تعریف Ahlus سنت وال Jama'ah. تاریخچه ظهور Ahlus سنت وال مدت Jama'ah
از درک Aqeedah Ahlus سنت وال Jama'ah
توسطآل یزید بن عبد قدیر Jawas Ustadz
D. Ahlus سنت وال Jama'ah تعریفAhlus سنت وال Jama'ah عبارتند از:کسانی که از آنچه که تا کنون توسط پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و از صحابه Allaah anhum گرفته شده است. به نام سنت Ahlus، با توجه به قوی (آنها) را نگه دارید و berittiba (پیگیری) سنت پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و از صحابه Allaah anhum.
به عنوان سنت با توجه به زبان (ریشهجویی) مسیر / راه این است که آیا راه های خوب یا بد. [1]
در همین حال، با توجه به دانشمندان alaihi WA sallam و همراهان او، هر دو در مورد علم، i'tiqad (اعتقاد)، کلمه و عمل aqeedah (اصطلاحات)، سنت راهنمایی است که توسط حضرت sallallaahu (ص) انجام شده است. و این سنت است که به دنبال آن، کسانی که او را دنبال خواهد شد ستایش و افشای کسانی که menyalahinya. [2]
درک از سنت ابن رجب حنبلی rahimahullah (متوفی 795 H): "به عنوان سنت در جاده گرفته شده است، از جمله در آن چسبیدن به آنچه که در حال اجرا حضرت WA sallallaahu 'alaihi، sallam و خلیفه که هدایت و راست شکل tiqad (باور)، کلمات و اعمال. که سنت کامل. بنابراین، نسل قبلی Salaf، به عنوان سنت هیچ چیز به جز برای پوشش دادن هر سه جنبه را صدا نمی زنم. این است که از آل امام حسن (ع)، بصری (متوفی. 110 ساعت)، امام Auza'i (متوفی. 157 H) و Iyadh، امام Fudhail بن "(متوفی. 187 H) روایت شده است." [3]
به نام القاعده Jama'ah، زیرا آنها در حقیقت متحد و شکسته نباشد به طرف در مورد مسائل مذهبی، تحت رهبری امام (که به رعایت) اهل حق (حقیقت) جمع آوری، گرفتن از جماعت خود و به دنبال چه بوده است معامله امت Salaful. [4]
Jama'ah با توجه به aqeedah پژوهشگران (اصطلاحات) نسل اول این امت است، که در میان صحابه، Tabi'ut Tabi'in و همچنین کسانی که در نیکی تا روز قیامت به دنبال، در حقیقت جمع آوری شده است. [5]
امام ابو Shammah rahimahullah را شفیعی (متوفی 665 H) گفت: "منظور به جماعت، قصد این است که چوب خود را بر روی حقیقت بسته و به دنبال آن است. اگر چه کمی حمل و سنت که menyalahinya بسیار است. از آنجا که حقیقت چیزی است که است که توسط جماعت اول، که پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و همراهانش بدون نگاه به مردم که منحرف (انجام baatil) بعد از آنها برگزار شد اجرا شده است. "
همانطور که ابن مسعود Allaah anhu اعلام شد: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"آل-Jama'ah، به دنبال حقیقت حتی اگر شما به تنهایی." [7]
بنابراین، Ahlus سنت وال Jama'ah به یک است که ماهیت و شخصیت 'alaihi WA حضرت sallallaahu sallam و به دور از مسائل جدید و نوآوری در دین به پیروی از سنت است.
از آنجا که هستند آنهایی که ittiba (به دنبال) به سنت پیامبر (ص) sallallaahu alaihi WA sallam و Atsar (. ردیابی Salaful امت) است، پس آنها نیز به نام اهل Hadeeth، Atsar اهل و اهل Ittiba '. علاوه بر این، آنها همچنین گفته می شود که هر ورزشکار-TA-ifatul Manshuurah (گروه که به کمک خدا) القاعده Firqatun، Naajiyah (ذخیره فرقه)، ghurabaa (خارجی).
هر ورزشکار-TA-ifatul Manshuurah alaihi WA sallam، حضرت sallallaahu گفت:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"همواره وجود داشته اند حزب امت من که همیشه حمایت از احکام خدا، کسانی که به کمک آنها و مردم خود را برای آمدن به احکام menyelisihi از خدا و آنها را در بالای این نوع اقامت را صدمه نمی زند." [8]
حضرت sallallaahu alaihi WA sallam-ghurabaa، گفت:
بدأ الإسلام غريبا وسيعود كما بدأ غريبا، فطوبى للغرباء.
"اسلام در ابتدا خارجی، و خارجی ها یک روز را به عنوان آغاز بازگشت، پس از آن خوش شانس برای القاعده ghurabaa (خارجی) است. [9]
در حالی که معنای-ghurabaa به عنوان روایت عبدالله بن عمرو بن Allaah anhuma زمانی که یک روز حضرت sallallaahu alaihi WA sallam توضیح داد که معنای-ghurabaa، او sallam WA sallallaahu 'alaihi گفت:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"کسانی که پرستش در مرکز بسیاری از مردم فقیر، مردم که آنها را بیشتر از آنها اطاعت نافرمانی است." [10]
پیامبر WA sallallaahu 'alaihi، sallam همچنین در مورد مفهوم-ghurabaa گفت ":
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"این است که، مردم به طور مداوم بهبود (امت) در میان نابودی بشریت است." [11]
در تاریخ از دیگران اشاره می شود:
که الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتی است.
"این مردم که رفع Sunnahku (سنت sallam alaihi WA حضرت sallallaahu) پس از توسط انسان نابود شده است." [12]
سنت Ahlus، هر ورزشکار-THA، ifah القاعده Mansurah و Firqatun Najiyah، آن را همچنین به نام Hadeeth اهل. اشاره Ahlus سنت، است، هر ورزشکار-Thaifah Mansurah و القاعده-Firqatun Najiyah اهل چیزی Hadeeth معروف و شناخته شده به پس از نسل Salaf، چون اشاره از آن است که مطالبات از متون و مطابق با شرایط و واقعیت. ابن عبدالله، مبارک:: 'این است که با سند saheeh از ائمه مانند روایت علی ابن مواد معدنی، احمد بن حنبل، بخاری، احمد بن سنان [13] و دیگران رحمهم الله.
امام شفیعی [14] (. متوفی 204 H) rahimahullah گفت: "زمانی که من یک متخصص حدیث، به عنوان اگر من تو را دیدم یکی از صحابه از حضرت sallallaahu alaihi WA sallam، من امیدوارم که خدا به شما می دهد، بهترین پاداش به آنها است. آنها برای حفظ امتیاز برای دین ما و ما باید تلاش های خود را تشکر کنم. "[15]
امام ابن حزم azh-Zhahiri (متوفی 456 H) این توصیف Ahlus سنت rahimahullah: "Ahlus سنت که اشاره شد، که اهل UL اهل حق، در حالی که علاوه بر آنها اهل Bid'ah.قطعا آن است Ahlus سنت از صحابه از anhum Allaah و هر کسی که آنها را از manhaj Tabi'in پس از انتخاب، سپس حدیث خاکستر haabul و دنبال آنها را از حقوقدانان از هر نسل، تا در زمان ما و همچنین ذخیره کردن مردم که آنها را به دنبال هم در شرق و غرب است. [16]
E. تاریخچه ظهور Ahlus سنت وال مدت Jama'ahنامگذاری مدت Ahlus سنت از زمان نسل اول اسلام در گذشته که جلال خدا، یعنی نسل صحابه، Tabi'in و Tabiut Tabi'in بوده است.
عبدالله بن عباس Allaah anhuma [17] به هنگام تفسیر کلام خدا Subhanahu WA Ta'ala گفت:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"آن روز که وجود دارد، چهره ای سفید درخشان است، و نیز وجود دارد که چهره سیاه و سفید شوم. و برای کسانی که که با آن روبرو شوم سیاه و سفید (گفته شود): "چرا شما پس از باور خود را کافر شدند؟ طعم آن Allaah باعث کفر "علی عمران: 106].
"مردم سفید که آنها را با آن مواجه هستند Ahlus سنت وال Jama'ah، چهره سیاه و سفید برای فرد هستند Bid'ah اهل و گمراه کننده خود را." [18]
سپس مدت Ahlus سنت است که توسط بسیاری از دانشمندان رحمهم الله Salaf، در میان آنها:
به عنوان Sikhtiyani rahimahullah 1.Ayyub (متوفی 131 H)، او گفت: "هنگامی که من در مرگ یکی از سنت Ahlus هر چند به عنوان یکی از اندام من از دست داده است."
2. هر ورزشکار به Sufyan-Tsaury rahimahullah (متوفی 161 H) گفت: "من به شما wasiatkan به سنت Ahlus چوب خوب، چرا که آنها، ghurabaa. این حداقل Ahlus سنت وال Jama'ah را. [19]
3. Fudhail بن Iyadh rahimahullah [20] (متوفی 187 H) گفت: "... می گویند Ahlus سنت: ایمان ایمان، کلام و عمل است."
4. ابو عبید است، قاسم بن Sallam rahimahullah (. زندگی هفتم 157-224 H) می گوید در خود کتاب Muqaddimah، القاعده، Iimaan [21]: "... و در واقع اگر شما از من بپرسید در مورد دین، منکر مردم در مورد کمال ایمان، به رشد و کاهش ایمان و به شما می گویند که اگر شما می خواستم در مورد دین می دانم در راه از Ahlus سنت ...
5. امام احمد بن حنبل rahimahullah [22] (. زندگی هفتم 164-241 H)، او در خود کتاب Muqaddimah می گوید، به عنوان، سنت: "این مدارس اهل-UL-'ilmi، خاکستر، haabul atsar و Ahlus سنت، آنها هستند به عنوان پیروان از سنت شناخته شده sallam "alaihi WA sallallaahu و همراهانش، از زمان از صحابه Allaah anhum تا در حال حاضر ..."
6. rahimahullah امام ابن جریر طبری (د 310 ساعت) گفت: "... همانطور که برای حق از واژه ها بر این باور است که مومن خدا در روز قیامت، پس از آن است که دین ما با دین، و ما می دانیم که Ahlus سنت وال Jama'ah استدلال می کند که ساکنان آسمان خدا مطابق با داستان معتبر از حضرت Shaallallahu alaihi WA sallam را ببینید. "[23]
7. امام ابو جعفر احمد بن محمد، هر ورزشکار-Thahawi rahimahullah (زندگی هفتم 239-321 H). او در معروف aqidahnya Muqaddimah کتاب ('Aqiidatuth Thahaawiyyah) می گوید: "... توضیح از Aqeedah از Ahlus سنت وال Jama'ah است."
با penukilan، سپس آن را برای ما روشن است که lafazh Ahlus سنت در حال حاضر در میان Salaf (نسل اولیه این امت) و دانشمندان پس از آن شناخته می شود. سنت Ahlus مدت مدت مطلق به عنوان کلمه اهل Bid'ah مخالف است. محققان توضیح Ahlus سنت نوشته شده است "Aqeedah از Ahlus سنت امت به درک: 'aqeedah است درست و به تمایز میان آنها و و Bid'ah اهل. همانطور که امام احمد بن حنبل، امام Barbahari، امام هر ورزشکار Thahawi و دیگران انجام شده است.
و همچنین به عنوان عمل متقابل به کسانی که استدلال می کنند که مدت Ahlus سنت برای اولین بار توسط گروه Asha'ira شد استفاده می شود، اما Asha'ira در قرن 3 بوجود می آیند و تا-4 Hijriyyah. [24]
در اصل، Asha'ira می تواند به سنت Ahlus، نمی توان نسبت داد، چرا که برخی از تفاوت های اساسی در اصول، در میان آنها:
A. ویژگی های کلاس menta' Asha'ira به آرامی از خداوند متعال، در حالی که سنت Ahlus تعریف صفات خدا توسط خدا و رسول او گذاشته، مانند istiwa "طبیعت، صورت، دست، در قرآن، Kalamullah، ، و دیگران.
2. Asha'ira گروه خود را با علم کلام مشغول ساختم، در حالی که علمای سنت Ahlus به جای انتقاد از علم کلام، به عنوان محکوم توضیح امام شفیعی rahimahullah و علم به عنوان کلام.
3. گروه Asha'ira رد خبر معتبر در مورد صفات خداوند، آنها آن را رد با عقل و qiyas (قیاس) به آنها. [25]
[از کتاب شرح Aqeedah Ahlus سنت وال Jama'ah، نویسنده از یزید بن عبدالقادر Jawas، خواننده ناشران امام خاکستر شفیعی، صندوق پستی 7803/JACC جاکارتا 13340A، چاپ سوم 1427H/Juni 2006M آن برداشتهاید. کارهای دارای حق انحصاری تکثیر]_______شرح[1]. عرب Lisaanul. (VI/399).[2]. Buhuuts fii Aqeedah Ahlis سنت (ص 16).[3]. Uluum وال Hikam Jaami'ul (ص 495) ابن رجب، tahqiq و ta'liq طارق بن محمد بن Awadhullah، CET. ابن Daar Jauzy II-TH. 1420 H.[4]. Aqiidah Mujmal Ushuul Ahlis سنت وال Jamaa'ah fil '.[5]. Aqiidah Syarhul-Waasithiyyah Hirras خلیل (ص 61).[6]. او یک همراه و همدم حضرت sallallaahu alaihi WA sallam، نام کامل وی عبدالله بن مسعود بن حبیب بن Ghafil Hadzali، ابو Abdirrahman، رئیس از بنی زهرا (س). او به اسلام در صدر اسلام در مکه تبدیل شده است، هنگامی که سعید بن زید و همسرش فاطمه (س) خطاب bintu اسلام. او ساخته شده 2 مهاجرت کرد، که در دو قبله دعا کردم، شرکت در جنگ بدر و جنگ های دیگر است. او به به متعلق alaihi WA sallam عالم "قرآن و تفسیر آن عنوان شده است توسط حضرت sallallaahu اذعان '. او به کوفه توسط عمر بن خطاب Allaah anhu برای آموزش مسلمانان و فرستاده شده توسط "فرستاده عثمان Allaah anhu به مدینه است. او 32 anhu H. Allaah درگذشتIshaabah (II/368 بدون 4954).[7]. وال-Baa'its از علا Inkaaril Bida 'از آن Hawaadits است. 91-92، tahqiq معروف شیخ سلمان بن حسن و Ushuulil I'tiqaad شرح است Lalika و من (شماره 160).[8]. HR. بخاری (شماره 3641) و مسلمان (شماره 1037 (174))، Mu'awiyah Allaah anhu.[9]. HR. مسلمانان (شماره 145) از ابو صحابه Hurayrah Allaah anhu.[10]. HR. احمد (II/177، 222)، ابن Wadhdhah نه. 168. این حدیث به عنوان saheeh توسط شیخ احمد شاکر در مسند امام احمد tahqiq (VI/207 بدون 6650) طبقه بندی شده است.همچنین ببینید Bashaa IRU Dzawi عصب بی شرح Marwiyyati Manhajas Salaf. 125 می باشد.[11]. HR. ابو جعفر هر ورزشکار-Thahawi در شرح Musykilil Aatsaar (II/170 ندارد. 689)،-I-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis در سنت شرح (شماره 173) از دوستان Allaah Abdillah از جابر بن anhu. این hadeeth saheeh لی ghairihi به دلیل برخی از syawahidnya وجود دارد. شرح Musykilil Aatsaar (II/170-171) و خاکستر Shahiihah Silsilatul. Ahaadiits (شماره 1273).[12]. HR. در Tirmidhi (شماره 2630)، او گفت، "این hadeeth حسن saheeh است." از دوستان عمرو بن Video Blog ویدئو بلاگ Allaah anhu.[13]. سنن در Tirmidhi: Kitaabul بدون Fitan. 2229. Silsilatul Ahaadiits Shahiihah امام محمد-آلبانی Nashiruddin rahimahullah (I/539 شماره 270) و اهل-TA Hadiits Humuth ifah کار Manshuurah شیخ دکتر کار می کند. ربیع بن هادی القاعده Madkhali.[14]. T بیوگرافی خود را در بدون شرح. 14.[15]. A'laamin Nubalaa Siyar. (X/60).[16]. آل fil Fishal Milal وال Ahwaa شبکه گسترده Nihal (II/271)، Daarul Jiil، بیروت.[17]. او یکی از دوستان بزرگوار بود و شامل گزینه Allaah anhuma. نام کامل او «عبدالله بن عباس بن عبد Muttalib Qurasyi Hasyimi، پسر عموی sallallaahu پیامبر alaihi WA sallam، مفسر قرآن و رهبران مسلمان در زمینه تفسیر است. او عنوان روحانیت و علوم اقیانوس، با توجه به علت دانش گسترده ای در زمینه تفسیر، زبان عربی و شعر شد. او توسط Rashidun Khilafat تو نامیده می شد و به مشورت و در موارد مختلف در نظر گرفته است. او فرماندار Allaah anhu در آن زمان بوده است عثمان Allaah H anhu 35 سال، متصل به هم به مبارزه با علی Kharijites، هوشمند و قدرتمند hujjahnya است. بودن امیر در بصره، و سپس در شهر طائف تا زمان مرگش 68 سال H. زندگی می کردند او سه سال قبل از هجرت متولد شد. القاعده Ishaabah (II/330، نه 4781).[18]. Tafsiir Ibni Katsiir (I/419، تنظیم Darus سلام)، شرح سنت وال Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/79 شماره 74).[19]. شرح سنت وال Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/71 بدون 49 و 50).[20]. او بن Fudhail 'بن مسعود Iyadh rahimahullah در التمیمی، زاهدانه معروف، از خراسان می آمدند و مستقر در مکه، tsiqah، wara'، 'عالم، سابقه گرفته شده توسط al-بخاری و مسلم است. Taqriibut Tahdziib (II/15، نه 5448)، Tahdziibut Tahdziib (VII/264،. 540) نو-balaa و A'laamin Siyar. (VIII/421).[21]. تایید و شیخ Albani takhrij rahimahullah[22]. او rahimahullah کشیش برجسته در هوش، اشراف، کاهنان، kewara'an، زهد، قرائت، و فقیه وارسته بود. نام کامل او ابو Abdillah بن احمد بن هلال بن حنبل خاکستر Syaibani اسد به دنیا آمد و در سال 164 H. عمده Muhaddits Ahlus سنت. در زمان آل مأمون، او مجبور به گفتن نیست که در قرآن موجود است، به طوری که او مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زندانی شد، اما قبول نکرد به او بگویم. او هنوز می گوید، قرآن است Kalamullah، ایجاد نشده است. او در بغداد درگذشت. او نوشت: چندین کتاب و معروف ترین مسند fil Hadiits (مسند امام احمد). A'laamin Nubalaa Siyar (XI/177 بدون 78).[23]. رجوع کنید به کتاب Shariihus سنت توسط امام ورزشکار می Thabary rahimahullah.[24]. کتاب Wasathiyyah Ahlis سنت توسط دکتر bainal Firaq. بع بع کریم محمد عبدالله محمد (ص 41-44).[25]. بحث از تفاوت های اصلی بین سنت Ahlus با کتاب از Manhaj Ahlis Asha'ira سنت وال Jamaa'ah WA fii Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa توسط خالد بن عبد نور محمد بن Lathif، در 2 جلد، CET مراجعه کنید. I / Maktabah القاعده Ghuraba القاعده Atsariyyah، هفتم. 1416 H.
منبع: http://almanhaj.or.id
از درک Aqeedah Ahlus سنت وال Jama'ah
توسطآل یزید بن عبد قدیر Jawas Ustadz
D. Ahlus سنت وال Jama'ah تعریفAhlus سنت وال Jama'ah عبارتند از:کسانی که از آنچه که تا کنون توسط پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و از صحابه Allaah anhum گرفته شده است. به نام سنت Ahlus، با توجه به قوی (آنها) را نگه دارید و berittiba (پیگیری) سنت پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و از صحابه Allaah anhum.
به عنوان سنت با توجه به زبان (ریشهجویی) مسیر / راه این است که آیا راه های خوب یا بد. [1]
در همین حال، با توجه به دانشمندان alaihi WA sallam و همراهان او، هر دو در مورد علم، i'tiqad (اعتقاد)، کلمه و عمل aqeedah (اصطلاحات)، سنت راهنمایی است که توسط حضرت sallallaahu (ص) انجام شده است. و این سنت است که به دنبال آن، کسانی که او را دنبال خواهد شد ستایش و افشای کسانی که menyalahinya. [2]
درک از سنت ابن رجب حنبلی rahimahullah (متوفی 795 H): "به عنوان سنت در جاده گرفته شده است، از جمله در آن چسبیدن به آنچه که در حال اجرا حضرت WA sallallaahu 'alaihi، sallam و خلیفه که هدایت و راست شکل tiqad (باور)، کلمات و اعمال. که سنت کامل. بنابراین، نسل قبلی Salaf، به عنوان سنت هیچ چیز به جز برای پوشش دادن هر سه جنبه را صدا نمی زنم. این است که از آل امام حسن (ع)، بصری (متوفی. 110 ساعت)، امام Auza'i (متوفی. 157 H) و Iyadh، امام Fudhail بن "(متوفی. 187 H) روایت شده است." [3]
به نام القاعده Jama'ah، زیرا آنها در حقیقت متحد و شکسته نباشد به طرف در مورد مسائل مذهبی، تحت رهبری امام (که به رعایت) اهل حق (حقیقت) جمع آوری، گرفتن از جماعت خود و به دنبال چه بوده است معامله امت Salaful. [4]
Jama'ah با توجه به aqeedah پژوهشگران (اصطلاحات) نسل اول این امت است، که در میان صحابه، Tabi'ut Tabi'in و همچنین کسانی که در نیکی تا روز قیامت به دنبال، در حقیقت جمع آوری شده است. [5]
امام ابو Shammah rahimahullah را شفیعی (متوفی 665 H) گفت: "منظور به جماعت، قصد این است که چوب خود را بر روی حقیقت بسته و به دنبال آن است. اگر چه کمی حمل و سنت که menyalahinya بسیار است. از آنجا که حقیقت چیزی است که است که توسط جماعت اول، که پیامبر sallallaahu alaihi WA sallam و همراهانش بدون نگاه به مردم که منحرف (انجام baatil) بعد از آنها برگزار شد اجرا شده است. "
همانطور که ابن مسعود Allaah anhu اعلام شد: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"آل-Jama'ah، به دنبال حقیقت حتی اگر شما به تنهایی." [7]
بنابراین، Ahlus سنت وال Jama'ah به یک است که ماهیت و شخصیت 'alaihi WA حضرت sallallaahu sallam و به دور از مسائل جدید و نوآوری در دین به پیروی از سنت است.
از آنجا که هستند آنهایی که ittiba (به دنبال) به سنت پیامبر (ص) sallallaahu alaihi WA sallam و Atsar (. ردیابی Salaful امت) است، پس آنها نیز به نام اهل Hadeeth، Atsar اهل و اهل Ittiba '. علاوه بر این، آنها همچنین گفته می شود که هر ورزشکار-TA-ifatul Manshuurah (گروه که به کمک خدا) القاعده Firqatun، Naajiyah (ذخیره فرقه)، ghurabaa (خارجی).
هر ورزشکار-TA-ifatul Manshuurah alaihi WA sallam، حضرت sallallaahu گفت:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"همواره وجود داشته اند حزب امت من که همیشه حمایت از احکام خدا، کسانی که به کمک آنها و مردم خود را برای آمدن به احکام menyelisihi از خدا و آنها را در بالای این نوع اقامت را صدمه نمی زند." [8]
حضرت sallallaahu alaihi WA sallam-ghurabaa، گفت:
بدأ الإسلام غريبا وسيعود كما بدأ غريبا، فطوبى للغرباء.
"اسلام در ابتدا خارجی، و خارجی ها یک روز را به عنوان آغاز بازگشت، پس از آن خوش شانس برای القاعده ghurabaa (خارجی) است. [9]
در حالی که معنای-ghurabaa به عنوان روایت عبدالله بن عمرو بن Allaah anhuma زمانی که یک روز حضرت sallallaahu alaihi WA sallam توضیح داد که معنای-ghurabaa، او sallam WA sallallaahu 'alaihi گفت:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"کسانی که پرستش در مرکز بسیاری از مردم فقیر، مردم که آنها را بیشتر از آنها اطاعت نافرمانی است." [10]
پیامبر WA sallallaahu 'alaihi، sallam همچنین در مورد مفهوم-ghurabaa گفت ":
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"این است که، مردم به طور مداوم بهبود (امت) در میان نابودی بشریت است." [11]
در تاریخ از دیگران اشاره می شود:
که الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتی است.
"این مردم که رفع Sunnahku (سنت sallam alaihi WA حضرت sallallaahu) پس از توسط انسان نابود شده است." [12]
سنت Ahlus، هر ورزشکار-THA، ifah القاعده Mansurah و Firqatun Najiyah، آن را همچنین به نام Hadeeth اهل. اشاره Ahlus سنت، است، هر ورزشکار-Thaifah Mansurah و القاعده-Firqatun Najiyah اهل چیزی Hadeeth معروف و شناخته شده به پس از نسل Salaf، چون اشاره از آن است که مطالبات از متون و مطابق با شرایط و واقعیت. ابن عبدالله، مبارک:: 'این است که با سند saheeh از ائمه مانند روایت علی ابن مواد معدنی، احمد بن حنبل، بخاری، احمد بن سنان [13] و دیگران رحمهم الله.
امام شفیعی [14] (. متوفی 204 H) rahimahullah گفت: "زمانی که من یک متخصص حدیث، به عنوان اگر من تو را دیدم یکی از صحابه از حضرت sallallaahu alaihi WA sallam، من امیدوارم که خدا به شما می دهد، بهترین پاداش به آنها است. آنها برای حفظ امتیاز برای دین ما و ما باید تلاش های خود را تشکر کنم. "[15]
امام ابن حزم azh-Zhahiri (متوفی 456 H) این توصیف Ahlus سنت rahimahullah: "Ahlus سنت که اشاره شد، که اهل UL اهل حق، در حالی که علاوه بر آنها اهل Bid'ah.قطعا آن است Ahlus سنت از صحابه از anhum Allaah و هر کسی که آنها را از manhaj Tabi'in پس از انتخاب، سپس حدیث خاکستر haabul و دنبال آنها را از حقوقدانان از هر نسل، تا در زمان ما و همچنین ذخیره کردن مردم که آنها را به دنبال هم در شرق و غرب است. [16]
E. تاریخچه ظهور Ahlus سنت وال مدت Jama'ahنامگذاری مدت Ahlus سنت از زمان نسل اول اسلام در گذشته که جلال خدا، یعنی نسل صحابه، Tabi'in و Tabiut Tabi'in بوده است.
عبدالله بن عباس Allaah anhuma [17] به هنگام تفسیر کلام خدا Subhanahu WA Ta'ala گفت:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"آن روز که وجود دارد، چهره ای سفید درخشان است، و نیز وجود دارد که چهره سیاه و سفید شوم. و برای کسانی که که با آن روبرو شوم سیاه و سفید (گفته شود): "چرا شما پس از باور خود را کافر شدند؟ طعم آن Allaah باعث کفر "علی عمران: 106].
"مردم سفید که آنها را با آن مواجه هستند Ahlus سنت وال Jama'ah، چهره سیاه و سفید برای فرد هستند Bid'ah اهل و گمراه کننده خود را." [18]
سپس مدت Ahlus سنت است که توسط بسیاری از دانشمندان رحمهم الله Salaf، در میان آنها:
به عنوان Sikhtiyani rahimahullah 1.Ayyub (متوفی 131 H)، او گفت: "هنگامی که من در مرگ یکی از سنت Ahlus هر چند به عنوان یکی از اندام من از دست داده است."
2. هر ورزشکار به Sufyan-Tsaury rahimahullah (متوفی 161 H) گفت: "من به شما wasiatkan به سنت Ahlus چوب خوب، چرا که آنها، ghurabaa. این حداقل Ahlus سنت وال Jama'ah را. [19]
3. Fudhail بن Iyadh rahimahullah [20] (متوفی 187 H) گفت: "... می گویند Ahlus سنت: ایمان ایمان، کلام و عمل است."
4. ابو عبید است، قاسم بن Sallam rahimahullah (. زندگی هفتم 157-224 H) می گوید در خود کتاب Muqaddimah، القاعده، Iimaan [21]: "... و در واقع اگر شما از من بپرسید در مورد دین، منکر مردم در مورد کمال ایمان، به رشد و کاهش ایمان و به شما می گویند که اگر شما می خواستم در مورد دین می دانم در راه از Ahlus سنت ...
5. امام احمد بن حنبل rahimahullah [22] (. زندگی هفتم 164-241 H)، او در خود کتاب Muqaddimah می گوید، به عنوان، سنت: "این مدارس اهل-UL-'ilmi، خاکستر، haabul atsar و Ahlus سنت، آنها هستند به عنوان پیروان از سنت شناخته شده sallam "alaihi WA sallallaahu و همراهانش، از زمان از صحابه Allaah anhum تا در حال حاضر ..."
6. rahimahullah امام ابن جریر طبری (د 310 ساعت) گفت: "... همانطور که برای حق از واژه ها بر این باور است که مومن خدا در روز قیامت، پس از آن است که دین ما با دین، و ما می دانیم که Ahlus سنت وال Jama'ah استدلال می کند که ساکنان آسمان خدا مطابق با داستان معتبر از حضرت Shaallallahu alaihi WA sallam را ببینید. "[23]
7. امام ابو جعفر احمد بن محمد، هر ورزشکار-Thahawi rahimahullah (زندگی هفتم 239-321 H). او در معروف aqidahnya Muqaddimah کتاب ('Aqiidatuth Thahaawiyyah) می گوید: "... توضیح از Aqeedah از Ahlus سنت وال Jama'ah است."
با penukilan، سپس آن را برای ما روشن است که lafazh Ahlus سنت در حال حاضر در میان Salaf (نسل اولیه این امت) و دانشمندان پس از آن شناخته می شود. سنت Ahlus مدت مدت مطلق به عنوان کلمه اهل Bid'ah مخالف است. محققان توضیح Ahlus سنت نوشته شده است "Aqeedah از Ahlus سنت امت به درک: 'aqeedah است درست و به تمایز میان آنها و و Bid'ah اهل. همانطور که امام احمد بن حنبل، امام Barbahari، امام هر ورزشکار Thahawi و دیگران انجام شده است.
و همچنین به عنوان عمل متقابل به کسانی که استدلال می کنند که مدت Ahlus سنت برای اولین بار توسط گروه Asha'ira شد استفاده می شود، اما Asha'ira در قرن 3 بوجود می آیند و تا-4 Hijriyyah. [24]
در اصل، Asha'ira می تواند به سنت Ahlus، نمی توان نسبت داد، چرا که برخی از تفاوت های اساسی در اصول، در میان آنها:
A. ویژگی های کلاس menta' Asha'ira به آرامی از خداوند متعال، در حالی که سنت Ahlus تعریف صفات خدا توسط خدا و رسول او گذاشته، مانند istiwa "طبیعت، صورت، دست، در قرآن، Kalamullah، ، و دیگران.
2. Asha'ira گروه خود را با علم کلام مشغول ساختم، در حالی که علمای سنت Ahlus به جای انتقاد از علم کلام، به عنوان محکوم توضیح امام شفیعی rahimahullah و علم به عنوان کلام.
3. گروه Asha'ira رد خبر معتبر در مورد صفات خداوند، آنها آن را رد با عقل و qiyas (قیاس) به آنها. [25]
[از کتاب شرح Aqeedah Ahlus سنت وال Jama'ah، نویسنده از یزید بن عبدالقادر Jawas، خواننده ناشران امام خاکستر شفیعی، صندوق پستی 7803/JACC جاکارتا 13340A، چاپ سوم 1427H/Juni 2006M آن برداشتهاید. کارهای دارای حق انحصاری تکثیر]_______شرح[1]. عرب Lisaanul. (VI/399).[2]. Buhuuts fii Aqeedah Ahlis سنت (ص 16).[3]. Uluum وال Hikam Jaami'ul (ص 495) ابن رجب، tahqiq و ta'liq طارق بن محمد بن Awadhullah، CET. ابن Daar Jauzy II-TH. 1420 H.[4]. Aqiidah Mujmal Ushuul Ahlis سنت وال Jamaa'ah fil '.[5]. Aqiidah Syarhul-Waasithiyyah Hirras خلیل (ص 61).[6]. او یک همراه و همدم حضرت sallallaahu alaihi WA sallam، نام کامل وی عبدالله بن مسعود بن حبیب بن Ghafil Hadzali، ابو Abdirrahman، رئیس از بنی زهرا (س). او به اسلام در صدر اسلام در مکه تبدیل شده است، هنگامی که سعید بن زید و همسرش فاطمه (س) خطاب bintu اسلام. او ساخته شده 2 مهاجرت کرد، که در دو قبله دعا کردم، شرکت در جنگ بدر و جنگ های دیگر است. او به به متعلق alaihi WA sallam عالم "قرآن و تفسیر آن عنوان شده است توسط حضرت sallallaahu اذعان '. او به کوفه توسط عمر بن خطاب Allaah anhu برای آموزش مسلمانان و فرستاده شده توسط "فرستاده عثمان Allaah anhu به مدینه است. او 32 anhu H. Allaah درگذشتIshaabah (II/368 بدون 4954).[7]. وال-Baa'its از علا Inkaaril Bida 'از آن Hawaadits است. 91-92، tahqiq معروف شیخ سلمان بن حسن و Ushuulil I'tiqaad شرح است Lalika و من (شماره 160).[8]. HR. بخاری (شماره 3641) و مسلمان (شماره 1037 (174))، Mu'awiyah Allaah anhu.[9]. HR. مسلمانان (شماره 145) از ابو صحابه Hurayrah Allaah anhu.[10]. HR. احمد (II/177، 222)، ابن Wadhdhah نه. 168. این حدیث به عنوان saheeh توسط شیخ احمد شاکر در مسند امام احمد tahqiq (VI/207 بدون 6650) طبقه بندی شده است.همچنین ببینید Bashaa IRU Dzawi عصب بی شرح Marwiyyati Manhajas Salaf. 125 می باشد.[11]. HR. ابو جعفر هر ورزشکار-Thahawi در شرح Musykilil Aatsaar (II/170 ندارد. 689)،-I-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis در سنت شرح (شماره 173) از دوستان Allaah Abdillah از جابر بن anhu. این hadeeth saheeh لی ghairihi به دلیل برخی از syawahidnya وجود دارد. شرح Musykilil Aatsaar (II/170-171) و خاکستر Shahiihah Silsilatul. Ahaadiits (شماره 1273).[12]. HR. در Tirmidhi (شماره 2630)، او گفت، "این hadeeth حسن saheeh است." از دوستان عمرو بن Video Blog ویدئو بلاگ Allaah anhu.[13]. سنن در Tirmidhi: Kitaabul بدون Fitan. 2229. Silsilatul Ahaadiits Shahiihah امام محمد-آلبانی Nashiruddin rahimahullah (I/539 شماره 270) و اهل-TA Hadiits Humuth ifah کار Manshuurah شیخ دکتر کار می کند. ربیع بن هادی القاعده Madkhali.[14]. T بیوگرافی خود را در بدون شرح. 14.[15]. A'laamin Nubalaa Siyar. (X/60).[16]. آل fil Fishal Milal وال Ahwaa شبکه گسترده Nihal (II/271)، Daarul Jiil، بیروت.[17]. او یکی از دوستان بزرگوار بود و شامل گزینه Allaah anhuma. نام کامل او «عبدالله بن عباس بن عبد Muttalib Qurasyi Hasyimi، پسر عموی sallallaahu پیامبر alaihi WA sallam، مفسر قرآن و رهبران مسلمان در زمینه تفسیر است. او عنوان روحانیت و علوم اقیانوس، با توجه به علت دانش گسترده ای در زمینه تفسیر، زبان عربی و شعر شد. او توسط Rashidun Khilafat تو نامیده می شد و به مشورت و در موارد مختلف در نظر گرفته است. او فرماندار Allaah anhu در آن زمان بوده است عثمان Allaah H anhu 35 سال، متصل به هم به مبارزه با علی Kharijites، هوشمند و قدرتمند hujjahnya است. بودن امیر در بصره، و سپس در شهر طائف تا زمان مرگش 68 سال H. زندگی می کردند او سه سال قبل از هجرت متولد شد. القاعده Ishaabah (II/330، نه 4781).[18]. Tafsiir Ibni Katsiir (I/419، تنظیم Darus سلام)، شرح سنت وال Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/79 شماره 74).[19]. شرح سنت وال Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/71 بدون 49 و 50).[20]. او بن Fudhail 'بن مسعود Iyadh rahimahullah در التمیمی، زاهدانه معروف، از خراسان می آمدند و مستقر در مکه، tsiqah، wara'، 'عالم، سابقه گرفته شده توسط al-بخاری و مسلم است. Taqriibut Tahdziib (II/15، نه 5448)، Tahdziibut Tahdziib (VII/264،. 540) نو-balaa و A'laamin Siyar. (VIII/421).[21]. تایید و شیخ Albani takhrij rahimahullah[22]. او rahimahullah کشیش برجسته در هوش، اشراف، کاهنان، kewara'an، زهد، قرائت، و فقیه وارسته بود. نام کامل او ابو Abdillah بن احمد بن هلال بن حنبل خاکستر Syaibani اسد به دنیا آمد و در سال 164 H. عمده Muhaddits Ahlus سنت. در زمان آل مأمون، او مجبور به گفتن نیست که در قرآن موجود است، به طوری که او مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زندانی شد، اما قبول نکرد به او بگویم. او هنوز می گوید، قرآن است Kalamullah، ایجاد نشده است. او در بغداد درگذشت. او نوشت: چندین کتاب و معروف ترین مسند fil Hadiits (مسند امام احمد). A'laamin Nubalaa Siyar (XI/177 بدون 78).[23]. رجوع کنید به کتاب Shariihus سنت توسط امام ورزشکار می Thabary rahimahullah.[24]. کتاب Wasathiyyah Ahlis سنت توسط دکتر bainal Firaq. بع بع کریم محمد عبدالله محمد (ص 41-44).[25]. بحث از تفاوت های اصلی بین سنت Ahlus با کتاب از Manhaj Ahlis Asha'ira سنت وال Jamaa'ah WA fii Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa توسط خالد بن عبد نور محمد بن Lathif، در 2 جلد، CET مراجعه کنید. I / Maktabah القاعده Ghuraba القاعده Atsariyyah، هفتم. 1416 H.
منبع: http://almanhaj.or.id
No comments:
Post a Comment