EVENT TICKET

Thursday, March 15, 2012

Ahlus Sünnet vel Jama'ah tanımı. Ahlus Sünnet vel Jama'ah vadede ortaya çıkması Tarihi

Ahlus Sünnet vel Jama'ah tanımı. Ahlus Sünnet vel Jama'ah vadede ortaya çıkması Tarihi

Ahlus Sünnet Vel Jama'ah arasında Aqeedah ANLAMAK
TarafındanAl-Yezid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

D. Ahlus Sünnet vel Jama'ah tanımıAhlus Sünnet vel Jama'ah şunlardır:Hiç Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in ve Allah anhum ve sahabe tarafından alınan olanı alırım olanlar. Ahlus güçlü nedeniyle Sünnet, (onlar) tutun ve berittiba '(izleyin) Peygamber sallallaahu bir sünneti' alaihi sellem'in ve Allah Teâlâ anhum ve sahabe denir.
Dili (etimoloji) göre As-i Sünnet olsun iyi veya kötü bir yol. [1], yol / yol
Bu arada, âlimlere göre hem bilim, i'tiqad (inanç), sözleri ve eylemleri hakkında alaihi sellem'in ve sahabeleri, 'aqeedah (terminoloji), Sünnet Peygamber sallallaahu tarafından yapılmıştır bir rehberdir'. Ve bu takip edilecek sünnet, onu takip edenler kim olur menyalahinya. [2] bu övdü ve kınadı olacak
İbn-i Receb el-Hanbeli rahimahullah (ö. 795 H) Sünnet Anlayışı: "As-i Sünnet, bu da dahil olmak üzere alınan yol Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in ve rehberlik ve düz formda i halife yürütülüyor ne sarılmak 'tiqad (inanç), sözleri ve eylemleri. Mükemmel Sünnet budur. Bu nedenle, Selef, önceki nesil gibi-i Sünnet her üç yönlerini kapsayacak başka bir şey demiyorlar. Bu, İmam Hasan el-Basri (ö.. 110 H), İmam-Auza'i (ö.. 157 H) ve İmam Fudhail bin Iyadh (ö.. 187 H) 'den rivayet edilir. "[3]
Onların cemaat çıktıktan değil, İmam (yapışık olan) el-Hak (gerçek) önderliğinde toplanan, dini konularda üzere-iki kırık değil, gerçeği birleşirler, çünkü el-Jama'ah denir bir anlaşma Salaful ümmetin ne olmuştur izleyin. [4]
Jama'ah âlimler 'aqeedah (terminoloji) göre bu sahâbe arasında yer ümmeti, Tabi'ut Tabi'in gibi kıyamete kadar iyiliği takip edenler olarak gerçeği toplanan ilk nesil. [5]
İmam Ebu Şamma rahimahullah Şafiî (. Ö. 665 H) dedi ki: "cemaat üzerinde tutmak için sipariş, niyeti gerçeğe sadık ve takip etmektir.Rağmen taşıma bit ve Sünnet olduğunu menyalahinya kadar.Gerçeği onlardan sonra (baatil yapmak) sapan insanlara bakmadan Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in ve sahabeleri düzenlenen ilk cemaat tarafından yürütülmektedir nedir ki. "
İbn Mes'ud Allah anhudan da belirttiği gibi: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah yalnız olsalar bile gerçeği takip etmektedir." [7]
Yani, Ahlus Sünnet vel Jama'ah Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in ve dinden yeni konular ve yeniliklerin bir sünneti takip doğası ve karakteri vardır biridir.
Onlar ittiba '(takip etmek) Peygamber sallallaahu ve sünnete' alaihi sellem'in olanlar ve Atsar (iz Salaful Ümmeti) izleyin Çünkü, o zaman onlar da Ehl-i Hadis, Ehl Atsar ve Ehl Ittiba 'denir. Buna ek olarak, onlar da ath-Ta-ifatul Manshuurah (Tanrı'nın yardımı var grupları), el-Firqatun Naajiyah (Kayıtlı Tarikatı), ghurabaa '(yabancılar) olduğu söylenir.
Ath-Ta-ifatul Manshuurah ki, Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Her zaman, her zaman Allah'ın emirlerine uyulması benim ümmetin bir parti olmuştu, onları ve insanlara Allah'ın emirlerini menyelisihi gelmek ve bu tür üstünde olmanıza yardımcı olmayanlar zarar vermeyecektir." [8]
El-ghurabaa Hakkında ', Hz sallallaahu' alaihi sellem'in şöyle dedi:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"İslam başlangıçta yabancı idi ve yabancılar el-ghurabaa '(yabancılar) için o şanslı, başlangıç ​​olarak bir gün geri dönecektir." [9]
El-ghurabaa anlamı 'olarak rivayet edilir' da alaihi sellem'in el-ghurabaa anlamını açıkladı Abdullah bin 'Bir gün Peygamberimiz sallallaahu Amr ibn el-`Allah Teâlâ anhuma', o sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"İnsanlar kim birçok yoksul insanlar, onlara itaat fazla itaatsizlik insanların merkezinde ibadet." [10]
Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in de el-ghurabaa anlamı hakkında söyledi:
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Yani, insanlar sürekli insanlığın yıkım ortasında (ümmet) olarak geliştirmekteyiz." [11]
Başkalarının tarihinde söz:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"Bu adam tarafından tahrip sonra Sunnahku (Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in sünnetine) düzeltmek insanlar." [12]
Ahlus Sünnet, sporcudan Tha-IFAH el-Mansurah ve el-Firqatun Najiyah aynı zamanda Ehl-hadis denir. Bunun söz metinlerin ve koşullar ve gerçekler doğrultusunda talepleri çünkü Ahlus Sünnet, el-sporcudan Thaifah Mansurah ve al-Firqatun Najiyah ünlü ve Selef üretimi beri bilinen Ehl-i Hadis bir şey, söz. Abdullah İbn-i Mübarek: 'Bu gibi İmamlar bir sahih Sened ile rivayet edilen Ali İbn Madini, Ahmed bin Hanbel, el-Buhari, Ahmed İbn Sinan [13] ve diğerleri, رحمهم الله.
İmam Şafiî [14] (. Ö. 204 H) rahimahullah dedi: "Ben Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in sahâbe birini gördüm sanki, bir hadis uzmanı gördüğümde Tanrı sizi en iyi mükafat verir umuyoruz bunlara.Onlar bizim dinimiz için puan almak zorunda ve biz onların çabaları için teşekkür etmeliyim. "[15]
İmam İbn Hazm azh-Zhahiri (. Ö. 456 H) Ahlus Sünnet rahimahullah anlatıyor: "Ahlus Sünnet biz Ehl-ül-Hak, ek olarak da Ehl-i Bid'at ise belirtti. Kesinlikle için seçilen Tabi'in manhaj onları takip Teâlâ anhum ve herkesin sahâbe Ahlus sünnet, sonra hadis kül haabul ve kim bizim zaman kadar her nesil hukukçular onları takip yanı sıra halktan kim doğu ve batıda hem onları izleyin. "[16]
E. Ahlus Sünnet vel Jama'ah vadede ortaya çıkması TarihiVadeli Ahlus Sünnet Adlandırma Tanrı, sahabelerin yani nesil, Tabi'in ve Tabiut Tabi'in yüceltti ki geçmişte İslam'ın ilk nesil yana olmuştur.
Abdullah bin Abbas-Allah anhuma [17] Allah'ın Subhanahu wa Ta'ala sözünü yorumlarken şöyle dedi:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"Günü aydınlandı beyaz bir yüz zaman var ve siyah bir suratı korkunç da var. Grim siyah (söylenmesini) karşı karşıya olanlara gelince: 'Neden sizin inandıktan sonra inkâr edersiniz? Allah Teâlâ'ya küfür neden lezzet '"[Ali İmran: 106].
"Onlara yüz beyaz insanlar Ahlus Sünnet vel Jama'ah, onlar Ehl-Bid'at ve yanlış olan kişi ise siyah yüzü" dedi. [18]
Sonra vadeli Ahlus Sünnet akademisyenlerin çoğu tarafından takip edilir رحمهم الله aralarında Selef:
1.Ayyub gibi-Sikhtiyani rahimahullah (. Ö. 131 H), şöyle dedi: "ama benim bacaklarda birini kaybetti gibi ben Ahlus Sünnet birinin ölümü bildirildi zaman."
2. Süfyan sporcudan Tsaury rahimahullah (. Ö. 161 H) dedi ki: "Onlar el-ghurabaa 'çünkü ben, siz de Ahlus Sünnete sopa wasiatkan. En azından Ahlus Sünnet vel Jama'ah olur. "[19]
3. Fudhail bin Iyadh rahimahullah [20] (. Ö. 187 H) dedi ki: "... Ahlus Sünnet ki: İman iman, sözleri ve eylemleri olduğunu."
4. Ebû Ubaid el-Kâsım İbn Sallam rahimahullah (. Inci ömrü 157-224 H) kitabında Mukaddime, el-Iimaan [21] şöyle diyor: "... Ve inanç hakkında bana sorarsanız aslında, büyümek, inanç mükemmellik konusunda insanların anlaşmazlıklar ve inancın azalması ve size Ahlus Sünnet yolunda hiç inanç hakkında bilmek istediğiniz gibi söylüyorlar ... "
5.. İmam Ahmed bin Hanbel rahimahullah [22] (. Inci ömrü 164-241 H), o As-i Sünnet adlı kitabında Mukaddime şöyle diyor: "Bu, Ehl-ul-'ILMI, kül-haabul atsar ve Ahlus Sünnet okullar, onlar Sünnet takipçileri olarak bilinir sallallaahu 'alaihi sellem'in ve sahabeleri, şu anda kadar Allah Teâlâ anhum ve sahabe döneminden beri ... "
6. İmam İbn Cafer Taberi rahimahullah (. Ö. 310 H) dedi ki: "... Sadık Kıyamet Gününde Allah'ın göreceği inancı kelimelerin doğru gelince, o zaman dinimiz din ve biz biliyoruz Ahlus Sünnet vel Jama'ah cennet sakinleri Peygamber Shaallallahu 'alaihi sellem'in özgün hikaye uygun olarak Allah'ı görecekler savunuyor. "[23]
7. İmam Ebu Ca'fer Ahmed ibn Muhammed rahimahullah (th hayat. 239-321 H)-Thahawi ath. O kitap Mukaddime 'ünlü aqidahnya (el-' Aqiidatuth Thahaawiyyah) şöyle diyor: "... Bu Ahlus Sünnet vel Jama'ah ve 'Aqeedah bir açıklaması var."
Penukilan ile, o zaman bizim için açıktır zaten Selef (Bu ümmetin ilk kuşak) ve daha sonra bilim adamları arasında bilinen Ahlus Sünnet lafazh. Vadeli Ahlus Sünnet kelimesi Ehl-Bid'at aksine mutlak bir terimdir. Bir Ahlus sünneti yazılı açıklama âlimler aqeedah doğru 'Ahlus Sünnet Ümmetin Aqeedah hakkında anlamak' ve onları ve Ehl-Bid'at arasında ayrım. İmam Ahmed bin Hanbel, İmam-Barbahari, İmam sporcudan Thahawi ve diğerleri tarafından yapılmakta olduğu gibi.
Ve ayrıca vadeli Ahlus Sünnet ilk grup Asha'ira kullandığı iddia, ancak Asha'ira 3. yüzyılda ortaya edenler ve-4 Hijriyyah bir çürütme gibi. [24]
Özünde, Asha'ira Ahlus Sünnete atfedilen, çünkü aralarında ilkeleri bazı temel farklılıklar, olamaz:
A. Ahlus Sünnet Tanrı'nın niteliklerin tanımlanması iken Tanrı Yüce Asha'ira menta' sınıf wil öznitelikleri gibi istivâ doğa ', yüz, el, el-Kur'an-bir Kalamullah olarak, Allah ve Resûlü tarafından ortaya konulan , ve diğerleri.
2. Ahlus Sünnet alimleri yerine İmam Şafiî rahimahullah açıklaması kelam gibi bilim kınamak gibi, kelam bilim eleştirirken Asha'ira grubu, kelam biliminin kendilerini meşguldü.
3. Asha'ira grupları Allah'ın sıfatları hakkında otantik haberleri reddetmek, onların akıl ve kıyas (benzetme) onlarla reddedebilir. [25]
[Kitabın şerh Aqeedah Ahlus Sünnet Vel Jama'ah, Yezid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Yayıncılar İmam kül-Şâfi'î, Po Box 7803/JACC Jakarta 13340A, Üçüncü Baskı 1427H/Juni 2006M yazarı Kopyalandı]_______Dipnot[1]. Lisaanul 'Arap (VI/399).[2]. Buhuuts fii 'Aqeedah Ahlis Sünnet (s. 16).[3]. İbn Receb, tahqiq ve ta'liq Tarık ibn Muhammed ibn Awadhullah, cet tarafından Jaami'ul 'Uluum vel Hikem (s. 495). İbn-DAAR Jauzy II-th. 1420 H.[4]. Mujmal Ushuul Ahlis Sünnet vel Jamaa'ah fil 'Aqiidah.[5]. Halil Hirras tarafından Syarhul 'Aqiidah el-Waasithiyyah (s. 61).[6]. O Peygamber sallallaahu bir Companion olan 'alaihi sellem'in, onun tam adı' Abdullah bin Mes'ûd ibn el-Habib bin Ghafil Hadzali, Ebû Abdirrahman, Benî Zahra başkanı. O, Mekke'de İslam'ın ilk günlerinde Müslüman, ne zaman Sa'id bin Zeyd ve eşi Fatima al-Hattab bintu-İslam. O iki Bedir ve diğer savaşların savaşa katılmadı, iki kıble olarak dua eden, göç yaptı. Alaihi sellem'in 'Peygamber sallallaahu tarafından kabul edildiği gibi Al-Kuran âlim ve onun yorumunu' O aitti. O Müslümanlara öğretmek için Kufe için Ömer ibn el-Hattab-Allah anhudan ve gönderilen 'tarafından gönderilen Medine'ye Osman Allah anhudan edildi. O Allah anhudan H. 32 yılında öldü El-Ishaabah (II/368 yok. 4954) Bkz.[7]. Al-Baa'its 'alaa Inkaaril Bida' wal bunu Hawaadits. 91-92, tahqiq ünlü Şeyh Salman bin Hasan ve Ushuulil I'tiqaad Şerhu'l-Lalika-i (no. 160).[8]. İK. Al-Buhari (no. 3641) ve Muaviye Allah anhudan Müslüman (no. 1037 (174)).[9]. İK. Allah anhudan Ebu Hureyre'den sahâbe Müslüman (no. 145).[10]. İK. Ahmed (II/177, 222), İbn Wadhdhah yok. 168. Bu hadis Müsned İmam Ahmed tahqiq yılında Şeyh Ahmed Şakir (VI/207 yok. 6650) sahih olarak sınıflandırılır.Bashaa IRU Dzawi sinir bi-şerh Marwiyyati Selef Manhajas Ayrıca bkz. 125.[11]. İK. Ebu Ca'fer Cabir bin Abdillah anhudan Allah'ın Friends şerh Musykilil Aatsaar içinde (II/170 yok. 689), şerh Sünnet al-i-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis (no. 173)-Thahawi ath. Bu hadis sahih li ghairihi bazı syawahidnya var çünkü. Şerh Musykilil Aatsaar (II/170-171) ve kül-Shahiihah Silsilatul Ahaadiits (no. 1273) bakınız.[12]. İK. At-Tirmizî (no. 2630), o: "Bu hadis hasan sahih olduğunu." Dedi Arkadaşlar 'Amr bin' Auf Allah anhudan itibaren.[13]. Sünen-at-Tirmizi: Kitaabul Fiten yok. 2229. Silsilatul Ahaadiits Shahiihah İmam Muhammed el-Albany Nashiruddin rahimahullah (I/539 yok. 270) ve Şeyh El-Dr Ehl-Ta Hadiits Humuth IFAH Manshuurah çalışma çalışır bakın. Rabi 'ibn Hadi el-Madkhali.[14]. T geri dipnot no biyografisinde bakın. 14.[15]. A'laamin Nubalaa Siyar '(X/60) Bkz.[16]. Al-fil Fishal Milel vel Ahwaa 'wan Nihal (II/271), Daarul Kaamil olan Jill, Beyrut.[17]. O asil bir arkadaş oldu ve Allah anhuma seçeneği de içerir.Onun tam adı 'Abdullah bin Abbas İbn' Abd al-Muttalib el-Qurasyi Hasyimi, Peygamber'in amcası sallallaahu oğlu 'alaihi sellem'in, yorumcu Al-Kur'an ve yorumlama alanında Müslüman liderler oldu. O çünkü Tafseer, Arapça dil ve şiir alanında geniş bilgi, din adamları ve okyanus bilimleri ünvanı verildi. O istişare ve çeşitli durumlarda dikkate alınması gereken hilâfet-ur Rashidun tarafından çağrılmıştır.O, Osman Allah H anhudan 35 yıl Hariciler savaşmak için birleştiler 'sırasında Teâlâ anhudan valisi olmuştur Ali, akıllı ve güçlü hujjahnya vardı. Basra içinde 'Amir olmak, sonra onun ölümünden 68 yıl H. kadar Ta'if yaşadı O, üç yıl önce hicret doğdu. El-Ishaabah (II/330, no. 4781) Bkz.[18]. Tafsiir İbni Katsiir (I/419, cet. Darus Salam), şerh Sünnet vel Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/79 yok. 74) Bkz.[19]. Şerh Sünnet vel Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/71 yok. 49 ve 50).[20]. O Fudhail bin-Tamimi de bin Mes'ud Iyadh rahimahullah, ünlü bir münzevi, Horasan gelen ve Mekke, tsiqah, wara yerleşti 'âlim, Buhari ve Müslim tarafından alınan tarihi' vardır. Taqriibut Tahdziib (II/15, no. 5448), Tahdziibut Tahdziib (VII/264, no. 540) ve Nu-balaa A'laamin Siyar '(VIII/421) Bkz.[21]. Bir Doğrulama ve Şeyh el-Albani takhrij rahimahullah[22]. O zeka üstün bir rahip rahimahullah, asaleti, papazlar, kewara'an, sofuluk, ezberlenen ve dindar fakih idi. Yılında 164 H. doğan Onun tam adı Ebu Abdillah bin Ahmed bin Hilal bin Hanbel kül-Syaibani Esed, Büyük bir Muhaddits Ahlus Sünnet. El-Ma'mun zamanında, o dövüldü ve hapse atıldı, böylece Al-Kur'an-bir, bir yaratık olduğunu söylemek zorunda, ama söylemek reddedildi.Halen oluşturulmamış, Al-Kur'an-bir Kalamullah olduğunu söylüyor. O Bağdat'ta öldü. Kendisi birkaç kitap yazdı ve en ünlü el-Müsned fil Hadiits (Müsned İmam Ahmed) 'dir. A'laamin Nubalaa Siyar '(XI/177 yok. 78) Bkz.[23]. İmam sporcudan Thabary rahimahullah tarafından kitap Shariihus Sünnet bakın.[24]. Dr bainal Fırak tarafından kitap Wasathiyyah Ahlis Sünnet bakın. Baa Baa Karim Muhammed Muhammed Abdullah (s. 41-44).[25]. 2 cilt, cet yılında Halid bin 'Abd al-Nur Muhammed bin Lathif tarafından Manhaj Ahlis Asha'ira Sünnet vel Jamaa'ah wa fii Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa kitabı ile Ahlus Sünnet arasındaki temel farklar tartışma bakın. I / Maktabah el-Ghuraba 'el-Atsariyyah, th. 1416 H.
Kaynak: http://almanhaj.or.id

No comments:

Post a Comment