Definitie van Ahlus Sunnah wal Jama'ah. Geschiedenis van de opkomst van Ahlus Sunnah wal Jama'ah termijn
BEGRIJPEN Aqiedah van de Ahlus Sunnah Wal Jama'ah
DoorAl-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
D. Ahlus Sunnah wal Jama'ah definitieAhlus Sunnah wal ah zijn:Degenen die wat dan ook die door de Profeet 'alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum. Called Ahlus Sunnah, dankzij een sterke (zij) in het bezit en berittiba '(volg) de Soennah van de Profeet' alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum.
As-Soennah volgens de taal (etymologie) is het pad / weg, hetzij goed, hetzij slecht aan toe. [1]
Ondertussen, volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie), de Soennah is een gids die is gedaan door de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam en zijn metgezellen, zowel over wetenschap, i'tiqad (geloof), woord en daad. En dit is Sunnah worden gevolgd, zullen degenen die hem volgen worden geprezen en aan de kaak degenen die menyalahinya. [2]
Inzicht in de Sunnah door Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Soennah is genomen de weg, onder meer in het vasthouden aan wat er wordt uitgevoerd Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en de kalief, die begeleid en rechte vorm i 'tiqad (geloof), woorden en daden. Dat is de perfecte Soennah. Daarom is de vorige generatie van de Salaf As-Soennah Noem niets, behalve om alle drie de aspecten moeten worden behandeld. Het is overgeleverd van Imam Hasan al-Basri (overleden. 110 H), Imam al-Auza'i (overleden. 157 H) en Imam Fudhail bin 'Iyadh (overleden. 187 H). "[3]
Called al-Jama'ah, omdat ze zijn verenigd in de waarheid, niet gebroken to-kanten in religieuze zaken, verzameld onder leiding van de imam (die nageleefd te worden) al-Haqq (waarheid), niet krijgen uit hun gemeente en volgen wat is een deal Salaful Ummah.[4]
Jama'ah volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie) is de eerste generatie van deze Ummah, een van de Metgezellen, Tabi'ut Tabi'in alsmede degenen die in goedheid volgen tot de Dag des Oordeels, zoals verzameld in de waarheid. [5]
Imam Abu Samma rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) heeft gezegd: "De opdracht om vast te houden aan de gemeente, is het de bedoeling vast te houden aan de waarheid en het te volgen. Hoewel de carry bit en de Sunnah dat menyalahinya veel. Want de waarheid is wat er wordt uitgevoerd door de eerste gemeente, die de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen hield zonder te kijken naar de mensen die (wel Baatil) af te wijken na hen. "
Zoals vermeld door Ibn Mas'oed Allah anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah volgt de waarheid, zelfs als je alleen bent." [7]
Dus, Ahlus Sunnah wal Jama'ah is degene die beschikt over de aard en het karakter van de Soennah van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en weg van de nieuwe producten en innovaties in de religie te volgen.
Omdat zij zijn degenen die ittiba '(volgt) om de Soennah van de Profeet sallAllahu' alayhi wa salaam en volg Atsar (sporen Salaful Ummah), dan worden ze ook wel Ahlul Hadieth, Ahloel Atsar en Ahlul Ittiba '. Daarnaast hebben ze ook gezegd dat ath-Ta-ifatul Manshuurah (groepen die Gods hulp), al-geredde Naajiyah (Geredde Groep), Ghurabaa '(buitenlanders).
Van ath-Ta-ifatul Manshuurah, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Er was altijd een feestje van mijn ummah om altijd hoog te houden de geboden van God, is niet schadelijk voor degenen die niet helpen hen en hun mensen om menyelisihi geboden van God te komen en ze blijven op de top van dit soort." [8]
Over al-Ghurabaa 'de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"De islam was aanvankelijk buitenlandse, en buitenlanders die op een dag zal terugkeren als het begin, dan gelukkig voor al-Ghurabaa '(buitenlanders)." [9]
Hoewel de betekenis van al-Ghurabaa ": als overgeleverd door 'Abdullah bin' Amr ibn al-` Allah anhuma toen op een dag de Profeet 'alayhi wa salaam de betekenis van al-Ghurabaa verklaard', hij sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Mensen die aanbidt in het centrum van veel arme mensen, mensen die ongehoorzaam zijn ze meer dan ze gehoorzamen." [10]
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei ook dat over de betekenis van al-Ghurabaa':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Dat is, worden mensen voortdurend verbeteren (ummah) in het midden van de vernietiging van de mensheid." [11]
In de geschiedenis van de andere genoemde:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"Dat de mensen die vast Sunnahku (de Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam) na vernietigd door de mens." [12]
Ahlus Sunnah, ath-Tha-IFAH al-Mansoera en al-geredde Najiyah wordt het ook wel Ahlul Hadieth. De vermelding van Ahloes Soennah, al-ath-Thaifah Mansoera en al-geredde Najiyah de Ahlul Hadieth iets beroemd en bekend sinds de generatie van de Salaf, omdat de vermelding van het is de vraag van de teksten en in overeenstemming met de voorwaarden en de realiteit. Het is overgeleverd met een sahih sanad van de Imams, zoals: 'Abdullah Ibn al-Mubarak:' Ali Ibn Madini, Ahmad bin Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan [13] en anderen, رحمهم الله.
Imam Shafi'i [14] (. D. 204 H) rahimahullah zei: "Als ik een hadith expert te zien, alsof ik zag een van de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam, ik hoop dat God geeft je de beste beloning te.Ze moeten de punten te houden voor onze religie en we moeten bedanken voor hun inzet. "[15]
Imam Ibn Hazm azh-Zhahiri (. D. 456 H) beschrijft de Ahlus Sunnah rahimahullah: "Ahlus Sunnah we al dat de Ahl-ul-Haqq, terwijl bovendien zijn ze Ahlul Bid'ah. Voorzeker, het is Ahloes Soennah van de Metgezellen van Allah anhum en iedereen die hen volgden uit de Tabi'in manhadj geselecteerd, dan is de hadith as-haabul en die volgen ze van de juristen van elke generatie, tot in onze tijd en leken die hen volgen, zowel in het oosten en het westen. "[16]
E. Geschiedenis van de opkomst van Ahlus Sunnah wal Jama'ah termijnBenoemen van de term Ahloes Soennah is er sinds de eerste generatie van de islam in het verleden die verheerlijkten God, namelijk de generatie van de metgezellen, Tabi'in en Tabiut Tabi'in.
'Abdullah bin' Abbas Allah anhuma [17] zei bij de interpretatie van het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"Op de Dag wanneer er een wit gezicht klaarde op, en er is ook een zwart gezicht grimmig. En degenen die geconfronteerd worden met grimmige zwart (te zeggen): "Waarom denk je niet geloven na je geloven? Proef het Allah veroorzaakt ongeloof '"[Ali Imraan: 106].
"De witte mensen die geconfronteerd worden met hen zijn Ahlus Sunnah wal Jama'ah, zijn gezicht zwart als voor de persoon die zij zijn Ahlul Bid'ah en misleide." [18]
Dan is de term Ahloes Soennah wordt gevolgd door de meeste geleerden رحمهم الله Salaf, waaronder:
1.Ayyub als-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), zei hij: "Toen ik verslag uitgebracht over de dood van een van de Ahlus Sunnah alsof verloor een van mijn ledematen."
2. Sufyan ath-Tsaury rahimahullah (. D. 161 H) heeft gezegd: "Ik wasiatkan je goed vasthouden aan de Ahlus Sunnah, omdat ze al-Ghurabaa '. Het zou in ieder geval Ahlus Sunnah wal Jama'ah. "[19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. D. 187 H) heeft gezegd: "... Zeg Ahlus Sunnah: Geloof is geloof, woorden en daden."
4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. E leven 157-224 H) zegt in zijn boek Muqaddimah, al-Iimaan [21]: "... En in feite als je het mij vraagt over het geloof, betwist de mensen over de perfectie van het geloof, groeien en de vermindering van het geloof en je zegt als je wilde weten over het geloof op alle in de weg van Ahloes Soennah ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. E leven 164-241 H), zegt hij in zijn boek Muqaddimah, As-Soennah: "Dit is het scholen van Ahl-ul-'ilmi, ash-haabul atsar en Ahlus Sunnah, staan ze bekend als volgelingen van Soennah sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen, sinds de tijd van de Metgezellen van Allah anhum tot op dit moment ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) heeft gezegd: "... Wat betreft het recht van de woorden op de overtuiging dat de Getrouwe God zal zien op de Dag des Oordeels, dan is onze religie met religie, en we weten dat Ahlus Sunnah wal Jama'ah stelt dat de bewoners van de hemel zal God zien in overeenstemming met de authentieke verhaal van de profeet Shaallallahu 'alayhi wa salaam. "[23]
7. Imam Abu Ja'far Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (th leven. 239-321 H). Hij zegt in 'beroemde aqidahnya het boek Muqaddimah (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dit is de uitleg van de 'Aqiedah van de Ahlus Sunnah wal Jama'ah."
Met penukilan, dan is het ons duidelijk dat de Ahlus Sunnah lafazh al bekend onder de Selef (eerste generaties van deze Ummah) en de geleerden na afloop. De term Ahloes Soennah is een absolute term in tegenstelling tot woord Ahlul Bid'ah. De geleerden van Ahloes Soennah schriftelijke toelichting van de 'Aqiedah van Ahloes Soennah Ummah te begrijpen over' aqiedah juist is en om onderscheid te maken tussen hen en de Ahlul Bid'ah. Zoals ook is gedaan door Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi en anderen.
En ook als een weerlegging van degenen die beweren dat de term Ahloes Soennah het eerst werd gebruikt door de groep Asha'ira, maar Asha'ira ontstaan in de 3e eeuw en naar-4 Hijriyyah. [24]
In wezen kan Asha'ira niet worden toegeschreven aan de Ahlus Sunnah, omdat een aantal fundamentele verschillen in beginselen, waaronder:
A. Asha'ira menta'-klasse Wil attributen van de Almachtige God, terwijl de Ahlus Sunnah bepalen de eigenschappen van God zoals vastgelegd in Allah en Zijn boodschapper, zoals istiwa natuur ', gezicht, hand, Al-Qur-an Kalamullah en andere.
2. Asha'ira groep hielden zich bezig met de wetenschap van Kalam, terwijl de geleerden van Ahloes Soennah in plaats kritiek op de wetenschap van Kalam, als de uitleg van Imam Shafi'i rahimahullah wetenschap kaak te stellen als Kalam.
3. Asha'ira groepen verwerpen de authentieke nieuws over de eigenschappen van God verwerpen zij deze, met verstand en qiyās (analogie) hen. [25]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]_______Voetnoot[1]. Lisaanul 'Arab (VI/399).[2]. Buhuuts FII 'Aqeedah Ahlis Soennah (p. 16).[3]. Jaami'ul 'Uluum Wal hikam (p. 495) door Ibn Rajab, tahqiq en ta'liq Tariq ibn Muhammad ibn Awadhullah, cet. Ibn al-Daar Jauzy II-e. 1420 H.[4]. Mujmal Ushuul Ahlis Soennah wal Djamaa'ah fil 'Aqiidah.[5]. Syarhul 'Aqiidah al-Waasithiyyah (p. 61) van Khalil Hirras.[6]. Hij is een metgezel van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam, zijn volledige naam' Abdullah bin Mas'oed ibn al-Habib bin Ghafil Hadzali, Abu 'Abdirrahman, hoofd van de Bani Zahra. Hij bekeerde tot de islam in de begindagen van de islam in Mekka, toen Sa'id bin Zaid en zijn vrouw, Fatima al-Khattab bintu-Islam. Hij maakte twee emigreerden, hebben gebeden op de twee qibla, namen deel aan de slag bij Badr en andere oorlogen. Hij behoorde tot de 'alim van Al-Koran en de interpretatie ervan als is erkend door de Profeet' alayhi wa salaam. Hij werd gestuurd door 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu naar Kufa om de moslims te onderwijzen en die door Oethmaan Allah anhu naar Medina. Hij stierf in 32 van Allah anhu H.Zie al-Ishaabah (II/368 niet. 4.954).[7]. Al-Baa'its 'alaa Inkaaril Bida' wal Hawaadits het. 91-92, tahqiq de beroemde Sheikh Salman bin Hasan en Ushuulil I'tiqaad Sharh al-Lalika-i (nr. 160).[8]. HR. Al-Bukhari (nr. 3641) en Muslim (nr. 1037 (174)), van Mu'awiyah Allah anhu.[9]. HR. Muslim (nr. 145) van Abu Hurayrah Metgezellen van Allah anhu.[10]. HR. Ahmad (II/177, 222), Ibn Wadhdhah nee. 168. Deze hadith geclassificeerd als sahih door Shaykh Ahmad Shakir in Musnad Imam Ahmad tahqiq (VI/207 niet. 6.650).Zie ook Bashaa iru Dzawi zenuw bi-Sharh Marwiyyati Manhajas de Salaf. 125.[11]. HR. Abu Ja'far ath-Thahawi in Sharh Musykilil Aatsaar (II/170 nee. 689), al-i-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis in Sharh Sunnah (nr. 173) van de Vrienden van Jabir bin 'anhu Abdillah Allah. Deze hadith sahih li ghairihi want er zijn een aantal syawahidnya. Zie Sharh Musykilil Aatsaar (II/170-171) en as-Shahiihah Silsilatul Ahaadiits (nr. 1273).[12]. HR. At-Tirmidhi (nr. 2630), zei hij: "Deze hadith is hasan saheeh." Van Friends 'Amr ibn' Auf Allah anhu.[13]. Sunan at-Tirmidhi: Kitaabul Fitan nee. 2229. Zie Silsilatul Ahaadiits Shahiihah werken van Imam al-Mohammed al-Albany Nashiruddin rahimahullah (I/539 nee. 270) en de Ahlul-Ta Hadiits Humuth IFAH Manshuurah werk van Shaykh al-Dr. Rabi 'ibn al-Hadi Madkhali.[14]. T Zie zijn biografie terug in de voetnoot. 14.[15]. Zie A'laamin Nubalaa Siyar "(X/60).[16]. Al-fil Fishal Milal wal Ahwaa 'wan Nihal (II/271), Daarul Jiil, Beiroet.[17]. Hij was een vriend van de nobele en biedt de mogelijkheid van Allah anhuma. Zijn volledige naam was 'Abdullah bin' Abbas ibn 'Abd al-Muttalib al-Qurasyi Hasyimi, de zoon van de Profeet de oom van sallAllahu' alayhi wa sallam, commentator Al-Koran en islamitische leiders op het gebied van interpretatie. Hij kreeg de titel van de geestelijkheid en de oceaan wetenschappen, als gevolg van uitgebreide kennis op het gebied van Tafseer, Arabische taal en poëzie. Hij werd gebeld door de Khilafat-ur Rashidun om geraadpleegd te worden en beschouwd in verschillende gevallen.Hij was gouverneur van Allah anhu op het moment van 'Oethmaan Allah H anhu 35 jaar, kwamen samen om de chaaridjieten vechten' Ali, intelligent en krachtig hujjahnya. Zijn 'Amir in Basrah, dan leefde in Ta'if tot aan zijn dood 68 jaar H. Hij werd geboren drie jaar voor de Hijra. Zie al-Ishaabah (II/330, nee. 4781).[18]. Zie Tafsiir Ibni Katsiir (I/419, cet. Darus Salam), Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (I/79 nee. 74).[19]. Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (I/71 nee. 49 en 50).[20]. Hij is Fudhail bin 'bin Mas'oed Iyadh rahimahullah at-Tamimi, een beroemde ascetische, kwam uit Khurasan en vestigde zich in Mekka, tsiqah, wara', 'alim, de geschiedenis die door al-Bukhari en Muslim. Zie Taqriibut Tahdziib (II/15, nee. 5448), Tahdziibut Tahdziib (VII/264, nee. 540) en Nu-balaa A'laamin Siyar "(VIII/421).[21]. Een Verificatie en Shaykh al-Albani takhrij rahimahullah[22]. Hij was een priester rahimahullah uitstaande bedrag in intelligentie, de adel, priesterschap, kewara'an, ascetisme, voordracht, en vrome Faqih. Zijn volledige naam Abu 'Abdillah bin Ahmad bin Hilal bin Hanbal ash-Syaibani Asad, geboren in het jaar 164 H. Een belangrijke Muhaddits Ahloes Soennah. Op het moment van al-Ma'mun, werd hij gedwongen om te zeggen dat Al-Qur-an is een schepsel, zodat hij werd geslagen en gevangen gezet, maar hij weigerde te zeggen. Hij zegt nog steeds Al-Qur-an is Kalamullah, niet gemaakt. Hij stierf in Bagdad. Hij schreef verschillende boeken en de meest bekende is al-Musnad fil Hadiits (Musnad Imam Ahmad). Zie A'laamin Nubalaa Siyar "(XI/177 nee. 78).[23]. Zie het boek Shariihus Soennah door Imam ath-Thabary rahimahullah.[24]. Zie het boek Wasathiyyah Ahlis Sunnah door Dr bainal Firaq.Baa Baa Karim Mohammed Muhammad 'Abdullah (pp. 41-44).[25]. Zie de bespreking van de belangrijkste verschillen tussen de Ahlus Sunnah met het boek van Manhaj Ahlis Asha'ira Soennah wal Djamaa'ah wa FII Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa door Khalid bin 'Abd al-Nur Mohammed bin Lathif in 2 volumes, cet. I / Maktabatoez al-Ghuraba 'al-Atsariyyah, th. 1416 H.
bron: http://almanhaj.or.id
BEGRIJPEN Aqiedah van de Ahlus Sunnah Wal Jama'ah
DoorAl-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
D. Ahlus Sunnah wal Jama'ah definitieAhlus Sunnah wal ah zijn:Degenen die wat dan ook die door de Profeet 'alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum. Called Ahlus Sunnah, dankzij een sterke (zij) in het bezit en berittiba '(volg) de Soennah van de Profeet' alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum.
As-Soennah volgens de taal (etymologie) is het pad / weg, hetzij goed, hetzij slecht aan toe. [1]
Ondertussen, volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie), de Soennah is een gids die is gedaan door de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam en zijn metgezellen, zowel over wetenschap, i'tiqad (geloof), woord en daad. En dit is Sunnah worden gevolgd, zullen degenen die hem volgen worden geprezen en aan de kaak degenen die menyalahinya. [2]
Inzicht in de Sunnah door Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Soennah is genomen de weg, onder meer in het vasthouden aan wat er wordt uitgevoerd Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en de kalief, die begeleid en rechte vorm i 'tiqad (geloof), woorden en daden. Dat is de perfecte Soennah. Daarom is de vorige generatie van de Salaf As-Soennah Noem niets, behalve om alle drie de aspecten moeten worden behandeld. Het is overgeleverd van Imam Hasan al-Basri (overleden. 110 H), Imam al-Auza'i (overleden. 157 H) en Imam Fudhail bin 'Iyadh (overleden. 187 H). "[3]
Called al-Jama'ah, omdat ze zijn verenigd in de waarheid, niet gebroken to-kanten in religieuze zaken, verzameld onder leiding van de imam (die nageleefd te worden) al-Haqq (waarheid), niet krijgen uit hun gemeente en volgen wat is een deal Salaful Ummah.[4]
Jama'ah volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie) is de eerste generatie van deze Ummah, een van de Metgezellen, Tabi'ut Tabi'in alsmede degenen die in goedheid volgen tot de Dag des Oordeels, zoals verzameld in de waarheid. [5]
Imam Abu Samma rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) heeft gezegd: "De opdracht om vast te houden aan de gemeente, is het de bedoeling vast te houden aan de waarheid en het te volgen. Hoewel de carry bit en de Sunnah dat menyalahinya veel. Want de waarheid is wat er wordt uitgevoerd door de eerste gemeente, die de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen hield zonder te kijken naar de mensen die (wel Baatil) af te wijken na hen. "
Zoals vermeld door Ibn Mas'oed Allah anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah volgt de waarheid, zelfs als je alleen bent." [7]
Dus, Ahlus Sunnah wal Jama'ah is degene die beschikt over de aard en het karakter van de Soennah van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en weg van de nieuwe producten en innovaties in de religie te volgen.
Omdat zij zijn degenen die ittiba '(volgt) om de Soennah van de Profeet sallAllahu' alayhi wa salaam en volg Atsar (sporen Salaful Ummah), dan worden ze ook wel Ahlul Hadieth, Ahloel Atsar en Ahlul Ittiba '. Daarnaast hebben ze ook gezegd dat ath-Ta-ifatul Manshuurah (groepen die Gods hulp), al-geredde Naajiyah (Geredde Groep), Ghurabaa '(buitenlanders).
Van ath-Ta-ifatul Manshuurah, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Er was altijd een feestje van mijn ummah om altijd hoog te houden de geboden van God, is niet schadelijk voor degenen die niet helpen hen en hun mensen om menyelisihi geboden van God te komen en ze blijven op de top van dit soort." [8]
Over al-Ghurabaa 'de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"De islam was aanvankelijk buitenlandse, en buitenlanders die op een dag zal terugkeren als het begin, dan gelukkig voor al-Ghurabaa '(buitenlanders)." [9]
Hoewel de betekenis van al-Ghurabaa ": als overgeleverd door 'Abdullah bin' Amr ibn al-` Allah anhuma toen op een dag de Profeet 'alayhi wa salaam de betekenis van al-Ghurabaa verklaard', hij sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Mensen die aanbidt in het centrum van veel arme mensen, mensen die ongehoorzaam zijn ze meer dan ze gehoorzamen." [10]
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei ook dat over de betekenis van al-Ghurabaa':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Dat is, worden mensen voortdurend verbeteren (ummah) in het midden van de vernietiging van de mensheid." [11]
In de geschiedenis van de andere genoemde:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"Dat de mensen die vast Sunnahku (de Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam) na vernietigd door de mens." [12]
Ahlus Sunnah, ath-Tha-IFAH al-Mansoera en al-geredde Najiyah wordt het ook wel Ahlul Hadieth. De vermelding van Ahloes Soennah, al-ath-Thaifah Mansoera en al-geredde Najiyah de Ahlul Hadieth iets beroemd en bekend sinds de generatie van de Salaf, omdat de vermelding van het is de vraag van de teksten en in overeenstemming met de voorwaarden en de realiteit. Het is overgeleverd met een sahih sanad van de Imams, zoals: 'Abdullah Ibn al-Mubarak:' Ali Ibn Madini, Ahmad bin Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan [13] en anderen, رحمهم الله.
Imam Shafi'i [14] (. D. 204 H) rahimahullah zei: "Als ik een hadith expert te zien, alsof ik zag een van de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam, ik hoop dat God geeft je de beste beloning te.Ze moeten de punten te houden voor onze religie en we moeten bedanken voor hun inzet. "[15]
Imam Ibn Hazm azh-Zhahiri (. D. 456 H) beschrijft de Ahlus Sunnah rahimahullah: "Ahlus Sunnah we al dat de Ahl-ul-Haqq, terwijl bovendien zijn ze Ahlul Bid'ah. Voorzeker, het is Ahloes Soennah van de Metgezellen van Allah anhum en iedereen die hen volgden uit de Tabi'in manhadj geselecteerd, dan is de hadith as-haabul en die volgen ze van de juristen van elke generatie, tot in onze tijd en leken die hen volgen, zowel in het oosten en het westen. "[16]
E. Geschiedenis van de opkomst van Ahlus Sunnah wal Jama'ah termijnBenoemen van de term Ahloes Soennah is er sinds de eerste generatie van de islam in het verleden die verheerlijkten God, namelijk de generatie van de metgezellen, Tabi'in en Tabiut Tabi'in.
'Abdullah bin' Abbas Allah anhuma [17] zei bij de interpretatie van het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"Op de Dag wanneer er een wit gezicht klaarde op, en er is ook een zwart gezicht grimmig. En degenen die geconfronteerd worden met grimmige zwart (te zeggen): "Waarom denk je niet geloven na je geloven? Proef het Allah veroorzaakt ongeloof '"[Ali Imraan: 106].
"De witte mensen die geconfronteerd worden met hen zijn Ahlus Sunnah wal Jama'ah, zijn gezicht zwart als voor de persoon die zij zijn Ahlul Bid'ah en misleide." [18]
Dan is de term Ahloes Soennah wordt gevolgd door de meeste geleerden رحمهم الله Salaf, waaronder:
1.Ayyub als-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), zei hij: "Toen ik verslag uitgebracht over de dood van een van de Ahlus Sunnah alsof verloor een van mijn ledematen."
2. Sufyan ath-Tsaury rahimahullah (. D. 161 H) heeft gezegd: "Ik wasiatkan je goed vasthouden aan de Ahlus Sunnah, omdat ze al-Ghurabaa '. Het zou in ieder geval Ahlus Sunnah wal Jama'ah. "[19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. D. 187 H) heeft gezegd: "... Zeg Ahlus Sunnah: Geloof is geloof, woorden en daden."
4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. E leven 157-224 H) zegt in zijn boek Muqaddimah, al-Iimaan [21]: "... En in feite als je het mij vraagt over het geloof, betwist de mensen over de perfectie van het geloof, groeien en de vermindering van het geloof en je zegt als je wilde weten over het geloof op alle in de weg van Ahloes Soennah ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. E leven 164-241 H), zegt hij in zijn boek Muqaddimah, As-Soennah: "Dit is het scholen van Ahl-ul-'ilmi, ash-haabul atsar en Ahlus Sunnah, staan ze bekend als volgelingen van Soennah sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen, sinds de tijd van de Metgezellen van Allah anhum tot op dit moment ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) heeft gezegd: "... Wat betreft het recht van de woorden op de overtuiging dat de Getrouwe God zal zien op de Dag des Oordeels, dan is onze religie met religie, en we weten dat Ahlus Sunnah wal Jama'ah stelt dat de bewoners van de hemel zal God zien in overeenstemming met de authentieke verhaal van de profeet Shaallallahu 'alayhi wa salaam. "[23]
7. Imam Abu Ja'far Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (th leven. 239-321 H). Hij zegt in 'beroemde aqidahnya het boek Muqaddimah (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dit is de uitleg van de 'Aqiedah van de Ahlus Sunnah wal Jama'ah."
Met penukilan, dan is het ons duidelijk dat de Ahlus Sunnah lafazh al bekend onder de Selef (eerste generaties van deze Ummah) en de geleerden na afloop. De term Ahloes Soennah is een absolute term in tegenstelling tot woord Ahlul Bid'ah. De geleerden van Ahloes Soennah schriftelijke toelichting van de 'Aqiedah van Ahloes Soennah Ummah te begrijpen over' aqiedah juist is en om onderscheid te maken tussen hen en de Ahlul Bid'ah. Zoals ook is gedaan door Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi en anderen.
En ook als een weerlegging van degenen die beweren dat de term Ahloes Soennah het eerst werd gebruikt door de groep Asha'ira, maar Asha'ira ontstaan in de 3e eeuw en naar-4 Hijriyyah. [24]
In wezen kan Asha'ira niet worden toegeschreven aan de Ahlus Sunnah, omdat een aantal fundamentele verschillen in beginselen, waaronder:
A. Asha'ira menta'-klasse Wil attributen van de Almachtige God, terwijl de Ahlus Sunnah bepalen de eigenschappen van God zoals vastgelegd in Allah en Zijn boodschapper, zoals istiwa natuur ', gezicht, hand, Al-Qur-an Kalamullah en andere.
2. Asha'ira groep hielden zich bezig met de wetenschap van Kalam, terwijl de geleerden van Ahloes Soennah in plaats kritiek op de wetenschap van Kalam, als de uitleg van Imam Shafi'i rahimahullah wetenschap kaak te stellen als Kalam.
3. Asha'ira groepen verwerpen de authentieke nieuws over de eigenschappen van God verwerpen zij deze, met verstand en qiyās (analogie) hen. [25]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]_______Voetnoot[1]. Lisaanul 'Arab (VI/399).[2]. Buhuuts FII 'Aqeedah Ahlis Soennah (p. 16).[3]. Jaami'ul 'Uluum Wal hikam (p. 495) door Ibn Rajab, tahqiq en ta'liq Tariq ibn Muhammad ibn Awadhullah, cet. Ibn al-Daar Jauzy II-e. 1420 H.[4]. Mujmal Ushuul Ahlis Soennah wal Djamaa'ah fil 'Aqiidah.[5]. Syarhul 'Aqiidah al-Waasithiyyah (p. 61) van Khalil Hirras.[6]. Hij is een metgezel van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam, zijn volledige naam' Abdullah bin Mas'oed ibn al-Habib bin Ghafil Hadzali, Abu 'Abdirrahman, hoofd van de Bani Zahra. Hij bekeerde tot de islam in de begindagen van de islam in Mekka, toen Sa'id bin Zaid en zijn vrouw, Fatima al-Khattab bintu-Islam. Hij maakte twee emigreerden, hebben gebeden op de twee qibla, namen deel aan de slag bij Badr en andere oorlogen. Hij behoorde tot de 'alim van Al-Koran en de interpretatie ervan als is erkend door de Profeet' alayhi wa salaam. Hij werd gestuurd door 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu naar Kufa om de moslims te onderwijzen en die door Oethmaan Allah anhu naar Medina. Hij stierf in 32 van Allah anhu H.Zie al-Ishaabah (II/368 niet. 4.954).[7]. Al-Baa'its 'alaa Inkaaril Bida' wal Hawaadits het. 91-92, tahqiq de beroemde Sheikh Salman bin Hasan en Ushuulil I'tiqaad Sharh al-Lalika-i (nr. 160).[8]. HR. Al-Bukhari (nr. 3641) en Muslim (nr. 1037 (174)), van Mu'awiyah Allah anhu.[9]. HR. Muslim (nr. 145) van Abu Hurayrah Metgezellen van Allah anhu.[10]. HR. Ahmad (II/177, 222), Ibn Wadhdhah nee. 168. Deze hadith geclassificeerd als sahih door Shaykh Ahmad Shakir in Musnad Imam Ahmad tahqiq (VI/207 niet. 6.650).Zie ook Bashaa iru Dzawi zenuw bi-Sharh Marwiyyati Manhajas de Salaf. 125.[11]. HR. Abu Ja'far ath-Thahawi in Sharh Musykilil Aatsaar (II/170 nee. 689), al-i-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis in Sharh Sunnah (nr. 173) van de Vrienden van Jabir bin 'anhu Abdillah Allah. Deze hadith sahih li ghairihi want er zijn een aantal syawahidnya. Zie Sharh Musykilil Aatsaar (II/170-171) en as-Shahiihah Silsilatul Ahaadiits (nr. 1273).[12]. HR. At-Tirmidhi (nr. 2630), zei hij: "Deze hadith is hasan saheeh." Van Friends 'Amr ibn' Auf Allah anhu.[13]. Sunan at-Tirmidhi: Kitaabul Fitan nee. 2229. Zie Silsilatul Ahaadiits Shahiihah werken van Imam al-Mohammed al-Albany Nashiruddin rahimahullah (I/539 nee. 270) en de Ahlul-Ta Hadiits Humuth IFAH Manshuurah werk van Shaykh al-Dr. Rabi 'ibn al-Hadi Madkhali.[14]. T Zie zijn biografie terug in de voetnoot. 14.[15]. Zie A'laamin Nubalaa Siyar "(X/60).[16]. Al-fil Fishal Milal wal Ahwaa 'wan Nihal (II/271), Daarul Jiil, Beiroet.[17]. Hij was een vriend van de nobele en biedt de mogelijkheid van Allah anhuma. Zijn volledige naam was 'Abdullah bin' Abbas ibn 'Abd al-Muttalib al-Qurasyi Hasyimi, de zoon van de Profeet de oom van sallAllahu' alayhi wa sallam, commentator Al-Koran en islamitische leiders op het gebied van interpretatie. Hij kreeg de titel van de geestelijkheid en de oceaan wetenschappen, als gevolg van uitgebreide kennis op het gebied van Tafseer, Arabische taal en poëzie. Hij werd gebeld door de Khilafat-ur Rashidun om geraadpleegd te worden en beschouwd in verschillende gevallen.Hij was gouverneur van Allah anhu op het moment van 'Oethmaan Allah H anhu 35 jaar, kwamen samen om de chaaridjieten vechten' Ali, intelligent en krachtig hujjahnya. Zijn 'Amir in Basrah, dan leefde in Ta'if tot aan zijn dood 68 jaar H. Hij werd geboren drie jaar voor de Hijra. Zie al-Ishaabah (II/330, nee. 4781).[18]. Zie Tafsiir Ibni Katsiir (I/419, cet. Darus Salam), Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (I/79 nee. 74).[19]. Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (I/71 nee. 49 en 50).[20]. Hij is Fudhail bin 'bin Mas'oed Iyadh rahimahullah at-Tamimi, een beroemde ascetische, kwam uit Khurasan en vestigde zich in Mekka, tsiqah, wara', 'alim, de geschiedenis die door al-Bukhari en Muslim. Zie Taqriibut Tahdziib (II/15, nee. 5448), Tahdziibut Tahdziib (VII/264, nee. 540) en Nu-balaa A'laamin Siyar "(VIII/421).[21]. Een Verificatie en Shaykh al-Albani takhrij rahimahullah[22]. Hij was een priester rahimahullah uitstaande bedrag in intelligentie, de adel, priesterschap, kewara'an, ascetisme, voordracht, en vrome Faqih. Zijn volledige naam Abu 'Abdillah bin Ahmad bin Hilal bin Hanbal ash-Syaibani Asad, geboren in het jaar 164 H. Een belangrijke Muhaddits Ahloes Soennah. Op het moment van al-Ma'mun, werd hij gedwongen om te zeggen dat Al-Qur-an is een schepsel, zodat hij werd geslagen en gevangen gezet, maar hij weigerde te zeggen. Hij zegt nog steeds Al-Qur-an is Kalamullah, niet gemaakt. Hij stierf in Bagdad. Hij schreef verschillende boeken en de meest bekende is al-Musnad fil Hadiits (Musnad Imam Ahmad). Zie A'laamin Nubalaa Siyar "(XI/177 nee. 78).[23]. Zie het boek Shariihus Soennah door Imam ath-Thabary rahimahullah.[24]. Zie het boek Wasathiyyah Ahlis Sunnah door Dr bainal Firaq.Baa Baa Karim Mohammed Muhammad 'Abdullah (pp. 41-44).[25]. Zie de bespreking van de belangrijkste verschillen tussen de Ahlus Sunnah met het boek van Manhaj Ahlis Asha'ira Soennah wal Djamaa'ah wa FII Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa door Khalid bin 'Abd al-Nur Mohammed bin Lathif in 2 volumes, cet. I / Maktabatoez al-Ghuraba 'al-Atsariyyah, th. 1416 H.
bron: http://almanhaj.or.id
No comments:
Post a Comment