zaken van een gelovige, in feite goed zijn zaken, en het is geen eigendom, maar door hen die geloven. Toen hij genoegen vervangen, hij dankbaar was, dan is het leuk om goed te zijn voor hem. En als hij nood, hij was geduldig, dan is de nood is het goed voor hem "[Overgeleverd door Muslim]
2. Het volgende wat we moeten doen is om de genezing te roepen tot God, in geloof en overtuiging dat alleen God die onze ziekten te genezen groeien. Daarom is de profeet Shallallahui 'alayhi wa salaam leerde zijn volk het gebed
اللهم رب الناس أذهب البأس اشفه وأنت الشافي لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما
"Ya Allah, de Heer van de hele mensheid, sirnakanlah klachten, hem genezen, terwijl gij de Genezer, geen genezing van uw melainan genezing, genezing die laat geen ziekte"
We hebben vaak vergeten. In feite wordt het vaak een laatste gebed dat we doen in het genezen van ziekte, of gewoon wat we doen als het medisch personeel problemen gehad, of hebben we een hoop geld, dat gehuld de wanhoop en hart-misschien-baden we met grote twijfel heeft 'een helende beroep op God, zeggende: "Wie weet onze gebeden verhoord." Subhanallah, met onze medische staf zijn optimistisch, maar we twijfelen aan de kracht van God, dus we zeiden: "Wie kent onze gebeden verhoord"?
[Gekopieerd van de Al-Furqan magazine, Issue 08, Jaar ul Early ke-10/Rabi '1432 (feb - 2011 Uitgegeven Door Lajnah Da'wa Al-Furqan Ma'had Al-Islami, Adres:. Ma'had Al-Furqan, Srowo Sidayu Gresik in Oost-Java]
bron: http://almanhaj.or.id_______
No comments:
Post a Comment